Mensen met ervaring wonen in een recreatie chalet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Mensen met ervaring wonen in een recreatie chalet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:50

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen, omdat we toch eigenlijk wel vaak bij hem zitten, helaas incl schoonouders Haha!.
Eigenlijk dachten we dat het helemaal niet zou kunnen omdat het met de wooncompagnie bij ons een wachtlijst is van 5 jaar, en kopen veelste duur is. Toen zat ik op de marktplaats te kijken en nu dacht ik aan particulier huren, is evengoed ook nog hardstikke duur Scheve mond
En dan zou ik liever toch wat meer verdienen haha

Nu zag ik op de marktplaats een recreatie chalet op een camping staan en eigenlijk vond ik dat zo gek nog niet, toch heel goedkoop een eigen huisje. Het zal niet heel groot zijn, maar iig 4x zo groot als Wouters (mijn vriend)zijn slaapkamer waar we nu half wonen *LOL*
En we na een paar jaar sparen, en ervaringen hebben opgedaan een huisje kunnen kopen of groter kunnen huren, of indertussen elke week inschrijven bij de woningbouw iig veel keuze!

Maar nu is mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen?
En is het te doen met zijn 2e? Net wat je gewend bent natuurlijk, maar je hebt ze ook met 4 slaapkamers enzo (weet alleen niet of dat ook in ons budget past Bloos , maar we kunnen altijd informeren)
Dus alle tips en ervaringen zijn welkom!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:02

Het mag niet in Nederland. Die huisjes mogen niet permanent bewoond worden. Mijn ouders hebben vrienden die een camping hebben, dus ik weet de regels best redelijk.
Je mag er wel een groot deel van het jaar zitten, maar niet het hele jaar door. Je kunt beter verder zoeken naar een gewoon huis.
Op zo'n camping heb je meestal niet de beschikking over evenveel stroom als in een normaal huis. Dus een oven en een tv kunnen niet samen aan. Je hebt geen vaste telefoon-, en kabelaansluiting dus ook geen internet. Je hebt geen eigen adres daar.
Dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:08

Wij hebben een aantal maanden terug ook geinformeerd naar een chalet in een weekendzone..(dit was wel in Belgie) wat ik van die makelaar (en inmiddels van meerdere mensen heb begrepen) is het inprincipe niet zo'n probleem als je je postadres ergens anders houdt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:17

Sorane, je mag tegenwoordig wel in recreatie chalets wonen, daar is pas geleden verandering op gekomen. Maargoed, je zit ten eerste niet met een vast adres. En ten tweede, als je studiefinanciering hebt, kun je dat wel schudden, omdat de IB groep hier geen genoegen mee neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:18

Sypheron schreef:
Sorane, je mag tegenwoordig wel in recreatie chalets wonen, daar is pas geleden verandering op gekomen. Maargoed, je zit ten eerste niet met een vast adres. En ten tweede, als je studiefinanciering hebt, kun je dat wel schudden, omdat de IB groep hier geen genoegen mee neemt.


Mag officieel nog steeds niet. Mijn ouders zitten er ook mee overhoop.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:31

Ik heb twee jaar in een caravan gewoond in Moordrecht....... de januari maand was mn vakantiemaand....... werkte uitstekend.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:39

Er zijn wel plaatsen waar het wel mag hoor!
Wij hebben een aantal jaar terug eens in Harderwijk gekeken naar zo´n huisje, omdat we wel een plekje wilden hebben waar we in Ned. naar toe konden gaan, zonder dat we altijd een week bij onze ouders te moeten zitten als we weer eens in Ned. zijn Knipoog . Er werd daar extra gezegd, dat je daar ook permanent mocht wonen!
We hebben het uiteindelijk niet gedaan, omdat we Harderwijk te ver weg vonden van onze ouders (die allebei in de omg. van Utrecht wonen) en wij geen zin hadden/hebben om steeds heen-en-weer te moeten crossen Clown !
Informeer gewoon eens bij zo´n park/camping , misschien tref je er ook eentje waar het wél mag!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:50

Het MAG nergens, Maar het word zo hier en daar nog wel gedoogd, kan je overigens geen rechten aan ontlenen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:52

Het mag nergens, maar als je een postadres hebt, en geen buren die lopen te klagen kan je weinig gebeuren zover ik weet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 10:11

idd moet je een ander postadres aanhouden.. Ik ken dr ook een aantal die het doen en er geen last mee hebben.. Gewoon af en toe een paar weken eruit Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 10:23

Hier in de buurt worden ook recreatiewoningen permanent bewoond.
Officieel mag het niet, je moet een aantal maanden per jaar "weg" en een postadres hebben bij een officiele woning.
Het hangt erg af van de gemeente waarin je zou komen te wonen of permanente bewoning wordt gedoogd.
Daar zit erg veel verschil in; sommige gemeenten doen er erg moeilijk over en controleren ook intensief, terwijl er ook gemeenten zijn waar ze het niet zo nauw nemen.
Het is natuurlijk wel de vraag voor hoelang het nog gedoogd wordt, imo. wordt de regelgeving steeds strenger en/of wordt er ook steeds strenger op de handhaving gecontroleerd.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:12

Inderdaad, het mag officieel niet, maar als je ouders nou een chalet kopen als tweede huis, jij en je vriend officieel gewoon thuis blijven wonen (postadres) en je met enige regelmaat ook thuis slaapt, dan is er geen enkele regel die jou dit verbied. Voor zover ik weet is er namelijk niet aangegeven hoelang je aaneengesloten daar mag wonen. Kwestie van de regelgeving even goed doorspitten, dan ontdek je vanzelf wat er wel kan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:33

vaak bepaald de gemeente dat er een bepaalde maand niet in de huizen gewoond mag worden.......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:43

gijsenkim schreef:
vaak bepaald de gemeente dat er een bepaalde maand niet in de huizen gewoond mag worden.......


Inderdaad, dat gebeurt ook al vaak.
Dan wordt het recreatiepark voor een bepaalde tijd "op slot" gegooid.
Zo weten ze zeker dat er geen permanente bewoning mogelijk is.
Even uit m'n hoofd gezegd mag je 8 maanden (correct me if I'm wrong, ik weet het nl. niet zeker) per jaar in een recreatiewoning doorbrengen.

Eigenlijk is dat "op slot" doen wel krom.......
Stel, je bent van goede wil en woont echt maar max. 8 maanden in zo'n woning.
Dan is het wel l*llig als het park net gesloten wordt als je er wilt verblijven.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:45

maar het zijn ook ambtenaren die dit verzinnen:D

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:55

Mijn moeder met vriend wonen in Belgie, ze willen weer terug naar Nederland. Kunnen 1,2,3 niet iets vinden en hebben daarom geinformeerd naar een recreatiewoning. Het mag sinds kort dus wel! In elk geval hier... Permanent! De wet is veranderd geloof ik, heeft ook iets over in de krant hier gestaan.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 11:55

Okay hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik ga gewoon even rondkijken en vragen, en als het zover komt dan ik mijn postadres wel thuis Schijnheilig Die we op het oog hebben is gelukkig wel één waar ze wel draadloos internet ofzo hebben, dus dat scheelt alweer. We weten het ook nog niet 100% zeker, maar het is wel fijn om er alvast meer over te weten, voor je zo'n stap zet.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:00

In Nunspeet zijn een aantal campings die het wel toestaan, maar de gemeente is daar erg streng. Net als in Harderwijk, Hulshorst, Hierdern enz enz.
Maar zolang je je postadres ergens anders houdt heb je niet zo'n groot probleem. Maar je moet niet vergeten dat alles is berekend op een vakantiehuisje. Dus minder stroom enz enz...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:02

pcies........ je moet zeker rekenen op naheffingen GWE Maar het is heel leuk om op een camping te wonen........ dat is zeker waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:05

Sterre schreef:
Er zijn wel plaatsen waar het wel mag hoor!
Wij hebben een aantal jaar terug eens in Harderwijk gekeken naar zo´n huisje, omdat we wel een plekje wilden hebben waar we in Ned. naar toe konden gaan, zonder dat we altijd een week bij onze ouders te moeten zitten als we weer eens in Ned. zijn Knipoog . Er werd daar extra gezegd, dat je daar ook permanent mocht wonen!


Dat mag dus niet!!!!
Ik werk bij de politie in Harderwijk en momenteel zijn hierdoor heel veel problemen.
Makelaars hebben mensen verteld dat ze er permanent mogen wonen en de gemeente heeft een tijdje terug besloten deze illegale situatie aan te pakken.
Er zijn vele rechtzaken over geweest tot aan de hoge raad en deze heeft besloten dat de gemeente in zijn recht staat.
Gevolg: alle bewoners die er permanent wonen krijgen torenhoge dwangsommen opgelegd en er wordt dagelijks door de gemeente gecontroleerd wie er wel en niet "thuis" is, een postadres helpt dus niet!!!
Ondertussen worden de burgermeester en enkele wethouders thuis bedreigd en heb ik de hele kerstavond met de hond voor een woning van een wethouder mogen staan ter beveiliging Scheve mond

Ik kan je dus sterk afraden er ooit aan te beginnen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:06

Denk aub heel goed na voordat je in zoiets stapt.
Heb jarenlang op een charletpark gewerkt en heb een hoop ellende langs zien komen.
Het mag echt niet en ook al is het gedoogd er komt een tijd dat ze je eruit gaan zetten.
Je koopt voor een behoorlijk bedrag een charlet en zodra het echt niet meer mag dan raak je dat ding aan de straatstenen niet meer kwijt.
Bij ons op het park mocht het ook (gedoogd) en nu is het zover dat het dus echt niet meer mag.......de gemeente komt steekgewijs langs en gaat een aantal chalets langs........en echt ze letten op de raarste dingen hoor om te zien of zoiets permanent bewoont word........planten, stof enzo.

Als je vragen hebt dan mag je me pben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:10

In mijn huis ligt altijd genoeg stof......... vraag maar aan Gijs Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:22

gijsenkim schreef:
In mijn huis ligt altijd genoeg stof......... vraag maar aan Gijs Lachen

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:39

Tja ze letten echt op de meest belachelijke dingen...
Mijn ouders zitten nu alleen in het weekend in hun huisje en ik de vakanties, maar als mijn vader ooit zou stoppen met werken willen ze ook wat vaker daar zijn.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:39

Ik geoof inderdaad dat ze het steeds strenger gaan aanpakken hoor!
Lees er wel meer over.
En als het straks echt niet meer kan raak je je chalet aan de straatstenen niet meer kwijt.

My imaginary friend thinks you have serious problems!