[VD] Nieuw kunstje; achterbeen optillen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[VD] Nieuw kunstje; achterbeen optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 21:14

Vandeweek was Fellow nog niet uitgegeten en ik liep met Pinky alvast terug naar de wei. Ik besloot nog wat VD oefeningetjes te doen (we hebben er al veel te lang veel te weinig tijd aan besteed ). Hij kon alles nog keurig. Ineens kreeg ik het in mn kop dat hij ook wel voetje kon met zn achterbeen. Zo gezegd zo gedaan. Tik met de zweep, pak voetje op, geef commando, zet voetje neer beloon. Na 3 keer had hij het al aardig door. Nog een keer of 5 geoefent en steeds na een enkele twijfeling krijg ik zijn achter voetje. Het ziet er echt gigantisch komisch uit.
Zaterdag ook even aan Annemieke en Joyce laten zien en Mieke heeft er een foto van gemaakt:

Afbeelding
(hij kijkt met zijn hoofd naar het achterbeen en tilt hem vervolgens op. Volgensmij is hij bang dat hij anders valt Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 30-12-03 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:17

Ahh, gossie wat ontzettend schattig +:+

:brr:


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:37

echt leuk zeg!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:39

AH! Wat leuk!
Nu nog allebei de achterbeentje! (of kan hij dat al?)
Ziet er net uit alsof hij wil gaan krabben aan zijn hoofdje, met zijn achterbeen.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:47

De foto doet het nu niet bij mij, maar ik weet welke het is
Het zag er nogal lachwekkend uit, maar wel grappig dat hij het kan :))
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-04-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:52

Das nog eens handig als je iemand die je 'niet zo aardig' vind aan de kant wil hebben. "Pas op, hij trapt hoor!! Cool "
Leuk! Lachen

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:22

Wahahaha, wat grappig!
Hij staat er echt geweldig leuk bij *LOL*.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:38

Ik was geloof ik nog de enige Schijnheilig
Maja, Tong uitsteken Pinky tilt hem alleen op hé? Timon trapt echt }>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:56

Leuk, ik heb pride ook al lang geleerd dat als ik een voet aanwijs hij deze optilt. Ook achterbenen houdt hij netjes in de lucht. Tegenwoordig ben ik soms wat 'gemeen' en wijs ik 2 benen tegelijk aan. (voor- en achterbeen) Hij denkt dan even na maar doet het toch.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:57

Annetje: Haha ja wieweet nog wel een keer de uitbreiding; bokken op commando Knipoog

Kinglover: Nee ik ook niet! Weet ook echt niet hoe ik erop kwam, was niet gepland ofzo maar vodn het wel erg schattig Knipoog

Elise: Haha helaas ziet het er niet erg indrukwekkend uit Tong uitsteken Hij kijkt heel bedusst naar zijn voetje, tilt hem dan op en laat hem dan even zo hangen en zet hem dan heel rustig weer neer Haha! Het is eerder gebruikelijk als je iemand de slappe lach wil geven Tong uitsteken

Marieke_456: Ik wist helemaal niet dat Timon dit al kon! Kheb het nog nooit gezien, het is ook maar een maffe oefening maar ach! Tong uitsteken
Ik wil het idd wel uit gaan werken naar 'trappen' (spaanse pas achter is wel erg moeilijk vrees ik Haha! ) maar kben totaal niet meer actief bezig met vd (dit was de 2e keer 5 min 'training' op voet achter) op het moment dus dat zal nog wel ff duren Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:56

Haha, grappig gezicht idd. Haha!
Die voorbeentjes ook *LOL*

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:43

Het ziet er super grappig uit. Pink en jij sporen echt niet helemaal hoor Tong uitsteken

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:46

Pinky_girl schreef:
Marieke_456: Ik wist helemaal niet dat Timon dit al kon! Kheb het nog nooit gezien, het is ook maar een maffe oefening maar ach! Tong uitsteken
Ik wil het idd wel uit gaan werken naar 'trappen' (spaanse pas achter is wel erg moeilijk vrees ik Haha! ) maar kben totaal niet meer actief bezig met vd (dit was de 2e keer 5 min 'training' op voet achter) op het moment dus dat zal nog wel ff duren Knipoog


Je moet HAW toch beter in de gaten blijven houden hoor Tong uitsteken
Of je wilt gewoon geen foto's van Timon zien nl Schijnheilig

Beetje een wazige foto, maar hier dus Timon z'n versie Haha!
Afbeelding

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:16

Raken jullie het been dan ook aan? Bij mijn paard is aanwijzen inmiddels al voldoende, en hij wordt er lekker lenig van Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:43

cornelie schreef:
Raken jullie het been dan ook aan? Bij mijn paard is aanwijzen inmiddels al voldoende, en hij wordt er lekker lenig van Lachen


Ik gebruik bij achter ook 'pas' misschien achter af niet zo handig geweest, omdat hij het dus niet kan zonder aantikken....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:04

Oh hahaha echt heel herkenbaar.
Jaren terug heb ik dit mijn oude pony aangeleerd. Bij hem is wijzen al voldoende en dan gaat het achterbeen omhoog en opzij en zijn hoofd naar achter, net een plassend hondje!
Eens kijken of ik nog een oude foto heb die ik kan inscannen Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 20:00

Kinglover: Thanx Haha! Kmoet hem uitbreiden met pas achter he Knipoog

Joyce: Bloos *LOL*

Marieke_456: Nope had hem nog niet gezien! Jullie hebben hem dudielijk al uitgewerkt, bij mij was het gewoon toeval Tong uitsteken Wieweet ooit Knipoog Ben nu net met Clickertraining begonnen en wil dat eerst 'goed' aanleren zodat ik mn vd verder kan gaan met de clicker (als het goed blijft bevallen).

Cornelie: Bij deze tik ik hem nog aan (dit was de 2e keer dat ik het deed), maar dat is uiteraard uit te breiden tot alleen wijzen of commando.
Pas voor bv doet hij alleen al door met mn vinger te wijzen, hoef ik niet eens meer bij te praten oid.

Summertje: ja idde zo ziet het eruit Haha! Erg cute Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:13

Pinky_girl schreef:
Marieke_456: Nope had hem nog niet gezien! Jullie hebben hem dudielijk al uitgewerkt, bij mij was het gewoon toeval Tong uitsteken Wieweet ooit Knipoog Ben nu net met Clickertraining begonnen en wil dat eerst 'goed' aanleren zodat ik mn vd verder kan gaan met de clicker (als het goed blijft bevallen).


Deze stond er nét eergister op Haha! Nou niet bepaald uit gewerkt. Timon snapte bij zijn voorbeentjes al precies wat de bedoeling was met 'pas'. Dus probeerde ik het achter door hem aan te tikken en 'pas' te zeggen en toen kregen we dit Haha! Af en toe als ik bijv. z'n voorbeentje aan tik wil hij nog wel eens achter gaan passen of andersom Haha! Ik ben ook een tijdje bezig geweest met de clicker, maar Timon let niet op de klik, maar op het snoepje dat ik in me zak heb. Dat is eht vervelende van hem. Met vd zit zijn vreetnijd altijs in de weg Scheve mond

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:10

ik heb het impact ook meteen met de voorbenen mee geleerd... hij slaat alleen soms nog wel naar de zweep als ik zijn achterbenen aanraak.. is het er nog niet helemaal mee eens duszz...

euhm.. Scheve mond

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:46

Ik kan de foto van pinky ook niet zien hoor.....
die van timon is echt schattig Tong uitsteken
mn verzorghaf kan het ook:D

'In het land der blinden is eenoog koning'

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:07

Die van mij tilt wel het been op maar slaat hem nog meer naar voren. Ik beloon pas als hij niet slaat. Dan heeft hij meestal wel snel door dat het anders moet maar hij doet hem niet zo ver naar achteren als Timon. (de foto van Pinky kan ik niet zien)

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:25

Leuk!! Iki wil dat luckey ook leren hij kent de basis al van pinky`s website los!! haha en nu de voetjes!!
Gek eigenlijk dat hij dat wel allemaal doet en het longeren helemaal niet!! Gek beest...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 18 bezoekers