rigging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
roosje20
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 21:12

Evelien Veldhuis is vandaag bij ons op stal geweest.
want Roosje wil nog steeds een westernzadel!
Na een mal gemaakt te hebben zijn we aan t passen gegaan en wat denk je :geen een past goed! Verdrietig maar een schrale troost ,het zadel(de bobs)die ik mag gebruiken van een meisje op stal zit heel aardig en volgens Evelien kan ik daar gerust mee rijden Lachen Roos heeft een grote naar voren gaande(?) schouder en een oplopende rug en dus een lastige rug voor een westernzadel.
Dit is allemaal te passen als ik een zadel vind met een singel rigging die op 3 punten te gebruiken is zodat je de druk van de voorkant meer naar achter kunt verplaatsen .
Dus nu ben ik op zoek naar zo een zadel.
Iemand die hier meer van weet of zoeen te koop heeft?groeten Suus.


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 09:05

Elk zadel wat 'slots' (sleuven) aan de achterkant heeft kun je gebruiken voor 3-punts rigging.
Je kunt ook een back-cinch (achtersingel) gebruiken, maar daar moet je je paard voorzichtig aan wennen.
Ga anders eens op zoek naar een zadel met een flexibele boom (orthoflex-equiflex e.d.). Wel duurder maar een hele goeie pasvorm.

Ik begrijp uit je verhaal dat je paard wat overbouwd is, heb je al eens gedacht aan een staartriem om het zadel op zijn plaats te houden?

Het heeft niet mijn voorkeur, een goed passend zadel is natuurlijk beter Pling

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:19

Hallo Roosje20,
Ik heb dus (zoals vaker geschreven) een Podium zadel. Dat komt uit Italiƫ en als je wilt heb ik de gegevens voor de verkoper hier in Nederland. Mijn singel kan ik op elke plaats leggen die ik wil. Podium heeft verschillende zadels, dressuur, endurance en western. Ik geloof dat ze tegenwoordig meerdere soorten westernzadels hebben. Kijk maar op deze site: http://www.sellepodium.com/menu_ing.htm
Ik hoor wel als je het telnr. van de tussenpersoon wilt hebben. De zadels kosten ommenabij de fl. 3.000,--. Ze zijn overigens opvulbaar en aanpasbaar naar de rug van het paard. Dat wordt ter plekke bij aflevering gedaan. Opvulling geschiedt door gelpads.
Irene

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:47

he roosje

ik heb ook een podium western (te zien op http://www.equestor.nl) en ik weet neit of hij nog goed ligt. Zo niet, dan komt hij te koop te staan. Als je intresse hebt moet je even en pb sturen, dan laat ik het je weten wanneer het zo ver komt.
greetz!


Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:04

Voor Frederique:
Je kunt je zadel toch door Tineke aan laten passen als hij niet goed ligt? Je kunt er zelf ook een beetje met klooien als je je zadel open maakt. Zonde om het weg te doen!
Irene

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:14

Kijk eens bij Willem Muijs op http://home01.wxs.nl/~muijs065/
die kan A) zadels op maat maken, B) bestaande zadels veelal aanpassen. Nee heb je, Ja kun je krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 7 bezoekers