Mijn ziekte -deel 3-

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Mijn ziekte -deel 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 18:09

Zie voor vorige delen:

[AM] Ik heb een chronisch moeheidssyndroom

[VvdD] die rotziekte verziekt heel mijn leven

Ik kom net van de neuroloog vandaan en wat er naar voren kwam had ik eigenlijk al verwacht:

- Teveel stress en deze wazigheid in mijn hoofd is een natuurlijke afweerreactie van mijn lichaam. Hierdoor ben ik namelijk tot niets meer in staat en heeft mijn lichaam tijd om tot rust te komen en te herstellen.

- Door de stress was mijn afweersysteem erg laag en heb ik een virus opgelopen wat in alle hevigheid toe heeft geslagen. Nader bloedonderzoek moet uitwijzen of dit het geval is.

In ieder geval geen ME.....

Maar goed in beide gevallen is RUST nodig, veel rust. Dingen ondernemen die energie opleveren, want van alleen thuis zitten word je ook maar depri. Dus ook weer paardrijden, zo goed en kwaad als het gaat (dat is een voordeeltje Lachen ) Maar dat wordt dus idd misschien wel een jaartje school missen Scheve mond Ik ga na de vakantie meteen met de studieadviseur praten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.....

Persoonlijk geloof ik denk ik meer in scenario 2 dan in de eerste, al moet ik zeggen dat ik wel van tevoren het idee had dat het allemaal echt TEVEEL werd.....dus het 1e scenario kan dan ook.

Nou ja veel rust dus in ieder geval.....is er misschien iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt? Niet echt direct geloof ik? Meer eenzelfde soort overspannenheidsklachten die zich niet uitte via een voortdurend dronken zijn gevoel?

Oh ik ga donderdag wel naar iemand toe uit het alternatieve circuit zeg maar, die iets met energie doet, dus ik ben benieuwd of dat misschien iets oplevert, zal daar naderhand nog wel op terug komen...

Nou ja maar zo staat het er momenteel dus voor en laat ik iedereen die net zo'n perfectionist en druk iemand is als ik alvast van tevoren waarschuwen: er is een grens en die kun je maar beter niet overschrijden


Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:18

Hier nog zo een. Ik had geen constant dronken gevoel in mijn hoofd, wel af en toe wat duizelig. Ik mag werken zolang als ik het volhoud, dan moet ik weg van het werk en dan ook leuke dingen gaan doen. Bij mij op het werk omschreven ze het als een elastiek dat overrekt is en dus een touwtje is geworden. En ik moet toegeven dat ik me idd zo voelde.
Het gaat nu wat beter maar ook na 2,5 week vakantie ben ik nog constant moe. Als ik teveel onderneem de ene dag dan is de andere dag de hond uitlaten al zowat te veel, ben ik helemaal kapot.
Tsja ik heb het probleem dat ik mijn werk te leuk vind en dat wij als groep vrij zelfstandig functioneren en dat we dus met z'n allen ons werk te leuk vinden en ook te klantvriendelijk zijn, we kunnen moeilijk nee zeggen.
Nou ja en daarbij ook idd wat te perfectionistisch en dan kun je er natuurlijk op wachten. We zijn wel van plan om dit jaar de planning goed in de hand te houden zodat ons dat dit jaar niet meer overkomt.
Veel succes/sterkte ermee!

Sprakeloos

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:24

Goed natuurlijk dat het geen ME is, maar je zit er toch maar mooi mee. ik kan er absoluut niet over mee praten, gelukkig. Doe gewoon een beetje waar je zin in hebt, je moet toch keuzes maken en dan kan je maar beter dingen doen die je leuk vindt. Studievertraging is heel jammer, maar niet het belangrijkste. Heel erg veel sterkte en houd ons op de hoogte!!!


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:17

ohw, echt rot zeg ~!!!
Wat is ME eigenlijk precies?
ik ken het opzich maar begrijp hoe je je voelt
dus t enige dat ik kan zeggen is: Heel veel sterkte en succes
En idd, hou ons op de hoogte, en als je met iets zit kan je altijd pb-en
of mailen he?? Groetjuhsz

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:20

ME is een chronische moeheid.. mijn moeder heeft dat...

    S p o t.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:22

Wat verschrikkelijk rot voor je. In iedergeval fijn om te weten dat het geen ME is, dat scheelt.

Nou meid... nu rust nemen en leuke dingen gaan doen Lachen
Sterkte er mee! Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Dnies90, fokfanaat, hoogendroog, Mark0919 en 32 bezoekers