Hulpteugels & Leren Zonder Hulpteugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:53

Ik ben zelf ook geen voorstander van hulpteugels, gebruik ze zelf ook zelden. Alleen soms als ik weet dat mijn pony fris is en ik naar buiten ga, maar niet in de bak.
Sommige hulpteugels kunnen wel handig zijn mits je ze goed gebruikt!
Bij mij op de manege zie ik bijna niet anders Echt bijna iedereen rijdt met slof of andere hulpteugels... Sommige gebruiken ze goed, maar sommige...

Vaak zijn ze niet nodig, maar kom je er ook uit met goede begeleiding, maar niet iedereen heeft dat geduld...
En vaak weten mensen die een hulpteugel gebruiken niet eens de werking ervan, maar dan vinden ze het er mooi uit zien als hun paard naar beneden loopt. Ik zie liever een sterrenkijker dan een paard met valse knik, of die gespannen naar beneden loopt!

Hoe ik het zo lees, ben je erg met je pony vooruit gegaan, ga zo door OK dan!


OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:53

Mits het goedgebruikt wordt, door de juiste persoon en op de juiste manier, heb ik er niet veel op tegen.

En ach paarden worden ermee verpest soms, maar dan ligt het niet aan de hulpmiddelen maar eerder aan de ruiter, en zijn manier van omgang ermee!

Ik vind het persoonlijk veel fijner om zonder te rijden, en ik rijd ook niet met hulpmiddelen.

Maar ik heb hiervoor een paardje gehad, die we door middel van een hulp teugel even hebben getraind, en ze is erdoor super vooruit gegaan, en op het einde was ik van het hulpmiddel af, en had ik een super ontspannen paard! OK dan!

...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:59

Ben het met Oquendo eens!

P.S Keek net ff in je profiel wat een paard heb je daar zeg Bloos! Ik houd het toch liever bij paardjes rond de 1.60 Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:46

elastiek en halsverlenger is hetzelfde. Bijzet kan MITS goed afgesteld geen kwaad, zelfde geldt voor een stoot. Voor alles geld dat men moet weten hoe strak het hoort. ELKE hulpteugel kan in de verkeerde handen een martelteugel zijn


Sarahley
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:58

Tijdens het longeren gebruiken we wel bijzetteugels (maar wel bijzets met aan het uiteinde elastiek, zodat ze een klein beetje meerekken net als dat de hand ook doet), we doen ze tamelijk los, want zoals Stef al zei, het ligt eraan hoe strak je ze doet.

Maar met rijden ben ik er eigenlijk wel een beetje tegen want je moet het paard niet dwingen om in een houding te lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies, idion, SemrushBot en 146 bezoekers