Vraag aan/ over bijrijders...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
woeiii
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-03

Vraag aan/ over bijrijders...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 20:25

Wat voor verwachtingen hadden jullie bijrijders toen je voor het eerst naar iemand toe ging om een paard/pony bij te rijden? Zijn deze verwachtingen uitgekomen of is het juist ontzettend tegen gevallen??
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!!


Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:48

Ik ben zelf bijrijder en heb hier pasgeleden een topic over geopend. De eerste keer dat ik op Cadans zat was ronduit verschrikkelijk! De eigenaresse wist niet wat ze zag, maar ze heeft me toch een proefmaand aangeboden. En dat is goed gegaan en het gaat echt ontzettend veel beter. Dus verwacht niet veel van de eerste keren rijden. Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:07

ik verwachtte denk ik de perfecte pony, een plaatje om te zien en superbraaf. Uren poetsen per dag en vlechtjes maken, en alle wedstrijden winnen en een supercombinatie zijn.
dat is het nou niet bepaald geworden, ondeugend, eigenwijs, sterk en de ene ( pony dan) heeftt me zon drie maanden in de maling genomen, maar nu gaat het steeds beter.
overigens heb ik wel ontdekt dat het ideale paard een knuffelbeest is, maar nu ben ik toch erg van deze paarden gaan houden, ondanks dat ze niet perfect zijn, ik vind ze geweldig! En ik zelf ben ook stukken beter gaan rijden.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:48

Het tegenvallen is dat ze jouw soms alleen voor het geld nemen, dat het ze niet uitmaakt hoe je voor het paard bent...

Daarnaast zijn anderen weer blij dat je geeft om hun paard en is het bijrijden gratis!

(niet dat ik het verkeerd vindt om er geld voor te vragen hoor).

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:19

Ik had er niet echt wat van verwacht. Ik ben zo'n type van: ik zie wel wat het wordt.
Met Noah, die ik hiervoor deed, mocht ik niet zoveel. Longeren en trutten, maar niet rijden. Dat hoopte ik bij Kas wel meer te mogen. En dat werd zo. Iki kan niet vaak genoeg rijden, zegt de eigenaar. Echt leuk. OK dan!

Wat ik wel verwachte is dat ik er rijtechnisch wel op vooruit zou gaan. Ik was echt een manege ruiter. Nou, dat is zeker gelukt. Ik ben er in een jaar tijd maar 1x vanaf gevallen (sta ik zelf ook wel van te kijken) en ik kan echt rijden heb ik het gevoel. Tuurlijk heb ik nog een hoop te leren hoor! Ik heb dingen geleerd wat ik de manege nooit geleerd zou hebben.
Niet alleen op rijgebied, maar ook bijvoorbeeld het manen trekken. Dat had ik dus nog nooit gedaan.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:34

Ik verplaats het topic naar VMR.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:31

De eigenaresse van m'n bijrijdpaard had aan de instructrise gevraagd of ze een geschikt iemand in de les had om haar paard te verzorgen/bij te rijden. Toen heeft ze dat dus aan mij gevraagd en ben ik aan de eigenaresse voorgesteld.

Ik was dus niet echt op zoek naar een bijrijdpaardje, dus ik had ook niet echt een verwachting. Knipoog
Ik had trouwens wel gedacht dat Kalipso veel beter en makkelijker te rijden zou zijn dan de manegepony's. (naar beneden te rijden enzo)
Maarja, aangezien ik hem op een gebroken trensje rijd en z'n eigenaresse met slof en ongebroken trens met tongspeler, houdt hij heel erg vast in z'n kaken.
Het gaat wel steeds beter, maar naar beneden lukt nog steeds niet super .
Maar het is wel een schatjuh Lovers

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:54

Ik verwachtte een vos, want op die foto leek het net een vos, en ik had niet zo'n hele grote bles verwacht Haha! , en ik verwachtte dat de bak andersom stond, en de eerste keer dat ik op em reed dacht ik dat ie vet actief was Haha! Dat valt soms ook wel mee Haha! maar als ie eindelijk gaat werken dan... oei, word ie nog veel mooier.

Maar ik ben echt vort helemaal verliefd op die pony Lovers , soms laat ie echt merken dat ie me lief vind (tuurlijk vind ie dat niet, maar toch is het lief) dat ie ineens kusjes gaat geven als ik z'n peesbeschermers omdoe of als ik tegen z'n neus aan aan het zingen ben. Maresje is echt zo'n persoonlijkheid Haha! , net als, hij doet luchtzuigen, en zijn stal gaat dan helemaal op en neer, en dan splatscht da water uit z'n wateremmer, en dan kijkt ie echt helemaal vol glorie ( Haha! ) naar dat geluid van dat water wa op de grond kletterd, en als het dan een keer niet op de grond valt, als bv de hele emmer bekant leeg is, kijkt ie echt zo teleurgesteld Haha! ..
Maar ze is ook een erge geit (net als ik Lachen ) , net als gister liep ze met dr kop tegen de deur aan Haha! haha, nou zo kan ik nog wel uren doorgaan maar dat verpest je topic Bloos

maar ik ben echt superblij met em, en wil em echt niet meer kwijt Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:25

Ik had geen verwachtingen, omdat ik eigenlijk helemaal niet wilde. Mijn vorige bijrijpaard was pas overleden en ik kon echt nog niet aan een ander paard denken.
Via wederzijdse vrienden ben ik toen voorgesteld aan de eigenaar van Dex en ze hadden al afgesproken dat ik langs zou komen. Dus toen moest ik wel. Ik ben een keertje gaan rijden en heb toen toch besloten om een poging te wagen. Het klikte namelijk meteen met de eigenaar, met dex en met de andere mensen op stal.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:27

Ik ben een bijrijder. Ik had niet eht verwachtingen, want het was allemaal van te voren al besproken. Het paard wat ik brijrijd is van een vriendin van mij, dus dat scheelt ook wel misschien.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:38

Het viel mij altijd tegen Scheve mond het was vaak alleen poetsen en mesten tegen vergoeding nog wel Heb eigenlijk in omgeving Leiden nooit echt een verzorgpaard gehad waarmee ik de dingen mocht als de dingen die de bijrijders tegenwoordig mogen Lachen

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:08

In het begin viel het me altijd mee, maar later kwam ik er dan toch wel achter dat je meer een uitmestslaafje bent dan dat iemand je echt de kans geeft om met zijn/haar paard aan de slag te gaan.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:26

ik vond het altijd wel meevallen, maar dat kwam ook omdat ik de paarden al een beetje kende, het waren dan gewoon paarden van iemand van de manege.

En het is dan gewoon voor 1 of 2 daagjes in de week, of als ze ziek zijn dat ze gewoon iemand hebben die hun paard verzorgd

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:42

wij hebben geen bijrijdsters meer alleen invalkrachten voor als wij echt niet kunnen! Wel hebben we onderling op stal geregeld dat ik op donderdag het paard van iemand anders doe en zij doen op woensdag mijn paard, en zo hebben we toch ieder een dag onze handen vrij.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:53

ik verwachte zo'n mooie arabier (en dan bedoel ik ook echt een mooie)
ik had de advertentie gevonden van marktplaats
had geen foto van het beestje gezien en wist ook niet waar ergens in steenbergen hij stond

ik verwachtte ook dat ik echt alles er mee mocht doen
ik mag dat dan ook wel behalve in mn eentje naar buiten omdat het baasje daar niet voor verzekerd is dat vind ik wel jammer
maar ik ben blij dat ik had gebeld toen ik de advertentie had gezien OK dan!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:55

Ik vraag aan mijn bijrijdster bewust juist wel geld, omdat je toch ook vaak hoort dat bijrijdsters er een beetje half half mee omgaan en niet alles voor je paard willen (op)geven, nu ze er voor betaald lijkt mij dat dit eerder gebeurt.
ik vind dat het heel goed gaat, in het begin vonden ze silas absoluut geen leuk paard, hij is heel goed in uit proberen en doet dat ook cker! maar nu ze hem al een jaar doen, gaat het steeds beter en vinden ze het ook leuker omdat er meer vooruitgang in zit! dit is precies wat ik wil, mensen die je trouw blijven en ook wat met jouw paardje opbouwen.
dit gaat nu prima!!
en het is ook nog is super lekker dat zij je uit de nood kunnen helpen als je plotseling echt niet kunt!!
Ben echt heel blij met ze..

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:20

Ik had verwacht lekker bezig zijn met hetpaardje en evt. wedstrijden rijden, gewoon een band opbouwen met zo'n beestje.

Ik bleek 1 van de 3 ander bijrijders te zijn en echt veel was er niet te doen omdat het winter was
Ook moest ik 60 euro betalen voor 2 keer per week, waar ik ook nog voor moest uitmesten en voer klaarzetten, ik heb een leuke tijd gehad maar het was niet echt wat ik zocht...

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:13

Als ik jullie berichten lees heb ik toch eigenlijk wel mazzel Haha!

Ik hoef niks te betalen, niet uit te mesten enzo ik mag er alles mee doen (ook alleen op buitenrit)

De mensen zijn gewoon blij dat hun paard een dagje door iemand anders wordt bereden denk ik, maarja ik poets wel altijd, en na het rijden maak ik ze schoon en hoeven invetten enzo doe ik ook wel

Of ik neem het hoofdstel van dat paard mee en vet het in, dat doe ik dan weer wel Tong uitsteken

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:37

ik verwachte een lieve leuke pony,best wel pittig (want ze was jong) maar wel braaf...bleek dat ze een jaar geleden een paar keer iemand op d'r rug heeft gehad,en verder niks kende...maar gelukkig is het allemala goedgekomen,maar door een ruzie rijd ik nu niet meer met haar

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:56

Toen ik kwam, dacht ik echt dat het een soort kleine manege voor 1 paard ofzo zou zijn, met alles wat je nodig hebt, en dat je heel veel met je pony zou mogen. Soort eigen pony dus, maar dan van iemand anders. Opzich is dit uitgekomen, maar ik rijd in een heel klein bakje, weinig spullen, maar het is genoeg. Klein maar fijn Haha!.
Toen ik voor het eerst op m'n bijrijdpony reed, ging het echt heel erg slecht. Hij was heel sloom, als ik van de hoefslag afging stond hij stil of ging hij stappen, en hij plette me tegen het hek. Ook kreeg ik hem nauwelijks in galop. Z'n baasje vond het goed, bij sommige bokte hij gelijk en probeerde hij hun heel erg uit, maar dat deed hij bij mij zowaar niet. Nu gaat het echt steeds beter met ons.
Ik moet 5 euro per keer betalen, en rijd ook 3 keer per week. Ik ben vooral 'aangenomen' voor het rijden, maar als ik zin heb om wat anders met hem te doen moet ik het eerst vragen, en meestal mag het dan.
Heb wel geluk gehad met m'n bijrijdpony Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:55

Toen ik er kwam dacht ik lekker rijden en naar de les en op concour..
Nou niet dus kreeg een merrie onder mijn kont die stront eigenwijs is niet de trailer in wil, en alles eng vind...

Maar mijn verwachtingen wist ik al vrij snel want ik heb met die mensen goede afspraken gemaakt over welke functie ik zou hebben.
Maar een pre was ik moet met haar op concour..

Ik doe haar nu al ongeveer een jaartje en het gaat steeds beter..
Ben zeer blij dat ik haar mag rijden, hoef geen verandwoordelijkheid af te leggen, mag zelf weten wat ik met haar doe, bijna een eigen paard.. Haha!

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:27

Ik was net te groot geworden voor me oude verzorgpony dus ik was al een beetje aan het rondkijken, toen een achternicht van een vriendin kwam vragen of ik en die vriendin mee gingen naar haar verzorgpaard. Dus wij gingen mee en ze heeft het paardje gepoets en alles. Toen kwamen we bij het onderwerp dat ik eigenlijk geen verzorgpaard meer had. Toen zei zij dat er nog een paardje in de wei stond waarvan de verzorgster al 3 maanden niet geweest was. Dus ik naar de eigenaar en vragen of ik het paardje uit het land mocht halen en mocht poetsen. Dat mocht wel en daarna meteen gevraagd of ik haar mocht verzorgen. Dat mocht ook. De eerste tijd alleen mesten en poetsen. Later ook longeren (als hij erbij was, hij wilde kijken wat ik al kon) en nog weer later mocht ik ook gaan rijden. Bleek een heel leuk paardje te zijn, lief en goed voor beginnners (wat ik toen nog was). Galloperen kon ik niet op haar (iets met haar eierstokken ofzo) Maar verder mocht ik alles met haar doen, zolang ik maar op het terrein van de eigenaar bleef, dus ik mocht niet op buitenrit ofzo. Ik hoefde er niets voor te betalen. Toen ging die merrie dood en een tijdje later heb ik gevraagd aan de eigenaar of ik een ander paardje mocht gaan doen, die ook daar stond en waar ook niks mee gedaan werd. Dat is het paardje dat ik nu verzorg.

Toen ik daar voor het eerste kwam had ik geen verwachtingen, ik ging gewoon 1 keer met iemand anders mee. Er zijn wel een paar dingen die ik niet mag: ik mag niet op wedstrijd, en niet op buitnerit. En ook krijgt ze ieder jaar een veulen (ze is een fokmerrie) dat is jammer want dan kan je weer 4 maanden niet rijden. Maar verder vind ik dat ik het goed getroffen heb, ik mag iedere dag rijden, ik mag daar zo vaak komen als ik wil en ik hoef helemaal niets te betalen. Alle spullen die daar liggen mag ik ook gewoon gebruiken (zadel, hoofdstel, hulpteugels, halster en noem maar op) en er zijn verder geen eisen waar ik aan moet voldoen. Als ik geen zin heb om te rijden gooi ik haar alleen ffies los en mest ik haar even en dan ga ik weer.

OK dan! OK dan! Dus ik vind dat ik het echt geweldige getroffen heb!!!!!! OK dan! OK dan!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:05

Mij is het ontzettend meegevallen!
Vantevoren had ik alleen nog maar bij mensen pony's verzorgd waar ik er vrij weinig mee mocht doen.
Toen ging ik dus bij harry vragen of ik daar z'n paardjes mocht verzorgen. Hij was meteen heel enthousiast en had het al over wedstrijden enzo (terwijl de pony toen nog niet ingereden was Haha!).
Ik heb het echt zo getroffen daar! ik mag er alles mee doen! ben ook op trektocht geweest enzo, en heb ook wedstrijden gereden. I'm never gonna leave there! haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers