Navarone?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Navarone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 19:29

Heeft iemand informatie over Navarone?

Ik weet wel dat ie naar Amerika is maar verder niet echt veel.

Ook krantenknipsels/artikels/foto's/whatever zijn welkom Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:51

Ga naar www.majesticgaits.com

Dit is de website van Kathy Hickerson, de mede- eigenares van Navarone......Veel foto's en info over Navarone en nakomelingen op deze site....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:58

Hey, leuke site

Bij ons op stal staat ook een Navarone x hattrick
Erg leuk paard met goede gangen en los springen doet ze ook goed.
En een goed karakter.
Iemand die toevallig op zoek is
Afbeelding

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 19:59

Die kwam ik gister tegen toevallig op die site.
M'n moeder vond hem ook al zo leuk
Tsja, als we morgen winnen dan weet ik het wel Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:25

Navarone:
Afbeelding

.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 18:23

Helaas Candidat, de foto doet het niet.

Niemand meer info?
Misschien dat iemand ook zo'n "lijstje" tervoorschijn kan toveren?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:44

Afbeelding

Wat voor een 'lijstje' bedoel je precies?

.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 22:04

Meestal tovert MissHIS ze altidj tevoorschijn.
Zoiets uit het Hengstenboek enzo.
Waar verrichtingen enz. in staan Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:08

Verrichtingsonderzoek 1998 (Ermelo), 56.50 pnt., 6e van 13 (9):
stap 7
draf 6,5
galop 7,5
aanleg 6,5
afdruk 6,5
techniek 7,5
vermogen 7,5
aangel 7,5

.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:35

Voor informatie over Navarone kan je me mailen (geen pb), ik heb de informatie momenteel niet op de computer staan anders had ik het wel geplaatst.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:41

Afstamming
Met Olympisch kampioen Jus de Pomme als vader, heeft Navarone behoorlijk wat waar te maken. De veel te vroeg gestorven Jus de Pomme werd in Belgie gefokt en stamt zelf van Primo des Bruyeres, een Belgische hengst die verrichtingskampioen van zijn jaargang was, en net als zijn beroemde zoon niet oud is geworden. Zijn vader Night and Day xx is vooral in Frankrijk en Belgie bekend, waar hij vele internationale springpaarden voortbracht. De moeder van Primo des Bruyeres is een kleindochter van de wereldberoemde Engels volbloedhengst Furioso xx, die vooral via zijn zoon Furioso II zowel spring- als dressuurtalent heeft doorgegeven aan een respectabel deel van het Europese warmbloedpaardenbestand. De moeder van Jus de Pomme is Opaline des Pins, een merrie die niet alleen tweemaal Belgisch en eenmaal Frans nationaal kampioen werd, maar ook 1.30 parcoursen heeft gesprongen. Naast Jus de Pomme bracht ze in combinatie met Night and Day xx de internationale springpaarden Shogoun II (met Philippe Lejeune onder meer in 1993 winnaar van de wereldbekerwedstrijd in Geneve), Magister (een ruin van Pachat II) en Quintus (een hengst van Pavarotti van de Helle). De vader van Opaline des Pins is de Anglo-Arabier Garitchou x, die in zijn tijd verrichtingskampioen was en zich in Nederland ook laat vertegenwoordigen door de NRPS-goedgekeurde Andiamo. Moeder Jasmina stamt van de invloedrijke Alme en bracht naast Opaline onder andere de merrie Danielle, die deel heeft uitgemaakt van het Italiaanse springteam, en de merrie Pamela des Pins, die op nationaal niveau heeft gesprongen. Jasmina's moeder Britt bracht op haar beurt twee internationale springpaarden: Indian Tonic en Ouze de Trefle. Het aantal goedgekeurde zonen van Jus de Pomme bedraagt momenteel vijf, waarvan de oudste in 1992 werd geboren.
De moeder van Navarone is een keur dochter van de hengst Armstrong en een merrie met een Hannoveraanse achtergrond (Aperitif x More Magic xx x Schutzflugel). Armstrong combineert het bewezen prestatiebloed van Ramiro met een merriestam van bovengemiddelde kwaliteit. Armstrong is een volle broer van de in Oldenburg goedgekeurde Rolando en stamt uit dezelfde moeder als de hengst Faram: de keur, preferente prestatiemerrie Terma die op haar beurt het bloed van springpaardenleverancier Abgar xx combineert met dat van de Marco Polo-zoon Miro (mv. Sinaeda). In de pedigree van Armstrong zien we daarnaast tweemaal de legendarische Ramzes terug, behalve als grootvader van Ramiro ook als de grootvader van de merrie Derma. Armstrong's overgrootmoeder Derma stamt zelf uit een prestatiemerrie, Ginerfa, die beroemd is geworden door haar onwaarschijnlijk vruchtbare leven: als 17-jarige had zij al 15 veulens gebracht.

.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:04

er staat bij ons een hengst op stal en die is een navarone x landgraf als ik het goed heb (heb het papier hier niet) en hij heeft weer mijn merrie gedekt.en de vader van mijn paard is een landwind II en de vader van de moeder Ubis.wel grappig dat ik nu de opa van mijn veulen zie.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:25



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers