zandigo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

zandigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 11:56

Weet iemand waar ik meer informatie kan vinden van de KWPN hengst Zandigo (v. Amor) ?
Kan nergens een foto vinden of wat informatie....

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:17

Zandigo 81.1449 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 10-02-1981
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1984
Stap 7
Draf 8
Galop 8
Rijproef 7.9
Springen ohz 8.5
Springen vrij 9
Terreinproef 8
Aangespannen 9
Karakter 7
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal 89.4 punten
Plaatsing: 7e van 30 (22)

Fokker: J. Sienema, Surhuisterveen

Amor Pref x Emmie Keur Pref v. Courville xx Pref x Vemmie Model Pref v. Rigoletto Keur x Pemmie Model v. Cordon x Hermi Model Pref v . Jubal Pref

Verrichting Ermelo 1984 (na-examen)
Gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk en flegmatiek met goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. In het werk echter tamelijk wisselvallig. Heeft soms geen zin om zich in te spannen en pleegt dan verzet. Houdt zich in het begin van het werk dikwijls stijf in de lendenen. Tijdens dagelijks werk verdwijnt stijfheid geheel. Weinig voor het ruiterbeen. Beweegt zich gemakkelijk en lichtvoetig. Stap voldoende ruim. Draf mooi met veel tact. Wil in draf graag te diep gaan, wat in de loop van het onderzoek is verminderd. Goede galop. Presteert bij vrij springen zeer goed, toont veel vermogen en goede techniek. Bij springen onder het zadel goed wendbaar met veel oog op de sprong. Voor de slede braaf. Voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk als tamelijk zwaar. Veel aanleg als dressuur- en springpaard, ruim voldoende aanleg als terreinpaard. Bij aankomst rijke voedingstoestand die hetzelfde bleef. Kreeg meer voer dan normaal. Rustig stalgedrag.
Op 09-05 boegkreupel, daarom enkele weken zeer lichte beweging. Op 22-05 nog kreupel, voor enkele maanden naar huis. Op 14-08 vervolg onderzoek. Bij aankomst op voorijzers. De eerste dagen dikwijls onregelmatig. Na verwijdering ijzers is onregelmatigheid verdwenen.

Afstammelingen 1986 (veulens)
De veulens van Zandigo zijn best ontwikkeld, hebben goede breedte- en diepte-verhoudingen. Ze zijn rijtypisch gebouwd en hebben voldoende kwaliteit. Het hoofd is soms iets lang maar heeft veel uitdrukking. De halzen zijn best gevormd, en worden goed gedragen. De schoft is voldoende ontwikkeld en heeft voldoende lengte. De schouder is goed van lengte en is behoudens enkele gevallen ook voldoende schuin gelegen. Rug en lendenen zijn goed gespierd en goed aangesloten. Bespiering en vorm van de croupe zijn eveneens goed doch de croupe zou een enkele keer iets langer mogen. Het voorbeen is goed gesteld en heeft best ontwikkelde gewrichten. Het achterbeen is weleens iets klein gehoekt maar goed gebouwd met een breed, lang, correct afgewerkt spronggewricht. De stap is ruim en het achterbeen wordt goed ondergebracht. De draf wordt met allure getoond, de veulens draven ruim en gemakkelijk, zijn lichtvoetig en hebben veel balans en tact. De uniforme collectie veulens werd vergezeld van goede moeders.

Kort samengevat: best ontwikkelde, voldoende rijtypische veulens met goed fundament en beste bewegingen.
Getoond: 12 veulens uit 60 dekkingen.

1990 in augustus afgemaakt (beklemde zenuw)

Competitie
1985/1986 Springen Cat. A -- onvolledig
1986/1987 Springen Cat. A -- 90 punten, 1e plaats
1987/1988 Springen Cat. B -- 66 punten, 7e plaats
1988/1989 Springen Cat. C -- 29 punten, 4e plaats

Dekstations
1985 J. Louwes, Een & W. van de Lageweg, Beers
1986 H. Coppens, Heeswijk-Dinther
1987-1988 Comb. Vullers & Ardts, Haelen, Haps

Fokregistratie
Totaal ... veulens uit 335 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Foto kan per mail, kwpn.hengstenfan@12move.nl

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:25

Toevallig de vader van mijn paard (ZandigoxHeidelberg). Even een foto:
Afbeelding

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:16

Wij hebben een Zandigo x Nimmerdor x Farnese op stal staan.
Goed paard, correct gebouwd en had een AA op de ibop.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:50

Op de foto is trouwens Zandigo en niet mijn paard.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:45

ik heb verschillende zandigo's gezien, onze fokmerrie is een zandigo x farn, zij is keur prestatie. ze fokt super goede nakomelingen maar ze is zelf niet te rijden
zo zijn de meeste zandigo's die ik ken, niet de makkelijkste, erg goede paarden met veel kwaliteiten, zowel springen als dressuur, maar als ze een dag geen zin hebben.........en die dagen komen regelmatig voor

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:04

crossmonster schreef:
ik heb verschillende zandigo's gezien, onze fokmerrie is een zandigo x farn, zij is keur prestatie. ze fokt super goede nakomelingen maar ze is zelf niet te rijden
zo zijn de meeste zandigo's die ik ken, niet de makkelijkste, erg goede paarden met veel kwaliteiten, zowel springen als dressuur, maar als ze een dag geen zin hebben.........en die dagen komen regelmatig voor

Dat heeft denk ik vooral met Amor te maken Knipoog . Mijn paar heeft hier idd ook wel eens last van Verdrietig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:07

idd amor is vaak de boosdoener ......Scheve mond

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 15:50

De merrie die ik op proef heb is FruhlingxZandigo en een erg werkwillig paardje

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:05

ohh dan ! de nakomelingen van onze zandigo merrie zijn ook super te rijden OK dan! ze is niet voor niets prestatie geworden Knipoog twee van haar nakomelingen doen het erg goed in amerika, en de derde (voor het prestatiepredikaat) loopt in nederland Z springen met de nodige punten
dus gelukkig gaat het karakter niet mee naar de tweede generatie
fruhling ben ik niet zo'n fan van, vaak paarden met lichamelijke problemen, dus zeker weten helemaal rondom keuren !
ik hoop dat het met dit paard wel gaat lukken joh!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers