kijken is kopen??? is toch raar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

kijken is kopen??? is toch raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:09

Ik zie tegenwoordig steeds vaker van die advertenties van mensen waarin sdtaat kijken is kopen. Dat vind ik echt achterlijk, je kan dus voor super veel geld een paard aanbieden, kom je kijken , is het een superkruepel paard ofzo of valt heel erg tegen... Dan gaat troch niemand m daawerkelijk kopen!!???
Vind het echt raar dat mensen dat in hun advertentie willen, ook vanuit een beetje respect en meevoelen met dat paard.
Met tuigpaarden kan het nog wel (spreek uit ervaring) de meeste mensen kan het namelijk niet veel schelen hoe die paarden zijn als ze maar goed kunnen lopen is het al snel best, maar met een riujpaard vind ik dat toch heel wat anders.
Wat vinden jullie?


Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:11

bedoelen ze niet dat je hem graag zou willen hebben als je hem hebt zien lopen?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:12

Wind schreef:
bedoelen ze niet dat je hem graag zou willen hebben als je hem hebt zien lopen?


ik denk dat het ook zoiets is Haha! . zo van: als je dit paard ziet bewegen wil je geen ander meer en je zal hem zeker en vast kopen!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:13

als er staat kijken is kopen, vat ik het heel anders op.... meer zo van als je komt kijken dan ben je meteen helemaal gek van dat paard dat je hem meteen koopt.. ja is beetje moeilijk uit te leggen.. maar dat het paard zo mooi is dat je hem waarschijnlijk meteen zult kopen... naja misschien ligt dat wel aan mij en word het wel zo bedoelt zoals jij het zegt, dan vind ik het ook belachlijk

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:14

haha daarmee bedoelen ze denk ik: als ze een keer ziet wat voor geweldig paard het is, wil je het vast en zeker kopen!
niemand kan je verplichten een paard te kopen als je het alleen komt bekijken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:16

Maar het is serieus zo, ik heb zo iemand een keer gebeld en die zei dat hij geen kijekrs wil, alleen maar mensen die de pony gewoon op kwamen halen. Ik zei alk dat ik het raar vond, maar hij zei dat het vaak voorkomt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:19

Fellor schreef:
Maar het is serieus zo, ik heb zo iemand een keer gebeld en die zei dat hij geen kijekrs wil, alleen maar mensen die de pony gewoon op kwamen halen. Ik zei alk dat ik het raar vond, maar hij zei dat het vaak voorkomt.



Dan heeft deze persoon je flink bij de neus genomen, want Kijken Is Kopen wil gewoon zeggen:

Kom eens kijken wat een fantastisch paard ik heb, als je het eenmaal gezien hebt, wil je het kopen!!

Die man was waarschijnlijk een beetje

Toos paardloos

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:21

Apart, nou ja apart....hij wil 'm dus echt 200% kwijt en wil geen valse hoop door kijkers...voornamelijk wordt kijken=kopen toch bedoeld als: Dit paardje kun je echt niet laten staan, echte aanrader..enz, enz, enz
Maar kan ergens wel bedenken waarom die man dat wil. Is alleen wel erg jammer voor de mensen die zouden willen kijken, maar ja er zijn ook zat mensen die wel gaan kijken, maar helemaal niets willen kopen....en dat kost toch ook weer tijd!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:21

Vroeger dacht ik ook dat het betekende dat je dan verplicht was het paard te kopen Bloos
Maar gelukkig is de wereld zó gek nog niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:24

Hahha, oke dan, dan zal het bij de meeste mensen inderdaad wel zo zijn dat het gewoon betekent dat je hem niet kan laten staan. Maar ik heb net mijn pony verkocxht en ookal kostte het redelijk wat afspraken voordat ik het gescvhikte baasje had gevonden was ik toch heel blij dat ik er de tijd voor had genomen.

karinnina
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:12

Hoe ben je uiteindelijk aan een betrouwbare koper gekomen ? Via mond op mond reclame of via advertenties op internet. Ben zelf op zoek naar een goed baasje voor een pittige C pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:46

Ik heb gewoon een advertentietje op marktplaats gezet (aangezien dat dé plek is waar mensen een kijkje nemen voor een paard) en in no time was ik een soort telefooncentrale voor afspraken. Maar ik had daarvoor ook al een keer een advertentie gezet en toen kreeg ik nauwelijks reactie. Het ligt dus ook heel erg aan het moment waarop je hem te koop zet. En kleedt de advertentie een beetje enthousiast aan, dat scheelt de helft (en wees vooral eerlijk bij de verkoop, anders krijg je later geheid gezeik)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:48

Een ex-stalgenootje ging eens kijken voor een paarden-vrachtwagen. Stond ook bij 'kijken is kopen'. Zij dacht: 'dat zal dan wel een supermooi ding zijn'. Zij daar naartoe en zei dat ze er nog even overna wilde denken. Kwam ze daar bijna niet weg. Hij zei:'ik heb toch duidelijk in de advertentie gezet "kijken is kopen"!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:49

Ik heb het ook wel eens zien staan bij een advertentie van een shetveulen-hengstje.
Daarbij kan ik het me nog iets bij voorstellen (ben er niet mee eens hoor, maargoed) maar bij een rijpaard vind ik dat echt niet kunnen

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:02

Ik heb er verder niks aan toe te voegen eigenlijk. Ik ben precies met Imker eens.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:21

Ik vatte het ook altijd zo op als 'als je komt kijken, ben je verplicht om te kopen'. Vond ik altijd zo raar!! *LOL* Maar ja, het betekent dus iets heel anders Haha!

Ja, ik ben blonT Blond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:32

*LOL* *LOL* *LOL* Ben jij ECHT 16 zoals in je profiel staat? *LOL* *LOL* *LOL*
(Blont is een TE zwakke smoes voor dit topic *LOL* )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:32

Ik denk niet dat iemand dan veel kijkers...eh...kopers gaat krijgen.Haha!

Je suis Charlie.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:45

Je kan toch niet zomaar in een keer beslissen dat paard wil ik kopen. Je moet toch eerst het paard bekijken. Ik ben toen ik gringo kocht wel 5 keer wezen kijken. Zodat ik zeker wist of het een goede keus was.
Aan de andere kant is het ook zo, dat er veel mensen bij een paard gaan kijken puur om gratis te kunnen rijden.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:29

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* Ben jij ECHT 16 zoals in je profiel staat? *LOL* *LOL* *LOL*
(Blont is een TE zwakke smoes voor dit topic *LOL* )


Haha, ja, kan het niet helpen dat ik 16 jaar geleden al geboren ben Knipoog maar ben blkijkbaar niet de enige die het zo opvatte (zie titel topic, het leek me idd al zo raar) en ik koop niet dagelijks een paard sorry Haha!
Dr blijven altijd dingen bestaan die je niet kent, zou anders een saaie bedoeling worden, dat paardrijden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:31

Ik vind het altijd een beetje een vreemde uitspraak... Maar de bedoeling is nu wel duidelijk, denk ik...

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:36

Precies, weet ik dat ook weer, maar het blijft een beetje vaag. Misschien dat het voor meer Bokkers nu wat duidelijker is geworden! hahaha

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:10

Ik moet anders ook ff 3 keer denken als ik dat zie staan hoor, vind het een beetje een enge gedachten als je naar zo'n paardje gaat kijken dan ;j

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:10

Nou...ik denk dat je het op 3 manieren op kunt vatten :

* letterlijk : ofwel als je komt , neem het geld mee en waag het dan niet om zonder dat ding weg te gaan Haha!

* zoals hierboven genoemd wordt : als je het ziet : dan MOET je het gewoon hebben

* en met de bedoeling : alleen als je serieus geïnteresseerd ben en dit paard gezien de omschrijving precies is wat je zoekt , je het wilt kopen en alleen nog even het diertje in het echt wil zien om te kijken of hij idd is wat je verwacht nav. de advertentie ...... dan mag je komen kijken om direct de koop te sluiten.

Dus als je nog twijfelt of alleen maar even langs wilt komen , dan ben je niet welkom.

Dat kan ik goed begrijpen , dat iemand dat wil afspreken.

Als je duidelijk omschrijft hoe en wat je paard is , dat er dan alleen mensen op af komen die 100 % de intentie hebben om dat paard te kopen. Mits het bij het kijken ook echt klikt en alles klopt.

Ofwel : je mag komen kijken maar dan moet je wel al echt van plan zijn dit paard te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:23

Oftewel, dit wordt steeds verwarrender... haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers