ingewikkeld verhaal, rotsituatie & naaistreek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

ingewikkeld verhaal, rotsituatie & naaistreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 20:01

en dat is nog heel erg zacht uitgedrukt Boos!

ik heb, zoals sommigen wel weten, een zus van 19(maart wordt ze 20) die een eetstoornis heeft, een lichte vorm, en t gaat meer om een drang om aandacht te krijgen, dan dat ze daadwerkelijk een eetprobleem heeft
ze zit nu 3 dagen in de week in Veghel, een kliniek voor mensen met eetstoornissen(rond haar 14e/15e heeft ze wel laxeermiddelen etc gebruikt, laatste jaren niet meer, en wat ze precies heeft is niet duidelijk, maar geen echte eetstoornis)

Voordat ze daarheen ging zat ze niet lekker in haar vel, ze was begonnen aan een rechtenstudie, die viel tegen, ze stopte er na een maand al mee(okt '02) en ging werken, na lang zoeken kwam ze via mn (ex)vriend Bjorn aan een baantje bij een nieuw geopende supermarkt, overgenomen door de eigenaar van de winkel waar Bjorn werkt, dat was vrij simpel werk, veel omgang met klanten en verder de zuivel bestellen&bijvullen en de winkel netjes houden, klanten de weg wijzen, helpen inpakken etc

ze is heel erg slim, tegen het hoogbegaafde aan, en daarom moet ze een uitdaging hebben, die haar qua denken aan het werk zet, vwo heeft ze zonder echte moeite gehaald, daarom viel rechten ook tegen, ze moest voor t eerst in haar leven iets doen voor haar opleiding

maargoed, april '03 wordt ze door het RIAGG doorverwezen naar Veghel, waar iedereen toen al bedenkingen over had omdat het meer over niet lekker in haar vel zitten gaat, geen uitdaging&geen doel hebben, ipv een eetstoornis, oke ze wilde veel aandacht, dus begon te zeuren over haar figuur en ging zich met mij(ik ben vrij slank, en was toen nog behoorlijk mager) vergelijken en ging expres tijdens het avondeten weigeren om te eten, als de rest vd dag niemand thuis was at ze wel gewoon, alleen als mn ouders thuiswaren zei ze dat ze niet wilde eten omdat ze dik was etc

oke, ze ging sins eind april/begin mei '03 naar Veghel, 2x per week, toen was ze 28 uur per week aan t werk, en 2 dagen in Veghel, dat vond ze te veel, ze had te weinig tijd over om naar de stad te gaan en uit te gaan en naar vrienden te gaan
via Veghel heeft ze geregeld dat ze de ziektewet inging(daarna moest ze 3x per week naar verghel, geloof dat mn ouders dat wilden omdat ze thuis vervelend en dwars bleef doen) waarop haar baas, wat inmiddels ook mijn baas was, zei sorry maar dan verleng ik jouw contract niet, die liep nml in die periode af, goed zei ze, dan ga ik NU de ziektewet in, en dan mag je me niet ontslaan

hoe t is afgelopen weet ik niet precies, maar ze zou iig mei t/m sept niet werken, dan zou ze in sept weer aan de slag kunnen
sept zegt ze dat ze niet in staat is om te werken, ze heeft inmiddels een uitkering en geen contract meer bij de winkel

ze laat in de winkel niets van zich horen, iedereen vraagt dageijks aan mij hoe het met haar gaat, ik moet haar de groetjes doen etc, toen ik okt. ging er iemand weg, kwam er een plaats voor haar vrij, ik geregeld, en zij stemde toe, dat ze kon beginnen, laatste moment zegt ze via arbo-arts(die zei je mag weer werken maar ik verplicht je nog niet) toch nog af, ze zegt dat ze het even uitsteld.

ondertussen bedenkt ze dat ze in sept '03 kinderpsychologie wil gaan doen, maar ja wat wij al zeiden maar zij niet geloofde, is dat je dat niet mag doen als je zelf onder behandeling van een psycholoog bent, dus dat viel haar tegen en ze werd nog dwarser en zat zichzelf gewoon in de weg
nu is het inmiddels eind december en zit ze al 7 maanden betaald thuis, voert geen fl*kker uit, doet echt helemaal niets, rolt iedere dag rond 11/12 uur uit dr bed, gaat dan eten en tv kijken, veel internetten&bellen
alles wordt voor haar betaald, en ze heeft een aardige uitkering, en een reiskostenvergoeding waar ze zelfs geld aan over houdt

thuis is ze chagie en bijna dagelijks is er stress doordat ze lastig doet, voornamelijk omdat ze dus niet wil gaan werken, en de arbo-arts heeft gezegd dat ze weer therapeutisch aan het werk moet(is gratis voor de wergever, na 1 tot 2 maanden kan ze in volledige dienst, stopt uitkering en moet wergever dus wel salaris gaan betalen)
nu zegt ze dat ze naar de winkel heeft gebeld en dat ze haar niet terugwillen
gek genoeg weet op t werk niemand dat ze heeft gebeld Verward
dit heb ik mn ouders nog maar niet gezegd, maar ik stoor me wel aan al haar leugens

maargoed, nu wordt er wrsch per 1 april '04 de reiskostenvergoeding afgeschaft, wat betekend dat ze april t/m juli 80 euro per maand(ze moet dan nog 2x per week en later zelf maar 1x per week naar veghel) zelf moet betalen, dat geld kan ze niet missen zegt ze, hele discussie, en dat terwijl het nog niet eens zeker is dat het wordt afgeschaft, en iemand die iedere week naar de stad gaat en nieuwe kleren koopt, uit gaat, naar de film gaat en een dure gsm-rekening heeft, kan volgens haar nergens op bezuinigen en zo 80 euro per maand besparen om de benzinekosten te kunnen betalen >;)

toen kwam het dus(zij zaten in de keuken te eten, ik mag niet aantafel mee-eten als ik niet alles lust wat er op tafel staat, want ik moet evenveel, of t liefst iets meer, eten dan haar)
dus ik zat in de woonkamer bij de TV en hoorde het dus, ze zegt jullie betalen die stomme knollen, die rotstal die k*tbak en die kl*teverlichting van de bak toch ook!
wat dus NIET waar is ik betaal overal aan mee, alleen de stal+bak hebben mn ouders betaald, maar de stal was ivm brand oude stal en de bak daar rijdt mn moeder ook in, de verlichting heb ik 350 euo meebetaald, precies de helft dus, ik betaal verder alles zelf, voer, hoefsmid, ook wedstrijdkosten etc, behalve de DA, die betalen mn ouders omdat dat niet zo vaak voorkomt maar dan wel hoge kosten zijn

en ze bleef over mn paarden doorgaan etc, tot mn ouders dus zover waren: zij betalen haar reiskosten zodra ze per 1 april geen reiskostenvergoeding meer krijgt, en de DA rekening die gister is binnegkomen moet ik dus ineens zelf betalen, net zoals de tandartsbehandeling die Q volgende maand krijgt Scheve mond
zo hebben ze ook al een borstvergroting betaald voor haar, ook onder het motto van, als ze zich beter gaat voelen hebben we het er graag voor over, en toen begon zij ook al over mn paarden die hun hebben gekocht, ze vergeet dan voor het gemak even dat voor iedere maand stalgeld die hun betaalden, er voor haar geld opzij werd gezet voor haar studie, die heeft een bankrekening waar je U tegen zegt!

ik heb zo op mn lip moeten bijten om niet te zeggen dat zij bijna 400 euro per maand krijgt met NIKS DOEN en al 7 maanden dat geld krijgt met niksdoen, en dat ik overal keihard voor werk en dat ik gvd aan t sparen ben om destiny te laten behandelen met Tildren tegen de spat zodat desje misschien meer kan dan alleen in de wei staan, dat gaat me minstens 380 euro kosten, en door dat achterlijke aanstellerige poedersuiker gaat mn gespaarde geld nu op aan de DA kosten voor Quentin(die lag 's avonds heel raar vast in stal, voor zekerheid DA gebeld die is hier 3 kwartier geweest, van 23.00-23.45, die rekening is dus vrij hoog, en de tandarts kost ook best wat omdat er altijd veel moet worden gedaan bij hem)

ik snap het niet, op de een of andere manier gebeurt er hier thuis altijd wel iets waardoor mijn hele dag verziekt wordt, en dan mag ik er nooit iets van zeggen, want ik heb 2 paarden etc allemaal aan huis, ja tuurlijk, en daar werk ik ook hard voor, maar wil dat dan zeggen dat ik alles verder zomaar moet accepteren?

we hadden samen een tv+video recorder en een playstation(gekregen, dus geen van 2en heeft er aan meebetaald), 3x raden op wie zn kamer dat nu allemaal staat..... en 3x raden wie er dus never nooit meer iets op kan nemen of een spelletje kan doen, juist, ik, want ik mag niet op haar kamer komen

en tel daar dan nog een moeder bij op die overspannen is geweest, daar medicijnen voor heeft, maar die z eniet meer neemt,en nu in de overgang zit, en die qua paarden alles beter denkt te weten, en die altijd de kant van mn zus kiest, en ook nog een erge stemmingswisselingen heeft omdat ze die medicijnen niet meer neemt

en een vader die lichamelijk erg hard achteruit gaat(oa door zn hemofilie+zware medicijnen daarvoor)

en dagelijks een flinke portie stress&ruzie omdat mn zus dus wel iedere dag opnieuw met iets komt om heel de sfeer te verpesten

maar dat ze me nu zoiets flikt, terwijl we vorige maand hier ook al ruzie hadden, waarbij ze ook over de paarden begon en mn vader toen heeft gezegd dat ik alles zelf betaal, wat ze dus goed weet!
en dan nu net zo lang gillen krijsen drammen en zielig doen, totdat mn ouders maar toezeggen 'voor de lieve vrede' om haar reiskosten te betalen, en mij dan maar meteen de DA rekeningen klaten betalen,. en het aller aller allerergste vind ik nog wel dat Destiny hierdoor dus nog veel langer moet wachten op die behandeling, en dat ze er bij zei ach ja dat beest staat al 2 jaar in de wei, jij kan toch niet met geld omgaan, dus voor jij t geld hebt kan ze allang niet meer lopen!

en ik mag nix terugzeggen, want dan krijgt ze een terugslag, omdat ze niet met negatieve situaties om kan gaan ofzoiets

maargoed, ze zit nog t/m juli thuis, en gelukkig moet ze tegen de zomer echt gaan werken van mn vader, en toen begon ze al, ja maar er is alleen productiewerk te vinden, en dara ben ik echt veel te goed voor hoor

toen ben ik maar naar boven gegaan want ik val anders echt tegen haar uit en dan heb ik het weer gedaan en gaat ze hysterisch huilend naar dr vrioendje toe en dan is mn moeder over de zeik en reageerd ze dat op mn vader af en als er iemand dat niet verdiend is het mn vader wel die heeft het al zwaar genoeg


pff een heel verhaal maar ik ben zo kwaad!!!

oke ik had nog niet voor 100% belist of Destiny die behandeling kreeg, maar ik had alvast geld opzij gezet, wilde eerst nog meer info erover, maar ik had voor 90% al besloten dat ik het wilde proberen en ja 380 euro, ik verdien niet zoveel per mand, en heb nogal wat vaste lasten en moet ook weer nieuwe lenzen hebben volgende maand, en ja dan dus ineens 2x de DA betalen voor Quentin, dan blijft er niets over....

en het meest vervelende is nog dat buitenstaanders haar zo'n leuke lieve vrolijke meid vinden en dat dat zo knap is omdat ze het toch zo moeilijk heeft....

maar de mensen die her vaker thuis komen draaien die mening gelukkig al snel bij, maar toch, voor veel mensen is zij degene die het zo zwaar heeft, en moet ik maar extra aardig voor haar zijn

nou, bij deze daar stop ik nu dus mee!

volgende keer dat zij een rpobleem heeft zoekt ze het maar lekker zelf uit en hoeft ze niet bij mij aan te komen of ik haar please wil helpen,. dan zeg ik dus mooi nee, ze moet zichzelf een schop onder dr luie kont geven en iets gaan doen! als ik 5 dagen per week nixdoe en in mn bed lig wordt ik ook half depressief, chagie&lui, en daar kan een kliniek niets aan doen, ze zal zelf haar leven moeten veranderen en zichzelf aanpakken, maar ja voorlopig vind ze het wel goed, thuizitten en toch geld krijgen...

sorry voor t lange verhaal maar ik heb dalijk les en ik wil niet gefrustreerd op mn paard zitten zometeen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:08

Ik begrijp het helemaal!

Kan me heel goed voorstellen dat je zo gefrustreerd bent. Heb ook een zusje met psychische problemen die manipuleert, gelukkig niet tegen mij. Het vervelende hieraan is ook nog eens dat jij er ook echt last van hebt, zowel financieel als qua irritatie.

Jij hebt jouw zaken in ieder geval goed voor elkaar en daar is ze jaloers op. Dat is echt balen. Ik denk bij mijn zusje altijd maar: ik ben toch blij dat ik "ik" ben en zij "zij" want ik zou haar leven niet willen.

Sterkte!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 20:12

thanx! gelukkig iemand die me begrijpt, want zo vaak loop ik tegen mensen aan in de omgeving die zeggen, ach ja zij heeft het niet makkelijk dus je moet niet boos op haar zijn

oke ze zal het ook niet makkelijk hebben, maar daar moet ze, grof gezegd, mij niet mee lastig vallen

maar gelukkig ben ik nu mn verhaal kwijt en ga ik nu met een oke gevoel naar mn les toe Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:14

Ik kan goed begrijpen dat je het van je af wilt schrijven. Is er geen mogelijkheid om met je ouders over deze sitatie te praten? En daarmee dus ook over het feit dat ze zo lang thuis zit, haar geld krijgt voor het niets doen en nog eens een reiskostenvergoeding krijgt van je ouders?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:15

Wat een verhaal, ik kan me heel goed jou frustraties begrijpen. Als ik het zo hoor doet ze ook bar weinig om van haar "problemen" af te komen... Scheve mond

Ik heb eigenlijk niet een goed advies voor je, heb zelf geen ervaring in dat soort situaties. Maar misschien moet je eens flink met haar praten, haar op de feiten drukken. Alleen ben ik bang dat dat de sfeer in huis zal verpesten.

Iig veel sterkte ermee Ach gut

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:26

Misschien hebben je ouders het alleen maar gezegt om haar rustig te houden en menen ze er niets van. Hebben ze het er al met jou over gehad? Ik ben benieuwd, en anders moet je gewoon eens rustig met je vader gaan praten over hoe jij over alles denkt, en hoe jij eronder lijdt. Dat jij niet hoeft te boeten voor wat zij allemaal fout doet!? Maar nogmaals blijf dan rustig in dat gesprek, dan krijg je vaak meer voor elkaar als dat je gaat schreeuwen, en dat kan je vader als ik het zo lees al helemaal niet gebruiken... Suc6

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:41

Ik heb je een pb gestuurd, Renske...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:47

Men......... ik geloof dat je zus een soort van gigaschoponderdrhol nodig heeft..........Alle lijflijnen los en laat haar maar eens even voor haarzelf gaan zorgen, zachte heelmeesters maken ook bij mensen stinkende wonden........ Jij kan er niks aan doen... maar hemel, ik heb zo een broertje..........niet zo extreem maar ook lekker leunend....... bah... begrijp je frustratie

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:51

renske, je weet dat ik je ook begrijp!
En je weet ook dat ik altijd voor je klaar sta, je kunt altijd hier terrecht!!
Binnenkort ben je ff hier, even weg uit je eigen omgeving, is denk ik wel lekker!

sterkte meis Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:54

Kan me goed voorstellen dat je gillend gek wordt daar, ik zou er niet tegenkunnen, dat jij weg kunt lopen zonder iets te zeggen, echt heel knap. Als je nog eens van je af wilt schreeuwen, pb maar hoor....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:02

Tjonge, ben er stil van. Sterkte ermee!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:05

he wat naar allemaal.
ik kan niets ander zeggen.
ik ben sprakeloos.......
heel veel sterkte meis.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:10

gijsenkim schreef:
Men......... ik geloof dat je zus een soort van gigaschoponderdrhol nodig heeft..........Alle lijflijnen los en laat haar maar eens even voor haarzelf gaan zorgen, zachte heelmeesters maken ook bij mensen stinkende wonden........ Jij kan er niks aan doen... maar hemel, ik heb zo een broertje..........niet zo extreem maar ook lekker leunend....... bah... begrijp je frustratie

Natuurlijk moeilijk beoordelen, maar het lijkt erop dat Kim idd gelijk heeft.
En hoe langer ze uit de maatschappij blijft, hoe moeilijk het ooit zal worden voor haar om ooit een keer zelfstandig te worden.
want ze klink nu als iemand die de puberteit na jaren nog steeds niet ontgroeid is.

veel sterkte, want ik kan me voorstellen dat dit erg moeilijk voor je/jullie is.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:16

Ik ken ook een paar van die mensen zoals je zusje. Ik vind dat je ontzettend gelijk hebt en ik vind ook dat je een paar van de dingen die je hier zegt, gerust thuis ook kunt zeggen. Waarschijnlijk helpt het niet zoveel, maar het is onzin dat iedereen dit verwende gedrag tolereert als ze zo goed als volwassen is. Ik denk dat ze alleen zal veranderen als niet iedereen alles voor haar oplost. Waarom zou jij haar helpen aan een baantje? Waarom zouden je ouders haar reiskosten betalen? Laat het haar zelf maar regelen hoor, daar leert ze gauw genoeg van.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik kan me voorstellen dat het misschien ook wel lekker is om op kamers te gaan ofzo. Dat je een beetje dat gedoe achter je kunt laten. Maar ja, je hebt natuurlijk je paarden.

Hopelijk wordt de situatie snel wat minder frustrerend.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:20

Dit is meer dan vervelend en het ergste is dat jouw zus iedereen hierin mee krijgt. Ik denk dat het daar grotendeels omgaat.
Zoals al eerder gezegt, ga rustig met je vader praten over hoe jij je in deze situatie voelt. Ga desnoods een keer met iemand van maatschappelijk werk praten, die hebben meestal nog wat ideeen over hoe je hier mee om kunt gaan.
Succes een heel erg veel sterkte!

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:23

Sjesus wat een verhaal!
Ik heb met steigende verbazing zitten lezen... Voor al het stukje dat jij niets mag zeggen, omdat zij dan een terugval zou kunnen krijgen..

Je zus heeft het allemaal lekker voorelkaar zo te lezen...
Ik weet verder niet hoe het zit, maar ik vind het nogal raar dat jij niets mag zeggen.
Ik vind het onzettend achterbaks dat ze jou hobby gebruikt om zelf beter uit de verf te komen. Ze is idd een slimme tante....Over jou rug....

Ik zou met je ouders rond de tafel gaan zitten en vertellen wat je hier nu schrijft. Vooral het stukje over de betalingen...
Ik wordt gewoon een beetje boos, dat jij je best doet voor alles en zij het onder je voeten vandaan trekt... Boos!
Heeft ze dan helemaal gevoel in d'r donder? Ik vind haar egoistisch over komen... (ik hoop dat ik je niet kwets)

Sterkte meis.. Ik vind het oprecht rot voor je! Ach gut

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:29

Ik begrijp je ook heel goed, ken een soortgelijke situatie! en ik wens je heel veel sterkte en ik vind het al heel knap dat je er eigenlijk zo goed mee om kan gaan, zou ik iig niet kunnen. Petje af hoor!

Maar kun je dit verhaal wat je getypt hebt niet uitprinten en laten lezen aan je ouders ofzo.. ik weet ook niet zo goed, maar zullen je ouders niet al te veel aan haar denken ipv aan het hele gezin, en dat hun ook misschien even wakker moeten worden dat op deze manier de problemen er heus niet op voorruit gaan ofzo..

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:49

Wat Mariska al zegt: Petje af! Wat een geduld heb jij zeg.
Hou vol, laat haar jou niet klein krijgen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:04

Missy schreef:
Wat een verhaal, ik kan me heel goed jou frustraties begrijpen. Als ik het zo hoor doet ze ook bar weinig om van haar "problemen" af te komen... Scheve mond

Ik heb eigenlijk niet een goed advies voor je, heb zelf geen ervaring in dat soort situaties. Maar misschien moet je eens flink met haar praten, haar op de feiten drukken. Alleen ben ik bang dat dat de sfeer in huis zal verpesten.

Iig veel sterkte ermee Ach gut



heb eigenlijk hetzelfde te zeggen...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:06

Is het niet wat om systeemgesprekken aan te vragen bij de kliniek?

Ik heb zelf een driedaagse therapie per week en daarbij kun je systeemgesprekken met familie e.d. hebben om dit soort dingen dus recht te krijgen, om de familieband te herzien en proberen gezonder te krijgen.

Overigens is een dergelijke therapie erg zwaar, als ik van mezelf dan spreek.
Ik vind het zwaarder dan een 40-urige werkweek waarbij je een best pittig baantje hebt. (Als ik het vergelijk met mijn vorige werk).
Maar dat is ook omdat bijv gedaan wordt aan trauma-verwerking, en je behoorlijk wat dingen over je heen krijgt (je kan niet meer om dingen heen draaien, je krijgt alles regelrecht voor je kiezen).
Alleen ik heb er zelf naast wel vrijwilligerswerk om juist niet de kans te krijgen een dip in te zakken maar anderzijds moet het ook weer niet te zwaar zijn omdat ik snel oververmoeit raak.

Is het echt enkel een eetstoornis therapie?
Ik denk dat hetgeen wat ik heb beter zou zijn voor je zus zoals ik het hoor; gewoon groepstherapie (vrouwen) en daarnaast kun je nog kiezen voor een eettherapie wat dan in het rooster wordt meegenomen.

En ik snap wel enigzins dat jij het moet ontzien voor je zus, jij zult niet zo dwarsliggen als je zus, dus dan moet jij rekening houden met.
Ik zie het ook bij mijn vriend en zijn zus, mijn vriend was ook de rustige en mijn schoonzus heeft adhd/borderline verschijnselen.
Makkelijk is dat niet!!!! Ik ben zelf ook opgegroeid met het rekening-houden-met-syndroom Knipoog En uit ervaring weet ik dat je dat knap zat kan worden en er ook nog eens een flinke knauw aan over kan houden.

Iig veel sterkte ermee!

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:08

Damn, wat een rotsituatie zeg. Scheve mond

Misschien is het een idee om ze dit verhaal te laten lezen?
Dan kunnen ze het rustig lezen wanneer het hun uitkomt, en ze kunnen het nog een keer lezen en nog een keer lezen. Dan voelen ze zich ook minder onder druk gezet, omdat je zelf niet tegenover zich staat, zodat ze niet meteen een weerwoord hoeven te hebben. Want dan gaan mensen er vaak automatisch meteen tegenin, zonder er eerst echt over na te denken. Als ze alles eens rustig doorlezen, zien ze hopelijk in dat het zo niet langer kan.

Ik hoop echt voor je dat er snel verandering komt.

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:18

Uiterst herkenbaar verhaal , je trekt alle gevoelens van uiterste frustratie , wurg-neigingen en een met-de-tranen-in-je-ogen-je-verbijtend-gevoel van opperste onrecht...bah !

Ik heb ook zo'n etterbak van een zus , maar manipuleren en sjacherijnen , verziekt het leven van iedereen in huis. Hangt als een hoop vet in een hoek van de bank alleen maar een beetje te stinken en te commanderen , en als je niet meewerkt en haar slaafje speelt dan ettert ze het hele huis weer bij elkaar en ben ik dus degene die ok z'n kop krijgt omdat ik haar haar zin niet geef en ze daardoor loopt te etteren. BAH !

Gelukkig is dit voor mij verleden tijd , maar het heeft allemaal zo lang geduurd dat ik nog wurgneigingen krijg als ik er maar weer aan denk Boos!

Ik vond het zelf nog het ergste , dat zij zo'n etterbuil is okee , maar dat m'n ouders erin meegingen ! Dat was pas erg ! Ouders zijn imo dan ook de grootste schuldigen , die moeten hier vanaf begin af aan al korte metten mee maken zodat het niet zo uit de hand loopt.

Bij jou vind ik dat ook...

Ik begrijp de situatie heel goed hoor waar zij instaan , maar ze doen het zichzelf (en jou) aan. Ze willen haar geen onrecht aandoen , maar in plaats daarvan pakken ze nu (onbedoelt) jou en zichzelf dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ik ken ook de frustratie dat dat kreng alles maar aan komt waaien en dat iedereen maar naar haar pijpen moet dansen om de situatie een beetje leefbaar te houden. En dat luie..bah verschrikkelijk !

Zo was het bij ons bvb. dat mijn vader en moeder weggingen op vkantie , en wij dan samen thuis. Ofwel : zij de hele dag op dat dikke reet op de bank hangen en niks doen , beetje TV en videobanden kijken en mijn bij elkaar gespaarde spullen slopen. Ik werkte de hele dag van 6 tot 5 en daarna naar m'n paardje. Als ik dan thuiskwam begon het : wat eten we ? / je kat zit te mauwen dat hij eten wil , rotbeest ! / ik heb geen schone onderbroeken meer , wanneer was je ze ? / neem jij even wat te drinken voor me mee ? blablabla.
Dikke naat , ik verdom het , is toch te gek voor woorden ?

Afijn , gelukkig is ze nu al jaren het huis uit en heb ik het ook achter me gelaten want anders zat ik me de hele dag op te vreten nog Boos!

Je ouders geven haar de kans om dit te doen.
Ze bereikt vanalles met haar ge-etter en gezanik en dat is hartstikke fout natuurlijk !

Als zij zichzelf geen schop onder de kont geeft moeten je ouders dat doen , ik vind het schandalig dat zij het zover hebben laten komen , sorry Scheve mond

Dan kunnen ze wel ziek , zwak en misselijk zijn maar zo wordt het alleen maar voor iedereen van kwaad tot erger.

Ben het helemaal met Kim eens

Flinke rotschop geven , niks meer van pikken , je gaat maar werken voor je centen en je gedraagt je maar. Ze is de koningin niet
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-12-03 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:23

Ik ben er ook stil van.. Scheve mond
Mijn broertje is ook een beetje zo, alleen dan minder extreem als jou zusje. Ook hij krijgt alles voor elkaar en kan me alles flikken zonder dat er ook maar iemand bij nadenkt wat dat voor mij betekent of wat ie precies zegt. Alles uit zijn mond is heilig en ik moet mn kop houden (word letterlijk gezegt) want ik heb een paard en dat is duur genoeg. Of als ik niet wil luisteren, moet ik mn ouders maar 200 euro in de maand betalen (paard staat aan huis) want dat vragen ze op een pensionstal ook.
Ben ik het niet met hun eens, o dan ben ik een poedersuiker en zeiken ze met zn allen net zo lang tot ik jankend op mn kamer zit. En het is elke keer hetzelfde. Hij mag op de computer, hij mag de grote tv op zn kamer (+ playstation EN nintendo), hij mag zeggen dat ik iets gedaan heb, wat niet waar is, en krijgt het nog voor elkaar ook dat ik er voor op moet draaien. Scheve mond
Toch vinden ze het raar dat ik af en toe helemaal flip (want zoiets is gewoon echt niet om vol te houden), dan heb ik ineens ergens problemen en ben ik gek (krijg ik ook nog even leuk naar mn kop geslingerd dat ze maar s de dokter gaan bellen voor MIJ Scheve mond ) sorry trouwens dat ik weer iedereen lastig val hiermee Scheve mond

Ik vind het echt super dat je er zo mee om kunt gaan!
Ik kan het niet, en als ik jou verhaal zo lees heb ik echt respect voor je dat je dat aankunt.
Tips heb ik verder ook niet voor je, mss is het idd een idee om dit verhaal door te laten lezen. Als je zus echt liegt moeten ze daar toch achter kunnen komen, zonder dat je haar overduidelijk verraad (dan heb jij het weer gedaan)
Heel veel sterkte en succes iig

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:44

heel veel sterkte

heb dit zelf met een nichtje meegemaakt en als je niet op past word je net zo verbitterd als de persoon zelf

How many husbands have I had? You mean apart from my own?
:+

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 22:49

heel erg bedankt voor alle reacties Lachen

ik heb nu weinig tijd om te antwoorden, want moet zometeen weg, maar ik heb gelukkig een superfijne les gehad, en toen ik thuis kwam zat mn zus gezellig te doen in de woonkamer, en heb ik maar gedaan of er niets aan de hand was

morgen geef ik uitgebreider antwoord op een paar vragen, daar heb ik nu geen tijd voor

nogmaals bedankt OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Akshay, Anoukjuuuhh, BelgenGek, brudoe, DieL_Zor, Elitedeux, ezranka, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Kanzi, KirstenHorse, marte_kandia, rien10, StonedRomy, Tatjanaa, Zoey_julia en 191 bezoekers