Te ver van de kar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:14

Afbeelding

Staat Pinky niet te ver af van de wagen? En kan dat kwaad? Is het bter om het zo te laten of zal ik de lamoenen inkorten?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:18

Ik denk dat het fijner is om haar wat 'dichterbij' te hebben.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:22

Het is een hem Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:26

ow... Sorry...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:26

Hoi Pinky ik vind hem er wel ver achter staan die kar.Maar ik heb er helemaal geen verstand van. Maar het lijkt zo. En nog een vraagje is het nog een echte hem?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:30

Hahaha geef nie *LOL* Dat zeggen meer mensen.
Uhmnee hij is een beetje ertussenin Knipoog (=ruin Tong uitsteken )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 00:03

ik vind het idd een hele lange aanspanning zo.
Heb er al vaker naar zitten kijken.
Waar het aan ligt kan ik eigenlijk moeilijk zien, mogelijk zijn je lamoenen gewoon te lang Verward
Ik zou hem wat dichter bij de wagen willen hebben.
Voordeel. als je met mysty erbij tandem wilt gaan rijden hoef je je wagen niet te verbouwen Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:32

Ik vind de afstand tussen de zweng en Pinky ook iets te groot. Op zich kan dat trouwens helemaal geen kwaad hoor. Bij paarden die veel naar achter slaan doen ze het soms expres zo, om te voorkomen dat ze tegen het zweng, of erger, tegen de wagen slaan.
Je kan ze wel inkorten als je het zelf mooier vindt staan. Ik persoonlijk zou het wel doen, als blijkt dat pinky heel braaf is (en dat is hij toch:D )

Verder, maar ik kan het op de foto niet heel goed zien, dus misschien heb ik het ook mis, lijkt het of het schoftje scheef naar voren ligt.

Let er trouwens wel op dat als je de bomen inkort, de broek nog wel blijft passen.
Verder past het wagentje qua hoogte perfect bij Pink. Ziet er mooi uit hoor!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: irene op 2001-11-06 09:34 ]</font>

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 11:07

Pinky zou iets dichterbij kunnen, maar pas op dat ie niet te dichtbij komt want dan trekt ie zichzelf steeds de kar "op de kont" als ie bv snel stil moet staan....De broek vangt dit wel op, maar als er te weinig ruimte is, helpt de broek ook niet....

Dit was bij Mika ook het geval en ik heb net de lamoenen 25 cm laten verlengen en nu is het wel goed....Mika heeft trouwens geen broek maar van die speciale ogen die de kar opvangen...(weet de naam zo ff niet meer)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:52

ja ik vind hem wel te ver van de wagen af staan........

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:16

Kim!! Ben je nou helemaal betoeterd??? Laat je Pink helemaal los zonder iemand bij het hoofd staan??
Met de teugels op de bok?? Scheve mond\

Nou ja, ik kan het ook niet zo goed zien op de foto, maar je moet wel blijven nadenken hoor Kim. Dat kan ECHT niet!

Maar eh, even over je vraag, hij staat te ver van de wagen. Zoals ik het vanaf hier kan beoordelen kun je je bomen inkorten.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:39

Jantina dat weet ze allang en had ze ook al tig keer uitgelegd dat het fout was, maar dat ze toch de foto erop wilde hebben omdat ze hem wel mooi vond. En wat maakt het uit, het is haar paard.
Ik weet niet og het te lang is, maar ik vind het zo ook wel mooi, maar of het praktisch is weet ik niet.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:54

Hmm, een beetje ver. Maar ik moet zeggen: Echt een hele mooie combinatie zo.
Laat ze maar zeuren, ze zal zelf wel een heel akelig wegloperig paard hebben.
Jantina! Zorg eens dat je je paard leert luisteren! (kun je eindelijk ook eens mooie foto's maken.

Grtjs!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 20:06

Citaat:
Op 2001-11-06 13:16, schreef jantina:
Kim!! Ben je nou helemaal betoeterd??? Laat je Pink helemaal los zonder iemand bij het hoofd staan??
Met de teugels op de bok?? :

Nou ja, ik kan het ook niet zo goed zien op de foto, maar je moet wel blijven nadenken hoor Kim. Dat kan ECHT niet!



Jantina, ten 1ste vroeg ik of de afstand klopte ik vroeg verder nergens om. ten 2e staat er op itp dat deze foto's nog van die dag voordat Ineke er was gemaakt zijn en dat ik toen nog niet wist dat het zo fout was. Ik heb toen ook gezegt dat ik nu wel beter wist en zou wachten op profesionele hulp.

Aan dit commentaar heb ik dus totaal niets want toen wist ik niet beter en nu doe ik het niet meer. Ik heb nou eenmaal het geluk dat ik het braafste paardje van de wereld heb die ookal doe ik het fout, het zelf wel goed doet!


Voor de rest:
Diegene die het karretje verkocht heeft de lamoenen verlengd voor mij *LOL* . Dit zou een mini shetlanderskarretje zijn (arme shet) en ze had gemeten met haar welsh pony en toen heeft ze het in overleg 30 cm verlengd Lachen
Dus ja de bomen kunnen korter, het was vooral de vraag of ik ze weer korter zou maken Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 21:52

hohohohooooo.... Deze foto heb ik nog niet eerder gezien! Ik meende dat dit een nieuwe foto was en aangezien we er inderdaad erover gehad hadden, vond ik het zo vreemd dat je het weer deed. Vandaar mijn reactie. Ik stond zo verbaasd te kijken, vandaar.

Frank, mijn paard is niet loperig, daar gaat het niet om! Je laat gewoon nooit je paard los staan! Heeft niets met loperigheid te maken.

Maar zoals eerder gezegd, ik wilde niet banketstaaflig doen, ik dacht dat dit een NIEUWE foto was.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 22:00

*is al opgelost via pb

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:23

Ik zou de pony toch wel ongeveer de helft dichter bij de kar willen hebben; het is alleen op de foto moeilijk te zien waar het handig is om in te korten.
Zeker ook al omdat het zo te zien een lamoen is waar de pony niet gemakkelijk achter iets kan raken.

Overigens.. bij het inkorten juist NIET er op letten of de broek nog wel past !! maar na het inkorten de bevestigingspunten van de broek losslijpen en op de goede plek weer aanlassen. Lassen moet je toch dus dat kan in een moeite door !

Zorg ervoor dat je van te voren goed weet wat er precies aangepast moet worden en zet het, met maten en al, op papier. Het beste is om dit te laten bekijken door iemand met kennis van zaken, en hou dan zelf pen en papier bij de hand.
Mijn ervaring is dat een lasser nog wel te vinden is, maar die heeft vaak natuurlijk geen verstand van een aanspanning. Vandaar de laatste opmerkingen Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:09

Hahaha, over die broek heb je helemaal gelijk. Nooit aan gedacht dat je die ogen inderdaad gewoon later er weer op kunt lassen.
Geen al te slimme opmerking van mij dus.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:24

Jantina, sorry. Als ik wist dat je van Ameland komt had ik dat nooit gezegt. Kijk, loopt je pony daar weg; Hij kan nergens heen! Ja, met de veerboot dan, maar ik vraag me af hoe die dat kaartje gaat betalen...

Maakt niet uit. No hard feelings.

Doei!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:09

Heel aardig grapje Frank. Helaas kanik er niet om lachen. Mijn paard kan dan inderdaad nergens naar toe, ze kan inderdaad niet van het eiland af.
Helaas kan ze zich wel in haar eentje naar de vernieling helpen. Ik geloof niet dat jij dat in de gaten hebt? Of ben je echt zo grappig?

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:30

hij staat wat ver, maar in principe is het niet echt lastig voor hem, maar ik zou het wel doen, voor de zekerheid.
Inderdaad Jantina is het fout, als ik het bij Nikki zou doen dan is ze weg voordat je *smile* knut zeggen! Dan komt er ineens een paard en karretje voorbij maar geen koetsier! Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:41

Jantine, ik heb besloten om mij niet meer druk te maken om al die kinderen hier. Sorry! Ik ga dus niet meer in op dit onderwerp!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:52

Heb geen verstand van paarden met karren, maar ik vind dit wel een hele mooie kar. Echt wel!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 13:00

Dank je Vanessa Lachen Ik ben er ook heel trots op Vingers aflikken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:22

Pinky staat idd veel te ver voor de kar, ik zou zeker die lamoenen inkorten. Lijkt mij ook niet fijn mennen als de pony zo ver naar voren staat... Haha!