Wat denkt ze wel niet! #@!^*<{+

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Wat denkt ze wel niet! #@!^*<{+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 14:34

Nou, ik HAD dus een verzorgster voor me paardje.
Ze deed hem zo'n 2 a 3 x per week.
Ze mocht er alles mee doen behalve buitenrijden want dit is soms echt gevaarlijk. En ze hoefde er niets voor te betalen.

NU kreeg ik vorige week een email met daarin;
Ja ik krijg een eigen paard dus ik kan mikey niet meer doen.
Ik dacht zo van ja ik vind het heel leuk voor je maar waarom kan je dit niet gewoon zo tegen me zeggen.
Ik kreeg deze mail op woendagavond en donderdag en vrijdag zou ze hem doen. (Ik las deze mail pas vrijdagavond)

Dus ik bel zo vrijdag op (doe ik altijd even, ff checken hoe het met mikey was) om te vragen wat ze had gedaan met hem en en hoe het met hem was. Zegt ze heel snel ja even gelongeerd en de rest en ik merk gewoon dat ze heel snel wil ophangen.
Dus ik hang op.....

De volgende dag (zaterdag) kom ik bij mikey en staat hij gewoon tot zijn oren in de stront en pis er ligt gewoon geen 1 schoon stro-tje meer in de stal! Boos!

En niemand van de stal die haar op die dagen had gezien.

Dus ik bel haar op en ze blift gewoon liegen dat ze wel was geweest en uiteindelijk zegt ze toch van "Ja ik weet niet zeker of ik ben geweest"
Krijg ik daarna een boze vader aan de telefoon en die zei ja het is toch vrijwillig enzo.

Ze loog gewoon tegen me! Nu blijkt dat ze een ander verzorgpaard heeft bij de buren en echt iedereen is zwaar pissig op der.
Je denkt iemand te vertrouwen en dan krijg je dit! Boos!

Wat vinden jullie?
Eigenlijk heb ik wel een nieuwe verzorgster nodig maar dit is al de zoveelste en ik weet niet of ik nou weer een nieuwe moeten nemen. Verward


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:40

Ja dit is een nadeel van verzorgers.... je moet ze 100% kunnen vertrouwen en soms doe je dit ten onrechte Scheve mond Heb zelf ook wel eens zoiets meegemaakt.... ik neem dus geen verzorgsters meer Heb een afspraak met omar dat zij hem de dagen doet die ik echt niet kan en verder komt niemand aan hem Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:09

Verzorg(st)ers hè... Ik heb zelf pas vorige week een heel klaagverhaal neergezet. Knipoog Mijn verzorgster was twee maal op 4 dagen niet komen opdagen omdat het slecht weer was. Scheve mond Ik heb haar duidelijk gezegd dat dat niet gaat, dat je een paard niet zomaar een dagje kan vergeten omdat het slecht weer is. Ondertussen is alles hier weer in orde, ik denk dat ze het begrepen heeft Knipoog
Maar ik zou als ik jou was, toch eens persoonlijk met jou verzorgster praten, niet via mail en of telefoon en haar duidelijk maken dat je dit niet pikt en dat ze niet meer hoeft te komen (want ik begrijp uit je verhaal toch dat dat jou mening is.)
En denk dan zelf eens na, kan je het aan je paard alleen te verzorgen? Want ik kan dat bevoorbeeld gewoon niet, ik ben vier jaar geleden begonnen aan universiteit en ik had toen de keuze: paard verkopen of verzorgster zoeken. Ja ik heb dus voor het laatste gekozen.
Ik heb ondertussen ook al veel verschillende mensen zien op mijn paard zitten, en ben op vier jaar al drie keer van vaste verzorger veranderd.

Er zijn echt wel betrouwbare mensen te vinden, misschien iemand die ouder is? mijn eerste verzorgster was een vrouw van 40 jaar. Ze heeft mijn paardje meer dan 2 jaar heel trouw verzorgd door weer en wind en is er mee gestopt omdat ze haar eigen paard gekocht heeft.

Jongere meisjes (jongens) die veranderen soms nog wel eens van interessen. Dan hebben ze plots een vriendje, gaan ze verder studeren, vinden ze tennis leuker, is het paard van de buren leuker... Niet iedere tiener is zo natuurlijk hè! Wij zijn over het algemeen heel tevreden over onze verzorgsters en we hebben er vier tussen de 13 en de 15 jaar!

Veel succes in je eventuele nieuwe zoektocht! OK dan!

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:16

Niet normaal wat ze heeft gedaan zeg!

Ik denk dat het gewoon heel moeilijk is om een betrouwbaar iemand te vinden, dat geld zowel voor verzorgsters, als voor eigenaren van verzorgpaarden..

Zo kan je verzorgsters treffen die opeens niet meer komen, maar ook een eigenaar die je als uitmestslaaf gebruikt en waarbij je niet meer hoeft te komen als het weer mooi weer is/financieel weer allemaal lekker loopt.

Zonde eigenlijk, zulke mensen verpesten het voor een heleboel mensen die wel serieus een bijrijder zoeken, of die wel serieus met een paardje aan de slag willen!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: Wat denkt ze wel niet! #@!^*<{+

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:23

ZeFaNa schreef:
Dus ik bel haar op en ze blift gewoon liegen dat ze wel was geweest en uiteindelijk zegt ze toch van "Ja ik weet niet zeker of ik ben geweest"
Krijg ik daarna een boze vader aan de telefoon en die zei ja het is toch vrijwillig enzo.



Sommige mensen moet echt nog het verschil worden geleerd tussen vrijwillig en vrijblijvend.... Paarden zijn nou eenmaal afhankelijk van verzorging van mensen en daar om je niet zomaar onderuit...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:31

lekker als dat een eigenpaard krijg zonder verantwoordelijkheids gevoel!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:36

Oh, ik kan hier zó slecht tegen!!! Heb ook onwijze haat-gevoelens tegenover bijrijders/verzorgers. Het is vooral dat ik het rustiger aan wilde doen en het geld goed kon gebruiken, anders kwam er niemand op Stan! Mijn bijrijdster is wel oké. Alleen kan ze wel wat zorgvuldiger uitmesten. Maar als ik in jouw schoenen stond, denk ik niet dat ik nog zo vriendelijk geweest zou zijn...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:37

Misschien een ideetje, maar vraag er anders een (symbolisch) bedrag voor aan je volgende verzorgster.... misschien dat ze dan ook meer verantwoordelijkheids gevoel hebben.
Mijn idee / ervaring is altijd dat zodra mensen ervoor moeten betalen ze er ook beter voor zorgen of in elk geval echt willen -want ze geven er niet voor niets geld aan uit.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:39

Cinzano schreef:
Misschien een ideetje, maar vraag er anders een (symbolisch) bedrag voor aan je volgende verzorgster.... misschien dat ze dan ook meer verantwoordelijkheids gevoel hebben.
Mijn idee / ervaring is altijd dat zodra mensen ervoor moeten betalen ze er ook beter voor zorgen of in elk geval echt willen -want ze geven er niet voor niets geld aan uit.


Ben ik het helemaal mee eens!!
Mijn bijrijdster wilde zelf betalen, zei dat ze dan een stok achter de deur had op de momenten dat ze geen zin heeft of als het regent...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:46

Quellian schreef:
Oh, ik kan hier zó slecht tegen!!! Heb ook onwijze haat-gevoelens tegenover bijrijders/verzorgers. Het is vooral dat ik het rustiger aan wilde doen en het geld goed kon gebruiken, anders kwam er niemand op Stan! Mijn bijrijdster is wel oké. Alleen kan ze wel wat zorgvuldiger uitmesten. Maar als ik in jouw schoenen stond, denk ik niet dat ik nog zo vriendelijk geweest zou zijn...



Zeg!!! beetje dimmen........ kom nou!

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:52

Als je zulke haatgevoelens hebt..tja..
Bedenk dan wel dat zij (hij?) er nu voor zorgt DAT je het rustiger aan kan doen en DAT je wat extra geld hebt!
Ik heb zelf 2 jaar een bessie van iemand verzorgt en word dan ook echt verdrietig als ik dat soort dingen lees.
Tuurlijk, je hebt er rotte appels tussen zitten, maar al die klagende mensen moeten maar eens voor zichzelf bedenken of ze hun paardje nog hadden gehad of kunnen behouden zónder bijrijder.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:56

gijsenkim"]
[quote="Quellian schreef:
Oh, ik kan hier zó slecht tegen!!! Heb ook onwijze haat-gevoelens tegenover bijrijders/verzorgers. Het is vooral dat ik het rustiger aan wilde doen en het geld goed kon gebruiken, anders kwam er niemand op Stan! Mijn bijrijdster is wel oké. Alleen kan ze wel wat zorgvuldiger uitmesten. Maar als ik in jouw schoenen stond, denk ik niet dat ik nog zo vriendelijk geweest zou zijn...



Zeg!!! beetje dimmen........ kom nou!
[/quote]

Excuse me???

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:59

nou dat vind ik echt niet normaal hoor
ze had je op zijn minst kunnen bellen (toch?)
of je moet een verzorger vragen die gewoon wat betaald dan gaan ze niet zomaar ineens weg... of een ouder iemand maar veel succes met het zoeken naar een andere bijrijder (neem ik aan Tong uitsteken)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:01

Quellian schreef:

Excuse me???


nou ik vind dat je nogal grof uit de hoek komt..........

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:01

Quellian"]
[quote="gijsenkim"][quote="Quellian schreef:
Oh, ik kan hier zó slecht tegen!!! Heb ook onwijze haat-gevoelens tegenover bijrijders/verzorgers. Het is vooral dat ik het rustiger aan wilde doen en het geld goed kon gebruiken, anders kwam er niemand op Stan! Mijn bijrijdster is wel oké. Alleen kan ze wel wat zorgvuldiger uitmesten. Maar als ik in jouw schoenen stond, denk ik niet dat ik nog zo vriendelijk geweest zou zijn...



Zeg!!! beetje dimmen........ kom nou!
[/quote]

Excuse me???
[/quote]

relAx!

tja dat is niet zo netjes, erg vervelend zelfs.. maar echt niet alle bijrijders zijn zo!
je vind er vast wel eentje die wel te vertrouwen is!

Dag lieve mama...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:05

Waterkippie"]
[quote="Quellian"][quote="gijsenkim"]
[quote="Quellian schreef:
Oh, ik kan hier zó slecht tegen!!! Heb ook onwijze haat-gevoelens tegenover bijrijders/verzorgers. Het is vooral dat ik het rustiger aan wilde doen en het geld goed kon gebruiken, anders kwam er niemand op Stan! Mijn bijrijdster is wel oké. Alleen kan ze wel wat zorgvuldiger uitmesten. Maar als ik in jouw schoenen stond, denk ik niet dat ik nog zo vriendelijk geweest zou zijn...



Zeg!!! beetje dimmen........ kom nou!
[/quote]

Excuse me???
[/quote]

relAx!

tja dat is niet zo netjes, erg vervelend zelfs.. maar echt niet alle bijrijders zijn zo!
je vind er vast wel eentje die wel te vertrouwen is!
[/quote]

Ik heb nu een heel lief meisje voor mijn allerliefste jongen!! Vind het alleen heel jammer dat je op bokt meteen gepakt wordt op je mening, heel jammer zelfs... Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:07

anders gezegd ik heb ook onwijze haatgevoellens tegenover quelliannen!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:08

gijsenkim schreef:
anders gezegd ik heb ook onwijze haatgevoellens tegenover quelliannen!


Wat jij wilt, niet echt mijn probleem denk ik zo Haha! . Veel plezier met je haatgevoelens tegen Quelliannen!! OK dan! OK dan!


Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:09

he wat naar dat sommige er zo mee om gaan beetje triest.
ben zelf ook bijrijder en moet ook betalen maar om nou te zeggen van als je er voor moet betalen dan komen ze wel ja nou ja bij mij werkt dat niet ook al moest ik er niet voor betalen ik zou sowieso komen omdat ik het leuk vind en er plezier in heb ja tuurlijk denk je van als het snertweer is he bah nou ik ga niet hoor heb ik ook wel eens maar ik ga toch.
zoiets heet een stukje verantwoordelijkheid voor jezelf.
als ik niet kan bel ik altjd minstens een dag van te voren op van luister ik kan niet.

maar ja er zitten idd altijd wel wat rotte appels tussen ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe bijrijder

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:10

Terug naar het topic???

Webshop - digital art: MoTekent

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:13

Heel goed idee! Nu weer on-topic!!

Ik zou sowieso als ik jou was een bijdrage vragen. Al is het maar een zak wortels of een kistje appels.
Veel succes met het vinden van een goede/lieve/betrouwbare bijrijd(st)er!!
Gr. Diane

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:04

Ik heb zelf jaren voor anderen hun paard gereden en ik moet zeggen: ik ben ontzettend blijmet mijn eigen paard! Je blijft als verzorger altijd afhankelijk van de eigenaar. Mag de smid wel komen of niet? Is het nodig om de dierenaerts erbij te halen of niet? Of is dat allemaal te duur? En dan heb je jaren met een paard gewerkt en opgeleid en dan wordt ie verkocht!!!

ik denk dat het heel belangrijk is om te blijven communiceren met elkaar en zeker van tevoren goede afspraken te maken, zoals afbellen als je niet kunt. Op de stal waar ik nu sta, zijn aardig wat mensen die een bijrijder hebben. Die betalen dan ook een gedeelte mee aan de stalhuur enzo. Ik moet zeggen, ik heb nog geen enkel probleem gezien bij ons op stal. Zolang je de afspraken maar duidelijk met elkaar maakt...Bijvoorbeeld een opzegtermijn ofzo, ookal is het "vrijwillig ". Dan heb jij als eigenaar de tijd om iemand anders te zoeken, maar andersom, dan weet de verzorger ook waar hij aan toe is.

Veel succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:51

ht belangrijkst vind ik dat mensen afbellen als ze niet kunnen... Zeker als het paard op stal staat, en anders niet buiten komt of uitgemest wordt!
Mijn pony staat in het land en ik voer hem zelf bij...
Ookal is het met een rotsmoes... daar kan je het dan altijd later nog eens over hebben... Gelukkig heb ik tot nu toe steeds verzorgster gehad (de afgelopen 4,5 jaar toch al 5, waarvan de een nalaatste het langst (2 jaar) tot nu toe, die in elk geval afbelden, sommigen iets aan de late kant... maar ik kon in elk geval zelf nog heen om mijn pony te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:06

k betaalde 50 euro voor 3 dagen in de week, en ik borstelde het paard en mestte elke dag.. niet alle verzorgsters zijn niet te vertrouwen hoor??
en k was 14...

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:09

Ik ben bijrijder en ben superblij dat ik van de eigenaar op zijn paard mag rijden. Ik snap die bijrijders echt niet die niet op komen dagen e.d. Ik verzorg mijn bijrijdpaard alsof het mijn eigen paard is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dito, Katootje7791 en 104 bezoekers