My first wedstrijdje met Omega

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

My first wedstrijdje met Omega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 15:58

Gisteren meegedaan aan een manegewedstrijdje hier in de buurt. Ik wil volgend jaar gaan starten dus dit leek me goed voor onze ervaring, eens zien hoe Mega zich gedraagt ergens anders en of ik mijn zenuwen wat in bedwang kon houden. Knipoog
Hadden ze ons ingedeeld bij de erg gevorden, die moesten een L1 proef rijden, daar was ik dus niet echt op voorbereid, maar ach gewoon proberen. Tijdens het losrijden liep hij best lekker, liet zich goed rijden. Ook in de kerstboom in een van de hoeken zaten kennelijk gaan paardenetende kabouters. Haha!
Nadeel was dat ik als laatste in de groep moest en je in de tussentijd op de gang moest wachten. Toen ik de proef moest rijden had ik niet echt de tijd om hem weer even goed aan de hulpen te zetten. Nou ja de proef ging niet echt goed, sommige momenten waren wel goed, maar andere waren echt bagger. Toch nog gedeeld 3e met 154 punten.
Ook besloten om met springen mee te doen. Het was wel anderhalf jaar geleden dat ik met Mega had gesprongen en een parcours had ik met hem nog nooit gedaan. Maar met Mega als ex-springpaard moest het toch best lukken. Hij kwam weer in de bak waar de hindernissen stonden, hij keek zijn ogen uit! Met losspringen toen ik op een hindernis af stuurde gingen de oren en het hoofd erop en was hij bijna niet meer te houden. Ik mocht als eerste starten, mocht hij toch 8 hindernissen achter elkaar springen!! Het maakte hem niet uit wat er stond, hij jumpte overal overheen, superknollie!!! Al had ik nog wel het idee dat ik wat te vertellen had. Alleen het aplaus was eng, daardoor nog bijna een hindernis van de verkeerde kant gesprongen... In de barrage was het echt een kwestie van zorgen dat je meekomt en sturen. Wat een heethoofd kan het dan zijn. Maar het belangrijkste was dat hij veel lol had. We waren uiteindelijk 2e geworden, er werd gejureerd op stijl, nou valt toch nog mee, had het idee dat het er niet echt goed uitzaq.
Al met al geslaagde dag, knollie was braaf en liet zich goed rijden. Op naar de echte wedstrijden! Nog een indirect compliment gehad, ze beweerden dat hij al in hogere klasses had gelopen, want zijn kont is zo goed bespierd, gisteren was dus zijn eerste dressuurproef ooit. *LOL*
O ja, Rocamor nog bedankt voor het lenen van je hoofdstel nadat knollie zo onbenullig was om halster en hoofdstel kapot te trekken. Verward

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:25

Tja het was inderdaad een geslaagde dag. Het was heel leuk te zien dat Mega die hindernissen herkende en als een idioot begon rond te springen. Hij had er echt zin in.

Oh, en in het vervolg maar gewoon mijn hoofdstel lenen met de "echte" wedstrijden? Hij doet het er kennelijk goed op!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:34

Heej wat goed joh, gefeliciteerd met het behalen van de 2e plek OK dan!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 15:27

Rocamor schreef:
Oh, en in het vervolg maar gewoon mijn hoofdstel lenen met de "echte" wedstrijden? Hij doet het er kennelijk goed op!


Hmm ben je wat laat mee, heb net een nieuw hoofdstel gekocht, een nieuw bit, een nieuw halster met touw en een warendorf sjabrak.

Wel een voordeel zo dicht bij de grens te wonen, in Duitsland is het echt goedkoper. Moet je dan ook niet te vaak doen...

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:47

gefeliciteerd dat je tweede bent geworden hoor! toppiej!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:30

gefeliciteerd ! super joh! veel succes op je komende wedstrijden Knipoog