dure hobby hoor...wedstrijd rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

dure hobby hoor...wedstrijd rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 11:33

kreeg net weer zo'n leuke rekening binnen met alle kosten voor de inschrijvingen Scheve mond Maar ze tellen werkelijk alles op......
Zo stond ik afgelopen zomer bij de selecties derde reserve. Aangezien ik er niets van hoorde, ben ik ervan uitgegaan dat ik niet mocht gaan. Kwam ook goed uit, want dat weekend hielden m'n ouders hun 25-jarige bruiloft en de week ervoor heb ik bijna niet kunnen rijden, doordat we te druk waren met opbouwen. Toen kwam vrijdagnamiddag een telefoontje dat ik a.s zondag mocht gaan. Ik direct gezegd dat ik niet kon, omdat we het te druk hadden(de maandag erna gingen we ook nog op ponykamp...) etc.
Krijg ik nu ineens op de rekening 8 euro voor inschrijving van de kampioenschappen.
En laatst moest ik ook de volle mep betalen voor een concours. Ik had me hiervoor ingeschreven, maar het werd afgelast door de vogelpest. drie maanden later, kreeg ik op zaterdagmiddag een telefoontje over de startlijsten op het concours dat schijnbaar naar a.s zondag was verplaatst (kreeg ik dus een dag van tevoren te horen). Ik me direct nog afgemeld, en weer de volle mep betalen....

Wanneer moet je eigenlijk afmelden, wil je je startgeld nog terugkrijgen? meestal als je braaf op de gezette tijden belt (voor afmeldingen en overschrijvingen) is het nog steeds de volle mep die je neer moet tellen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:36

als je op de gezette tijden belt dan hoef je als het goed is niet te betalen!en als je dan als nog een rekening krijgt moet je zo gewoon even opbellen en zeggen dat je je gewoon op tijd heb afgemeld, want dit gaat altijd zo op wedstrijden met betalen!ze houden gewoon nix bij!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:40

Meestal voor de sluiting van de inschrijving, het verschilt wel per concour.
Sommige kun je 3 dagen van tevoren nog afbellen, bij andere moet je 6 weken van tevoren al hebben afgebeld Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:35

volgens mij is er een regel dat je wel kan afbellen, maar je moet toh betalen :S behalve als je een briefje van de dierenarts hebt

Ik vind dat wel een beetje raar hoor

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:49

Ja of een doktersverklaring voor jezelf, ik vind dat niet raar, als t dan net een beetje niet uitkomt kom je niet, en de mensen die het georganiseert hebben zitten met de gebakken peren, omdat ze dan minder geld binnenhalen, en ze organiseren heus geen wedstrijd om er zelf op achteruit te gaan.
Als je niks hoeft te betalen als je niet komt dan zul je ook makkelijker niet komen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:12

ben het met ctal eens, heb je anders vooral in het outdoor seizoen, regent het, dan komen ze niet als je niks hoeft te betalen
zou gewoon even opbellen naar die club en zeggen dat je op tijd jezelf hebt afgemeld en waarom je dan alsnog moet betalen...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 21:39

nou ja, op tijd afmelden was er bij de kringkampioenschappen niet bij toen ik twee dagen van tevoren bericht kreeg dat ik mocht gaan, had er helemaal niet meer op gerekend, zo laat nog iets te horen en vervolgens krijg je dus een rekening binnen met het inschrijfgeld. Persoonlijk vind ik dat ze zoiets niet kunnen maken. Dan zou diegene die zich net twee dagen van tevoren heeft afgemeld niets hoeven te betalen Verward
Ik zal komende les eens aan de wedstrijdsecretaresse vragen hoe dat eigenlijk zit..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:48

Die moest ook gewoon betalen, je had anders van tevoren moeten zeggen dat je niet kon.
Tis l.ullig maar tis wel zo.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:37

Paardrijden is sowieso (ja Ctal, ik schrijf het goed Haha! ) al een dure sport dus het was niet anders te verwachten. En tja als je nou het afgemeld van te voren, er staat duidelijk altijd bij dat soort wedstrijden bij, van de voren afzeggen en anders ben je verplicht de inschrijfkosten te betalen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 01:41

Liza je bent een meid naar m'n hart Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 01:42

Paardrijden is in het algemeen een dure hobby,en erg tijdrovend Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:36

Als je je afmeldt na de sluitingsdatum van de inschrijving moet je in principe altijd het volledige startgeld betalen!

Als je je niet afmeldt kun je een boete krijgen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:54

Als je je afmeld na sluiting van de inschrijftermijn ben je startgeld verschuldigd zodra je op de startlijst staat.

Meld je je netjes op tijd af en start een andere combinaties op jouw startplaats, moet je nog steeds gewoon jou startgeld betalen.

Dat laatste vind ik helemaal belachelijk....

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 12:59

Die boete vind ik terecht als je niet komt, zonder je even af te melden (kleine moeite). De inschrijvingen sluiten vaak al zo'n drie maanden van tevoren... dus als je dan vaker (onvoorzien) niet kunt zouden naschrijvingen goedkoper zijn? Tot wanneer kun je naschrijvingen dan nog insturen?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:56

Ctal schreef:
Ja of een doktersverklaring voor jezelf, ik vind dat niet raar, als t dan net een beetje niet uitkomt kom je niet, en de mensen die het georganiseert hebben zitten met de gebakken peren, omdat ze dan minder geld binnenhalen, en ze organiseren heus geen wedstrijd om er zelf op achteruit te gaan.
Als je niks hoeft te betalen als je niet komt dan zul je ook makkelijker niet komen.


helemaal mee eens.
al vind ik het bij jou wel wat anders als je één dag van te voren te horen krijgt dat je toch kan starten..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:59

Ik krijg net ook weer een rekening binnen! Ik had dus een mailtje gestuurd naar dat wedstrijd secetariaat dat ik niet mee deed i.v.m. kreupelheid van mn pony. Krijg ik toch een rekening! Ja ik kan er niets aan doen dat die mail misschien niet word gecheckt! er stond duidelijk op de startlijst: Afbellen tussen die 2 tijdstippen en het liefste wijzigingen mailen naar een e-mail adres.
Ik heb 3 keer gebeld in dat uur en er werd gewoon niet op genomen dus maar een mailtje gestuurd krijg ik als nog een rekening Boos!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:01

Dan moet je gewoon een verklaring van de DA doorfaxen.( maar dan moet je wel t faxnr hebben Haha! )

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:35

Het ligt ook een beetje aan het wedstrijd secretariaat hoor! Toen ik zelf secretaris was kregen alleen de mensen een rekening die zich helemaal niet afmelden. Vind het zo verschikkelijk flauw..
Doktersverklaring is alleen maar bedoeld zodat je geen boete krijgt. Mensen met een doktersverklaring moeten nog wel gewoon startgeld betalen volgens de regelementen.

Bucaphalus
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:38

Ken je regelementen! Als je na de sluitingsdatum van inschrijven afzegt, moet je altijd betalen. Het is zelfs zo dat als je geen dokters- of veeartsverklaring hebt je een boete kunt krijgen.

Ok, sommige verenigingen zijn zo coulant (of kennen zelf de regels niet?!) om geen rekening te sturen.

Dus die dokters- of veeartsverklaring is ter voorkoming van een extra boete en niet om onder het inschrijfgeld te ontlopen.

Bucaphalus
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:40

Sorry Nique, heb een beetje te snel over jouw reaktie heen gelezen...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:47

Citaat:
Zo stond ik afgelopen zomer bij de selecties derde reserve. Aangezien ik er niets van hoorde, ben ik ervan uitgegaan dat ik niet mocht gaan. Kwam ook goed uit, want dat weekend hielden m'n ouders hun 25-jarige bruiloft en de week ervoor heb ik bijna niet kunnen rijden, doordat we te druk waren met opbouwen. Toen kwam vrijdagnamiddag een telefoontje dat ik a.s zondag mocht gaan. Ik direct gezegd dat ik niet kon, omdat we het te druk hadden(de maandag erna gingen we ook nog op ponykamp...) etc.
Krijg ik nu ineens op de rekening 8 euro voor inschrijving van de kampioenschappen.
En laatst moest ik ook de volle mep betalen voor een concours. Ik had me hiervoor ingeschreven, maar het werd afgelast door de vogelpest. drie maanden later, kreeg ik op zaterdagmiddag een telefoontje over de startlijsten op het concours dat schijnbaar naar a.s zondag was verplaatst (kreeg ik dus een dag van tevoren te horen). Ik me direct nog afgemeld, en weer de volle mep betalen....


helemaal eens met Nique en Bucaphalus (spelfoutje voor Bucephalus?) maar deze situaties klinken mij toch aardig onredelijk in de oren!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:15

De username bucephalus kwam al voor in de lijst Lielle *LOL*
Die naam ben ik op bokt iig ook weleens tegengekomen Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:32

Als je moet betalen omdat ze een wedstrijd op een andere datum zetten dan dat jij je hebt opgegeven, dan is dat wel erg vreemd. Hier zou ik zeker achteraan bellen. Het is immers niet netjes als jij je voor de 12e opgeeft en ze zetten je voor de 11e op de startlijst. (ik heb het ook een keer gehad, maar ben toen wel gestart)

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 12:20

germie schreef:
Als je moet betalen omdat ze een wedstrijd op een andere datum zetten dan dat jij je hebt opgegeven, dan is dat wel erg vreemd. Hier zou ik zeker achteraan bellen. Het is immers niet netjes als jij je voor de 12e opgeeft en ze zetten je voor de 11e op de startlijst. (ik heb het ook een keer gehad, maar ben toen wel gestart)

Dit ging niet om een fout in de dag van opgeven, maar de wedstrijd was aanvankelijk in mei ergens, maar werd afgelast vanwege de vogelpest. In augustus ergens kreeg ik te horen toen een dag van tevoren te horen dat ik de volgende dag wedstrijd had, en dat was die wesdtrijd die was afgelast......