Wijken, veruimde draf, achteruit??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bontje007

Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Wijken, veruimde draf, achteruit??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 00:47

ik rij nu ongeveer van af september een paardje, et gaat redelijk goed dan heb ik het over de basis dus aan de teugel lopen stappen, draven, galoperen.
Maar aangezien dat dat nu een beetje saai wordt na 4 maanden wou ik hem graag wat nieuws leren dus achter uit enzo, maar dan is hij zo koppig omdat hij dan niet aan de teugel wil lopen en dus helemaal geen stap verzet *in de achteruit dan Verward * dus dat is probleem een, wat moet ik hier aan doen hoe leer ik het hem???

Probleem 2, ik wil hem laten wijken op de middellijn *naar links bij voorbeeld* nu druk ik men rechtste been naar achter en druk die tegen hem aan, tegelijkertijd leg ik men rechtse teugel aan zen hals,
en men linkse teugel hou ik van zen hals af, soms wil ik nog wel eens een ZACHT tikje bij geven met men zweep * aan de rechtse kant* omdat hij denk et niet snapt. Doe ik iets fout?? of snapt ie het gewoon niet???????

Ik wil em dit allemaal eerst leren voordat ik wil beginnen aan veruimde draf maar wil iemand mij uitleggen hoe ik dit hem leer?? want ik heb van alles geprobeerd om hem te laten oprijden maar hij versnelt alleen maar dan
dus daar schieten we niks mee op

Ik heb verder geen idee wat ik hier verder mee moet <-- Zijn op Boos!

wie wil mij helpen Lachen ?????? Thanx alvast Lachen

Take every Chance to Put a Smile On Someons Face, I Will take, Bontje too:)


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:49

Waarschijnlijk gaat iedereen je nu vragen of je les hebt dus wil je dat er nog even bij zetten?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Bontje007

Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 01:03

ja heb les maare dat is op een manege Lachen , maar niet op dit paardje op de andere lukt et wel Verward dus ik vroeg me af wat doe ik fout?????

Take every Chance to Put a Smile On Someons Face, I Will take, Bontje too:)

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:53

Dan zou je maar eens privéles moeten nemen KnipoogMet een goede welgevaarde persoon die er wat van kent. Hij snapt het natuurlijk niet,wat wil je.Jij pusht heml letterlijk in een richting en zit dan nog eens een beetje te dribbelen in z'n mond,en dan gaat hij natuurlijk denken wat hij er mee moet aanvangen.hij is totaal verward. Bij het achteruit gaan zal je waarschijnlijk iets meer achteruit gaan zitten,je teugels wat naar je toe trekken,en een beetje met je benen drijven,en dat is ook verwarrend voor hem,want dan denkt hij dat hij voorruit moet. Dus gewoon privéles nemen,of aan iemand vragen die er ervaring mee heeft.

*Oh Adrian, come out and play.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:03

Met achteruit lopen, zou ik eerst maar eens zorgen dat hij aan de hand achteruit kan op commando. Als hij dat kan, kan je met dat commando onder het zadel ook achteruit.
Wijken snapt hij gewoon niet, door jouw fout Knipoog
Begin met wijken gewoon door op de binnenhoefslag te gaan stappen en naar de hoefslag toe te wijken. Dat zal hij makkelijker doen, omdat een paard graag op de hoefslag loopt en niet op de binnenhoefslag. Dat zijn dus maar 2 pasjes, maar meer kun je ook niet vragen. Zorg dat je dan je binnenteugel niet te strak hebt (je buitenteugel ook gewoon contact) en als hij niet opzij gaat, zorgen dat je een zweepje tegen z'n binnenschouder aan hebt liggen.
Verruimen valt niet echt via de computer uit te leggen..
Maar lesnemen is gewoon de beste oplossing, want via de computer kunnen we niet zien hoe een paard op iets reageert.


Bontje007

Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:24

voor dat ik les wou gaan nemen d8 ik zal eens kijken of ik der zelf wat aan kan doen maar blijkbaar niet

Ik ga maar weer eens priveles nemen dan Lachen Thamx iedereen

Take every Chance to Put a Smile On Someons Face, I Will take, Bontje too:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:34

Idd, prive les halen.
Als jezelf niet ervaren bent in de juiste hulpen geven, kun je nooit je paard leren hoe het moet.
Want van die hulpen die je opschrijft klopt niet veel Lachen
Dus idd les halen en dan leer je alles op zijn tijd.
Ook het achterwaarts gaan en het verruimen.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:46

runningkawa schreef:
Als jezelf niet ervaren bent in de juiste hulpen geven, kun je nooit je paard leren hoe het moet.


Ben ik het niet helemaal mee eens, voor een paard is het net zo onnatuurlijk om met goede hulpen iets te doen als met de verkeerde, mits hij het ook op de verkeerde heeft aangeleerd. Je kan je paard ook leren aanspringen door hem aan z'n oor te trekken, als je het maar concequent doet... Haha!

Maar idd, goed les nemen, bij iemand die je daarin kan begeleiden.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:53

carina"]
[quote="runningkawa schreef:
Als jezelf niet ervaren bent in de juiste hulpen geven, kun je nooit je paard leren hoe het moet.


Ben ik het niet helemaal mee eens, voor een paard is het net zo onnatuurlijk om met goede hulpen iets te doen als met de verkeerde, mits hij het ook op de verkeerde heeft aangeleerd. Je kan je paard ook leren aanspringen door hem aan z'n oor te trekken, als je het maar concequent doet... Haha!

Maar idd, goed les nemen, bij iemand die je daarin kan begeleiden.
[/quote]

maar met de goede hulpen maak je het wel een stuk makkelijker voor het paard, daar bedoel ik dan ook gewichtshulpen mee en ik denk niet dat het haar bedoeling is om het paard verkeerde hulpen te leren.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:56

newforestlover schreef:
maar met de goede hulpen maak je het wel een stuk makkelijker voor het paard, daar bedoel ik dan ook gewichtshulpen mee en ik denk niet dat het haar bedoeling is om het paard verkeerde hulpen te leren.



Is maar hoe je "verkeerd" wilt zien...
Maar ik geef je verder helemaal gelijk hoor, wilde alleen maar aangeven dat er voor, een niet doorgereden paard, eigenlijk geen verkeerde hulpen zijn.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:31

Hier worden tegenstrijdige hulpen opgenoemd.
Over gewichts hulpen word al niet gesproken.

Hulpen zijn over het algemeen heel logisch en de meeste paarden kunnen een paar pasjes wijken daarom ook heel snel.
Maar ga je bv met je gewicht tegen hangen, zul je merken dat een paard het niet snel leert.
Dit omdat de hulpen niet meer logisch zijn.

Dus blijf ik bij het bovenstaande Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers