Vuurwerk....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Vuurwerk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 18:22

Leuke tijd hoor, kerst en oud en nieuw! Maar dat vuurwerk hoeft van mij alleen om 12 uur 's nachts op 31 december Knipoog
Wel leuk om naar te kijken!

Maar van die jongens die denken dat ze stoer zijn met hun rotjes enz. en dat nu al afsteken......
Vandaag gingen ik mijn broertje en ik de pony's uit het weiland halen, we zouden ze achter het huis naar de minibak met stalletje brengen. Daar blijven ze tot vrijdag ofzo. Omdat ze geen toezicht op het weiland hebben en er komen daar dus van die jongens die zo vuurwerk in het weiland gooien Boos!

Ik zat zonder zadel op Diesel (grote shet), mijn broertje erachteraan met Mexx (minishet) aan de hand. En jahoor, daar staan een paar jongens rotjes af te steken. Zien ze ons aankomen, gooien ze het extra in onze richting..... Mexx schrok zich dood Scheve mond
Ik van Diesel afgesprongen, en mijn broertje geholpen met Mexx (die nog maar 1 keer eerder een pony had vastgehouden Haha!)

Ik riep naar die jongens: "Kunnen jullie niet ff stoppen, die ponys schrikken zich dood van jullie!"
Gooiden ze nog 2 naar ons toe (echt dichtbij gelukkig niet!) en toen gingen ze weg.
Ik was eerst van plan om te gaan buitenrijden, maar dat heb ik maar niet gedaan, ik hoorde overal knallen Scheve mond

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:35

Grrrrr...... waarom zijn de polities in deze tijd niet eventjes wat MEER actief~!!
in mijn buurt zijn ze ook de hele tijd aant afsteken en na mensen aant gooien
irritante mensen !! hou zelf wel van vuurwerk maar hou me toch even in tot woensdag, hihi

zou niet buiten gaan rijden nee...ik rijd op me fiets en word al onder gegooid met rotjes
laatstaan op je paard die schrikken zich helemaal de pleures

Ben toch een beetje blij als 2 janurari is...dan is zeker alles voorbij

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:39

De volgende keer had ik een bb-gun(ja hoe schrijf je dat ok alweer Bloos ) meegebracht. Zij knallen naar mij, dan ga ik eens lekker terugknallen Haha!

tssssssss sommige menen ook echt dat ze stoer zijn . Maar wat als die mini-shet zich echt had verschrokken, je broertje ervan af donderde en de loop op ging? En je broertje gewond raakte en de shet zelf ook? Dan hebben zij wel iets heel anders op hun geweten dan 'onschuldig' een paard bang maken

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:40

grrr k*tjong !!! Boos!

Heb het vorig jaar ook meegemaakt Verdrietig Was toen wel buitenrijden. Nooit meer kan ik je alvast vertellen

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:41

Jah vet vervelend dat die jongenzz dat doen! Ik hou zelf ook wel van vuurwerk maar toch? Met een paard is het gewoon niet vertrouwd, hoe haal je het in je hoofd om het richting een paard/pony te gooien! Gewoon echt triest!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:41

vuurwerk grrr bestond het maar niet. ik haat ht zo vooral die rotjes.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 18:47

xKatleentjex schreef:
De volgende keer had ik een bb-gun(ja hoe schrijf je dat ok alweer Bloos ) meegebracht. Zij knallen naar mij, dan ga ik eens lekker terugknallen Haha!

tssssssss sommige menen ook echt dat ze stoer zijn . Maar wat als die mini-shet zich echt had verschrokken, je broertje ervan af donderde en de loop op ging? En je broertje gewond raakte en de shet zelf ook? Dan hebben zij wel iets heel anders op hun geweten dan 'onschuldig' een paard bang maken


Idd ik werd ook wel kwaad op ze, toen gingen ze wel een stapje achteruit Haha!
En mijn broertje reed niet hoor Knipoog die liep ernaast. Maar die wist echt niet wat hij ermee aan moest, het was voor hem pas de 2e keer dat hij een pony zelf meenam Knipoog

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:26

Ik kan die rotjongens ook niet uitstaan!! AHRRRHHGGG!!!!

Wat zou ik die graag iets aandoen!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:11

Ik had het toen ook in de wei.. toen was hercules er van door gegaan en ik was er afgevallen.. ik had die avond nog wel last van mijn been..

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:23

dat was bij ons ook zo...mijn verzorgpony schrok zich dood....ik kan ze ook niet uitstaan!!!!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:45

Tja wij wonen naast een bejaardenflat! Lekker rustig hoor! Wij steken zelf geen vuurwerk af, dit ivm best wel veel paarden bij ons op stal!! De van mij is er niet echt heeel erg bang voor!! Wel een voordeel!! Maar nu rond deze tijd wil ik het risico niet lopen en blijft mijn lieve vriendin lekker thuis in de bak!!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:04

Boos! ik zou de 2 pony's aan elkaar binden met 1 touw & het andere gebruiken om die jochies mee te meppen Boos!
denken zij nou dan?!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:22

eerlijk gezegd vind ik het ook vrij naief om met ponies buiten te gaan lopenn, terwijl je weet dat er veel geknald wordt. dan vraag je ook om problemen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:47

Zo dat is banketstaaf ja van die gasten dat ze dat doen. Die mensen hebben geen verstand hoor ze weten het pas wat ze aanrichten als het echt een keer goed fout zou gaan met paarden en dan is het wel anders! Ik blijf liever met deze dagen op stal met mij paard dan rij ik maar even niet buiten met al dat vuurwerk. Ze hoeven niet bang te zijn van al dat vuurwerk maar je heb van die simpele zieltjes rondlopen die het nie kunnen laten om wat te gooien!

xx

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:55

Ik zou ze voor hun kop rammen, stomme poedersuiker jochies.
Ik haat vuurwerk!!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:13

Billy schreef:
eerlijk gezegd vind ik het ook vrij naief om met ponies buiten te gaan lopenn, terwijl je weet dat er veel geknald wordt. dan vraag je ook om problemen.


Dat was om ze naar het huis te brengen waar ze dus met oud en nieuw blijven staan. en het was gisterochtend, dan verwacht je toch niet zoveel?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:16

ik vind het niet stom om met ponys buiten te lopen//ik bedoel..ook al is het vragen om problemen...is het niet een beetje normaal dat je rekening houdt met andere mensen en dieren??

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:33

Je moet toch normaal met je pony over straat kunnen, ik vind daar niks vreemds aan, ik moet elke dag met Anton over straat, dan vraag ik toch niet om problemen.
Kop op zeg! het is toch niet normaal dat die jochies vuurwerk naar de ponies gooien.

TomL

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: in de stal achter de PC :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:41

sommige mensen denken niet na over de gevolgen die zulke domme acties te weeg kunnen brengen.
Helaas doen mensen erg domme dingen als ze dieren zien en zeker als het om paarden gaat. als je een bosrit aan het maken bent of gaat maken en er komt een auto langs, even lekker toeteren.. :s
Of inderdaad als je je pony's veilig wilt plaatsen en een paar van die irri kereltjes staan daar (in een groep natuurlijk, alleen durven ze al helemaal niet!) lekker vuurwerk te gooien. Rotje in hun nek kunnen ze krijgen... Maar ja, daar sta je dan met een broertje die niet precies weet wat hij met een bange pony moet en jij die ook een pony aan de hand hebt.
Het beste wat je dan kunt doen is gewoon rustig maken dat je uit de buurt komt. En vooral goed gezichten onthouden Knipoog van die jochies dan...
Gelukkig staan ze nu veilig (toch?) en komen ze een beetje rustig de nieuwjaarsnacht door.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:43

Bij ons word karbit schieten gedoogt, dat zijn nogal wat hardere klappen, helaas durf ik op deze dag de paarden niet buiten te doen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:13

Bij ons zijn ze nu voor het raam bezig...en ze zijn al 2 dagen zoiezo af aan het steken terwijl dat niet mag....ik schrik me telkens een rotje!!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:19

LadyFilou schreef:
:( ik zou de 2 pony's aan elkaar binden met 1 touw & het andere gebruiken om die jochies mee te meppen Boos!
denken zij nou dan?!

Tot de pony's allebei een andere kant opgalopperen Knipoog

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:51

jackim"]
[quote="LadyFilou schreef:
:( ik zou de 2 pony's aan elkaar binden met 1 touw & het andere gebruiken om die jochies mee te meppen Boos!
denken zij nou dan?!

Tot de pony's allebei een andere kant opgalopperen Knipoog
[/quote]
nee, naja..ligt eraan.. kijk als ik stok zou vinden of wat anders, zou ik dat wel gebruiken.. ik vin het zooo laf dat jochies dat doen.. mn buurjochie heeft 1x een rotje naar mn hond gegooid, terwijl ze al helemaal panisch is voor Vuurwerk en toen heb ik m een harde trap onder zn hol gegeven met *heel toevallig dat ik die toen aanhad* Stalschoenen die stalen neuzen hebben.. Nou dat heeft ie dus nooooit meer geprobeerd.. Bloos

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:54

bij ons in de omgeving wordt veel met Carbit en melkbussen geschoten.
Andrew geeft al geen kik meer als er een salvo wordt afgeschoten. Zal wel wat anders zijn als er en rotje naar zijn hoeven (of achter hem) gegooid wordt. Ook geen buitenritten op 31 december dus...
In de bak waren de meeste paarden erg braaf bij ons op stal vandaag.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:19

Ik ben vandaag heerlijk wezen buitenrijden, buiten het dorp. Ze zijn bij ons op het dorp wel heel erg bezig, maar in de polder zie je niks, en die knallen vindt Santa al láng niet meer eng (gewoon lekker met een los teugeltje galopperen, en geen centje pijn). Om 12 uur 's nachts is het natuurlijk wel veel herrie, maar ze staat wel een eindje buiten het dorp.

Ik heb één keer gehad dat kinderen door bleven gaan met afsteken toen ik er langs moest met San, en toen heb ik héél lief gevraagd of ze wilden stoppen, want ze hadden gewoon niet door dat dat het punt was. En dat ene meisje reed zelf ook paard, en ging helemaal sorry zeggen enzo, en helpen haar langs de plek te krijgen (er hing nog kruitdamp). Dat vond ik dan wel weer lief. OK dan!