Videofilm in verhouding met Amerika-Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Videofilm in verhouding met Amerika-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:36

Hallo hallo,
Ik heb dus twee maanden stage gelopen in Amerika bij hele aardige mensen en in ruil daarvoor wil ik (omdat ik het nog niet voor me zie dat zij ooit naar nederland komen) mijn leventje hier op film zetten om zo hun een idee te geven van het leven in nederland en mijn ervaringen dus in Amerika. Maar nu heb ik al verscheidene malen gehoord dat je bijvoorbeeld video's die je in amerika besteld, niet kan draaien op een nederlandse videorecorder... het lijkt me dus dat dit andersom ook is. Mijn vraag is nu of dit hele verhaaltje een verzinseltje is en zo niet, of dit dat aan een bepaald type band ligt en of er een mogelijkheid is dit op te lossen.

Ik heb/had eigenlijk geen flauw idee waar ik mijn vraag kon stellen, dus weet je geen antwoord op mijn vraag maar weet je wel iemand die er wel antwoord op zou weten (nee, videotheken en winkels als Dixons weten het ook niet), pb me dan even.

Alvast thanx!
greetz Patricia

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:38

probeer het gewoon uit zou ik zeggen!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:39

Geen idee, heb er iig nooit van gehoord. Hoe lossen ze dat bij filmstudio's dan op. Want op Nederlandse tv zijn ook amerikaanse films te zien. Misschien kun je daar contact mee opnemen? Die moeten daar toch in gespecialliseerd zijn? Leuk idee trouwens!

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:45

vind het een beetje zonde ze blij te maken met een dooie mus... enne films die op tv te zien zijn zijn vaak gemaakt met iets beter apparatuur als mijn gammele recordertje en daarnaast lijkt me niet dat ze ffies een band in de recorder stoppen.... but.. you never know... still hoping that someone can give me an answer on the question Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:06

patriciavg schreef:
vind het een beetje zonde ze blij te maken met een dooie mus... enne films die op tv te zien zijn zijn vaak gemaakt met iets beter apparatuur als mijn gammele recordertje en daarnaast lijkt me niet dat ze ffies een band in de recorder stoppen.... but.. you never know... still hoping that someone can give me an answer on the question Knipoog


Ja daar zit wat in. Vraag me alleen af hoe ze het dan doen? Haha! Succes ermee iig! En laat even horen of het gelukt is

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:17

Der wonen een paar mensen op bokt, misschien kun je hun een pb sturen en het hun vragem? Ik hoop voor je dat het wel kan. Of op cdrom laten zetten zodat ze het op de computer kunnen afspelen.

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:22

In Amerika gebruiken ze NTSC 60Hz als televisie systeem.
Wij hier in NL gebruiken PAL 50Hz.
Inderdaad niet uitwisselbaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met tapes van de videocamera maar ik heb zo een idee dat die ook niet uitwisselbaar zijn.
Er zijn wel videorecorders (en TV's) die beide formaten aankunnen maar als je die hebt dan weet je dat meestal wel omdat je ze er speciaal voor uitgezocht hebt.
Je kunt videobanden laten omzetten. Ik heb er geen ervaring mee.
Zal wel wat kosten en is vast wel te vinden op internet.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:24

chanickyo schreef:
Der wonen een paar mensen op bokt, misschien kun je hun een pb sturen en het hun vragem? Ik hoop voor je dat het wel kan. Of op cdrom laten zetten zodat ze het op de computer kunnen afspelen.


Ik wil ook op bokt gaan wonen Haha! Knipoog

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:55

patriciavg schreef:
.... Maar nu heb ik al verscheidene malen gehoord dat je bijvoorbeeld video's die je in amerika besteld, niet kan draaien op een nederlandse videorecorder... het lijkt me dus dat dit andersom ook is. Mijn vraag is nu of dit hele verhaaltje een verzinseltje is en zo niet, of dit dat aan een bepaald type band ligt en of er een mogelijkheid is dit op te lossen.

Ik heb/had eigenlijk geen flauw idee waar ik mijn vraag kon stellen, dus weet je geen antwoord op mijn vraag maar weet je wel iemand die er wel antwoord op zou weten (nee, videotheken en winkels als Dixons weten het ook niet), pb me dan even.

Alvast thanx!
greetz Patricia


Ja hoor, je hebt gelijk. Ik heb een Amerikaanse collega en die vertelde dat er idd. verschillende systemen zijn. In ieder geval voor dvd's. Ik wist het ook niet. Wat je eraan kunt doen weet ik ook niet. Misschien met een digitale camera opnemen en de memorystick opsturen??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:01

Het dvd systeem is weer heel anders. PAL en NTSC heeft idd met het systeem van de tv's te maken, maar volgens mij is er toch geen verschil tussen de videobanden? Wel tussen de afspeelapparaten dacht ik...

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:04

Sypheron schreef:
Het dvd systeem is weer heel anders. PAL en NTSC heeft idd met het systeem van de tv's te maken, maar volgens mij is er toch geen verschil tussen de videobanden? Wel tussen de afspeelapparaten dacht ik...


Ik wil het wel eens navragen, maar spreek Sam pas weer in de week van 5 januari...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:34

Bron
Citaat:
Een videobestand voor de computer is systeemonafhankelijk. Als u verhuist naar een NTSC gebied, bijvoorbeeld de Verenigde Staten, zult u geen problemen ondervinden met het videobestand. Een videoband zal echter moeilijker afspeelbaar blijken. Indien u familie in een niet-PAL-gebied heeft wonen zult u het probleem waarschijnlijk wel kennen.


Als ik jou was zou ik het filmpje over zetten op een cd-rom. Dan weet je zeker dat ze het daar kunnen bekijken.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:53

Dit probleem heb ik ook gehad, er zijn bedrijven die de banden kunnen overzetten naar Amerikaans formaat en weer terug. Ikzelf heb, denk ik, 5 jaar moeten wachten tot ik mijn amerikaanse video kon terugzien!