Forse verhoging van rijles, graag jullie mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:13

Hoi,

Ik rij op dit ogenblik met 5 mensen in een groep op een africhtingsstal, dus redelijk goede paarden. Geen manegepaarden. Ik betaal nu ong. 27.50 voor 50 minuten les met 5 personen. Nu wil de staleigenaar het tarief verhogen naar 35,-- per les per 1 januari. Met de invoering van de Euro. Ik vind het wel erg veel, in vergelijking met wat ik nu per les betaal. Mag dit eigenlijk wel volgens de wetgeving?

Graag zou ik jullie reactie hierop willen horen. Vinden jullie het te hoog of oké? Heeft iemand hier ervaring mee, toevallig?


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:18

Hallo,
Toevallig had ik deze topic net vandaag al op horses of op divoza gelezen. Ik heb daar niet geantwoord, maar dacht er wel het mijne bij.

Ik vind het persoonlijk veel geld. Ik betaal voor privéles van 45 minuten van een Intermediair-amazone ook 35,=. Dat is dan wel met eigen paard, maar toch.
Als alle aandacht eerlijk verdeeld wordt, krijg je dus eigenlijk 50:5=10 minuten aandacht voor je rijden. Dan is 35,= toch wel behoorlijk duur.

Ik heb het idee dat je het zelf ook behoorlijk duur vindt, anders was je er vast niet over begonnen.


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:21

Elke ondernemer is volledig vrij om wat voor prijs dan ook te vragen voor zijn produkt. Jij bent als klant weer volledig vrij om dat produkt dan ook af te nemen of niet. een te duur produkt zal geen afname kennen en dus weer goedkoper worden om weer vraag te krijgen. Pure prijselasticiteit en vrije marktwerking, kwestie van vraag en aanbod. als de ondernemer die hogere prijs kan vragen en jij gaat het toch afnemen, heeft hij groot gelijk een dergelijke prijsstijging door te voeren. Slim ondernemerschap.
Het is aan jouw om te bepalen of jij die lessen dat geld waard vind. Zelf vind ik 27,50 gulden voor een groepsles met 5 personen en 50 minuten al pittig geprijsd....daar vingen ze mij niet voor....

De overheid wil wel graag dat niemand zijn prijzen verhoogd in verband met de invoering van de Euro, maar de overheid is wat dat aangaat echt niet meer van deze wereld. Reken er maar op dat vele, vele bedrijven hogere prijzen gaan doorrekenen. en daar kan de overheid echt niets tegen doen...ze kunnen wel meer willen...alleen de klant bepaald waar een ondernemer mee weg kan komen en waarmee niet. vind jij het te duur, niet meer kopen!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:27

zelf vind ik het erg duur 35,- met z'n 5en. ik betaal 35,- voor een half uur prive les op een eigenpaard. zelf vind ik dat al vrij prijzig,maar het scheelt ook uit welk deel van het land je komt ik NH is alles duurder dan in Drente of brabant. Daar zijn ook meer mensen te vinden die op hoog niveau les geven.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:38

Ik zelf vind dat wel erg duur hoor voor een groepsles! Ik betaal zelf voor een uur priveles fl 40,- (op mijn verzorgpony)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 09:42

Ik vind het ook aan de hoge kant voor een groepsles! Hoe denken je mede-lessers erover? Misschien kunnen jullie samen een blok vormen tegenover de staleigenaar... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:17

Ik vind het idioot duur voor eengroepsles, ook op 'goede paarden'.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers