Ik houd er niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieka

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Ik houd er niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 17:15

Als ik ga rijden met mijn pony heb ik nogal moeite om haar te houden vooral met buitenrijden
Ze vind het alleenmaal hartiske leuk en heeft er erg veel plezier in

maar ik kan haar niet houden als ik wil draven zitten we gelijk in galop
gewoon in de bak kan ik een volte maken maar buiten niet

kan iemand helpen


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:26

Als ik jou was, zou ik veel naar buiten gaan en dan alleen rustig gaan stappen met een ander rustig paard erbij!
Als je dat na een paar maanden gedaan hebt en ze is het buiten gewend (en ze heeft er dus niet zo heel veel lol meer in) kan je rustig korte stukjes gaan draven gaat ze harder dan ga je gewoon weer stappen.

Probeer ook met een iets langere teugel te rijden, want als je constant druk op de teugels hebt raakt ze eraan gewend, dus je moet het proberen op te lossen met korte ophoudingen.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:27

In de bak kan je je buitenhand daar extra goed contact mee hebben en dan moet je zachte kneepjes geven. En buiten kan je dat wel met beide handen doen!
Ik hoop dat je hier wat aan heb!

Groetjes Veronica

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:27

Ik zou ook zeker in het begin met een andere pony of paard gaan, liefst met een ouder en rustiger. Dan zal hij al minder de intensie hebben om weg te lopen aangezien een normaal paard bij de kudde wil blijven. Je kan ook om een beetje meer controle een martingaal aanhangen, een thiedeman schijnt ook wel goed te helpen mits hij goed is afgesteld Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Lieka

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 17:36

Als ik buiten rijd gaat er een een andere rustige pony mee en als we dan gaan draven of galoperen dan ga ik achter haar alleen die pony is niet echt snel en dat kan ze niet hebben want ze wil voorop en dan gaat ze bokken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:39

Ik zou dan eerst maar is wat aan de gehoorzaamheid gaan werken in de bak, voordat er straks buiten ongelukken gebeuren! Zo te horen ben jij die pony nog niet helemaal de baas.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:40

Als je echt serieus wil dat ze rustiger wordt, zul je echt eerst moeten beginnen met stappen. Of proberen buiten overgangen te rijden zodat ze goed gaat reageren.
En dan kan je altijd nog een drafje pakken.

Lieka

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 17:53

Als ik gewoon echt dressur met haar rijd dan gaat alles echt heel erg goed ik kan dan gewoon alles uit de m doen maar als ze naar buiten gaat dan vind ze alles zo leuk en gewoon in de bak vind ze het ook erg leuk

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:03

Op de een of andere manier schijnt iedereen altijd te vergeten dat je problemen die je met buiten rijden hebt, in feite net zo moet oplossen als in de bak. Dus....BEEN ERAAN! Terug proberen te rijden op je zit. Je pony mag buiten best wat frisser zijn, maar je moet wel zorgen dat JIJ degene bent die de gang bepaalt.


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:10

Hoelang heb je je pony al, en als het langer dan een half jaar is dan vraag ik mij af of ze het in de zomer ook doet, zelf heb ik namelijk een pony die nergens bang voor is en superbraaf buiten is, maar die is met dit weer ook niet te houden misschien komt het daardoor.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:57

Lieka schreef:
maar ik kan haar niet houden als ik wil draven zitten we gelijk in galop
gewoon in de bak kan ik een volte maken maar buiten niet

kan iemand helpen


Ja, en daarom zul je er misschien al wat aan hebben om in de bak te oefenen zodat je daar geen volte meer nodig hebt om hem terug te nemen.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 08:32

Ik vind de tip van miesie een hele goede: neem geen constante druk op de teugels ls je wilt stoppen, want daar kan hij aan gewend raken. Maak korte ophoudingen.

En verder: wissel goed af qua tempo op een buitenrit per keer, zodat je niet altijd op het zelfde stuk galoppeerd. Want dat leren paarden heel snel aan....

Lachen

Lieka

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 10:11

Ook is het erg rottig onze bak is nu weg en voorlopig zal ik dus buiten moeten rijden maar eerst ga ik goed stappen
en later wat overgangen rijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne en 12 bezoekers