[VD] vrijheidsdressuur belachelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

[VD] vrijheidsdressuur belachelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:45

ik zou graag vrijheidsdressuur doen met Wicked de piste ligt tog te nat en altijd longeren vind ie ook niet zo leuk, dus wou ik hem dat aanleren. als ik het aanhaal bij de andere op stal, reageren ze alsof het iets belachelijk is je paard laten voetje geven en zo
maa rik vind het goed voor de relatie tss jezelf en je paard en de nieuwschierigheid blijft bij je paard, nou durf ik er niet aan te beginnen, omdat ik dan belachelijk zou overkomen Scheve mond


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:52

bij mij vinden ze het ook belachelijk, maar ik vind het goed voor je relatie met je paard, en het leuk voor je paard als afwisseling.

[o]

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:10

Waarom zou het belachelijk zijn als jij en je paard er gewoon heel erg veel plezier in kunnen beleven. Het versterkt de band met je paard, en het vertrouwen wordt alleen maar beter heb ik ervaren. En het is gewoon een erg leuke afwisseling

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 17:17

ja ik ga me gewoon van die andere niks aan trekken, het is leuk voor mij en wicked

F

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:23

Als je weet hoe ze over mij denken. Ik trek me er niks van aan. Maar als ik dan op de wedstrijd van de vereniging. Mijn paard los laat zodat hij naast me loopt zonder iets. Met in de bak nog anderen die aan het inrijden zijn. Dat vinden ze al heel wat. Maar laat ik mijn paard liggen. En ga lekker tegen hem aan zitten te kijken naar de anderen. Dan willen ze het opeens allemaal.
Het is goed voor de relatie maar ook voor het paard. Goede losmaak oefeningen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:32

Denk altijd aan je paard.

Soms heb ik dat ook en dan denk ik, je paard kan niet praten dus jij moet het voor hem opnemen.

Je paard vind het toch leuk nou warschijnlijk doen de paarden van die mensen altijd het zelvde Bloos en jouw paard niet in resultaat komt vanzelf naar buiten wie het nou goed doet Lachen

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:44

marahorse schreef:
maa rik vind het goed voor de relatie tss jezelf en je paard en de nieuwschierigheid blijft bij je paard, nou durf ik er niet aan te beginnen, omdat ik dan belachelijk zou overkomen Scheve mond


Je zegt zelf dat je het leuk vind. Dus dan zou ik het doen! Vooral niet naar andere luisteren. Ik ben ook zo vaak uit gescholden van: Ga met je clown spel o.i.d.
Als jij het wilt zou ik het doen!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:10

Bij mij op de vereniging is er niemand die aan vrijheidsdressuur doet, maar kijken ze wel altijd vol bewondering mee.
Wat kan jou het nou schelen wat andere denken, als het jou leuk lijkt dan moet je het gewoon doen. Ik zeg altijd tegen mensen die op/aanmerkingen maken: "wie z'n paard is het". en dat helpt altijd

Z1+1

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:50

Hey
ik ga het me pony ook leren. Ik vind dat goed voor je band tussen je paard en jouw

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:58

Laat hun lekker een slechte band met hun pony hebben. Jou word goede vrienden met hem Haha!
En als ze zeuren, laat ze dan zien wat je hem geleerd hebt, dan willen ze gelijk ook!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:06

Vrijheiddresuur is leuk, maar leer je pony alsjeblieft niet aan om te steigeren.

En voor de rest niets ervan aantrekken wat een ander zegt. Als jij je paard in een periode waar je toch niet zo veel met hem kunt doen, daardoor wakker houdt, is het toch goed?

Je suis Charlie.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:54

Wat kan jou het nou schelen wat een ander er van vind? Als jij dat wil doen, het is jou paard

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:13

gewoon doen wat jij leuk vind !
straks als het goed gaat vinden mensen het alleen maar leuk !

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 19:15

ja , ik zou het graag doen maar ik weet echt niet hoe ik ermoet aan beginnen maar ik denk als ik bokt ff doorblader dat ik het wel vindt

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:28

Gewoon doen, kijk maar wie het laatst lacht als jouw paardje alles netjes doet op commando Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:07

ik ben volgens mij ook de enige op stal die het doet,maar een stal genoot typeerde het pas heel leuk,ze zei,jou paard is net je hond,hij zal je nooit afvallen.
dat is ook zo,sommige zien hun dier als werk partner en besteden weinig aandacht op het sociaal bezig zijn met hun paard.
ach ieder voor zich toch??

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:10

Op mijn vorige stal keken ze me ook aan alsof ik een clownsact aan het voorbereiden was Haha! , of ik nu een buiging aan het oefenen was, achteruit over een zeiltje liep of met een halster reed...

Don't worry, doe wat goed voelt bij jezelf en niet bij een ander.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:01

Ikzelf doe er niet aan, ja okee voetje geven om de hoeven schoon te maken maar verder niets.
Maar van mij mogen de mensen doe nwat ze willen, ik zal ze ook echt niet gaan staan uitlachen ofzo als ze hun paard iets proberen te leren...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:43

De meeste mensen bij mij op stal weten niet eens dat ik er ook mee bezig ben. En diegenen die het wel weten reageren allemaal heel leuk
Alleen de eigenaar van de stal zegt meestal: Ga er toch opzitten, suus....... Ik: ja maar ik heb al gereden....... Hij: oh. En dan loopt ie lachend weg Verward

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:44

Ik vind het hartstikke gaaf en kost een hoop tijd en energie maar als het allemaal lukt echt super vind het hartstikke gaaf hoor

Succes ermee

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:52

Belachelijk? Helemaaaaaaal Niet! Als jij het leuk vind om je paard het te leren is er dus geen probleem meej tog? is alleen maar leuk..

maarjah als joun paard het egt helemaal NIX vind, dan weet ik niet of het wel leuk is om te doen. wij hebben bijvoorbeeld ponys op stal staan die het ecgt helemaal nix vinden!

Liefs, Sharon en Shariff

Shariff you rock my world. (L)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:13

wat zou er belachelijk zijn aan VD? Verward ik vind het juist allemaal ontzettend knap wat sommige met hun paarden of pony's kunnen. Zelf ben ik geen VD'freak' maar Evita kent enkele kunstjes als buiging, en ook een spaanse pas onder het zadel. En toen ik dat laatste een keer toonde op ponykamp een jaar terug, vonden de andere het juist geweldig ipv belachelijk Tong uitsteken

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:28

Ik vindt het juist erg leuk om te doen en om te zien hoe andere het doen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:47

Als jij het wilt lekker sche*t hebben aan de stal waar je staat. Als jou paard allemaal kunstjes kan.. worden ze vast allemaal jaloers Lachen gewoon doen wat je zelf wilt.

Obelix is gewoon stoer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 8 bezoekers