[VD]steigeren, compliment en liggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

[VD]steigeren, compliment en liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 21:23

Hoe hebben jullie je paarden steigeren, compliment en liggen geleerd?
Wij hebben een shet en die begrijpt er echt niks van.


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:04

Er zijn hier al zo veel topic over geweest... gebruik de zoekfuntie eens dan kom je al een heel eind Lachen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 22:12

Elke schreef:
Er zijn hier al zo veel topic over geweest... gebruik de zoekfuntie eens dan kom je al een heel eind Lachen


Dat heb ik al gedaan. En ik heb geen toppic gevonden waar het echt duidelijk in uitgelegd wordt. (of heb ik er over heen gekeken?)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 09:41

Aan steigeren zou ik echt niet beginnen, ik zou het ze eerder afleren Scheve mond
Voor compliment moet hij kunnen buigen, neem dan zijn been, laat hem buigen, maar zorg dan wel dat z'n hoofd bij z'n borst gaat, en laat hem gaan tot z'n been geplooid op de grond ligt.
Wss niet zo'n goeie uitleg, maar anders kan ik het niet uitleggen, zo doe ik het Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 10:54

Mientjeuh schreef:
Aan steigeren zou ik echt niet beginnen, ik zou het ze eerder afleren Scheve mond
Voor compliment moet hij kunnen buigen, neem dan zijn been, laat hem buigen, maar zorg dan wel dat z'n hoofd bij z'n borst gaat, en laat hem gaan tot z'n been geplooid op de grond ligt.
Wss niet zo'n goeie uitleg, maar anders kan ik het niet uitleggen, zo doe ik het Knipoog


Oke, bedankt. Ik ga het vandaag 's proberen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:17

Graag gedaan
Je maakt toch foto's hè! Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:07

Mientjeuh schreef:
Graag gedaan
Je maakt toch foto's hè! Lachen

Ik heb het vanmiddag geprobeert, en ze begrijpen
het beter. Heb nog geen foto's gemaakt.
Maar als ze het goed kunnen maak ik wel
wat foto's

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:08

Oké Lachen
Ben blij dat het goed gaat dan!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:14

waarom moet een paard kunnen buigen om een compliment te maken Verward

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:22

Ik vind dat toch makkelijker als ze dat kunnen Scheve mond

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:35

Als hij er niks van snapt, dan kun je beter eerst maar eens met 1 oefening beginnen Knipoog

Bij mijn ene paard duurde het 4 maanden voordat ze het compliment echt goed doorhad (en nog met hulp) en liggen duurde bij mij ook iets van 3 maanden. Dus het is (vaak) echt niet zo dat je ze het in 123 leert.

Iedereen heeft zo zijn eigen methode om oefeningen aan te leren, en je moet toch een beetje inspelen op je paard en uitvissen hoe hij je het beste begrijpt.

Tip voor de compliment: Zorg ervoor dat er genoeg ruimte is tussen de voor en de achterbenen, en dat het been dat naar voren blijft strekken een pasje naar voren staat.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

BeauvG
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:44

dat gevoel ken ik wel Verdrietig

Gijsenkim is mijn evil stiefmamaa

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 22:05

Natuurlijk begin ik met 1 oefening. Maar onze shethengstjes die kunnen al verschillende oufeningen, dus die kan ik al andere dingen leren.
De merries begrijpen er niet veel van (nu beginnen ze het een beetje te begrijpen )

Ragebol_love

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 10:16

Ik heb geen idee whahahawhahahahwhahahwhahaha

Haha! Ik heb lekker verzorgpony's!! Haha!
:'(Maar helaas ze zijn weg:'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:58

ben van plan mn paardje leren te steigeren..spaanse pas hebk r zelf geleerd..kan ze:D xxx

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:45

Steigeren deed die van mij ook op komando geleerd, bij zijn oude baasje, ik vond het niks want hij ging het ook gebruiken wanneer het niet moest hij stond voor het geringste op zijn achterbenen.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:09

Leuk, dat jullie paarden het al kunnen.
Maar HOE leer je ze het? Verward

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:43

r is een heel mooi boek te koop over vrijheidsdressuur daarin staat alles beschreven. Informeer even bij stef zij is ook bezig met vrijheidsdressuur pb haar even en zie haar profiel erover.

Succes Nicole

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:47

Wat is er zo mis met steigeren? als je het goed aanleert op 1 commando is het toch geen probleem? Dagami ofso die doet et tog ook met Mireille?

Mijn pony kan het sinds gisteren. Ik doe mijn hand omhoog ga schuin naast hem staan tik op zijn benen en op zijn schouders en zeg omhoog! en daar gaat die dan.. en daarna belonen hé ! als die het daarna nog een x doet terwijl et niet meer hoeft gewoon geen aandacht aangeven. Dan lukt het vanzelf wel. Shariff deed het eerst heel laag maar na een tijdje kreeg hij er lol in en ging vanzelf steeds wat verder omhoog

Liefs, sharon en shariff

Shariff you rock my world. (L)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:49

Ja die van mij deed het ook op een commando je moest voor hem gaan staan en dan met je hand of zweepje of iets omhoog en dan ging hij leuk de lucht in, maar het grappige was dat hij dat ook deed als je hem losgooide dan stond hij recht op zijn voorbenenen of tijdens het rijden om er onderuit te komen hij gebruikte het dus ook in mijn nadeel, maar misschien is het bij andere anders hoor, maar dit is mijn ervaring. Ik heb niet graag een arabier recht voor me neus staan

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:50

ik heb ook een driekwart arabier Haha!:D:D haha wat Leuk..

Shariff you rock my world. (L)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:54

Shariff97 schreef:
Wat is er zo mis met steigeren? als je het goed aanleert op 1 commando is het toch geen probleem? Dagami ofso die doet et tog ook met Mireille?

Mijn pony kan het sinds gisteren. Ik doe mijn hand omhoog ga schuin naast hem staan tik op zijn benen en op zijn schouders en zeg omhoog! en daar gaat die dan.. en daarna belonen hé ! als die het daarna nog een x doet terwijl et niet meer hoeft gewoon geen aandacht aangeven. Dan lukt het vanzelf wel. Shariff deed het eerst heel laag maar na een tijdje kreeg hij er lol in en ging vanzelf steeds wat verder omhoog

Liefs, sharon en shariff


Met steigeren op zich is niet zoveel mis, wel met de houding die veel mensen helaas naar VD toe hebben.
Die leren het om stoer te zijn tegenover de vriendinnen, houden geen rekening met de risico's, en kennelijk al helemaal niet met het paard (net zolang tegen het bit aanrijden tot ie omhoog gaat)
VD is nog vrij onbekend, en dit zijn precies de mensen waardoor het straks een slechte naam krijgt.
Mensen denken niet na.
Steigeren terwijl je ervoor staat vind ik persoonlijk levens gevaarlijk.

En als ik dan hier zie dat mensen dingen uit gaan leggen, waar uit duidelijk blijkt dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben... Tja, laat maar dan


Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:02

ik??

Shariff you rock my world. (L)

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:02


Don't take life to serious, you never get out of it alive...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:39

Shariff97 schreef:
ik??


Waar zeg ik dat? Voel je je aangesproken? (zo ja, dat doe je dan zelf....)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers