Een jaar geleden kwam hij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Een jaar geleden kwam hij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 13:19

mijn lieve paardje Lovers wat gaat de tijd snel zeg!
Ik herinner het me nog allemaal goed. We hadden een stal gevonden en toen begon de zoektocht naar een geschikt paard. Mijn vader wou een paard die al betuigd was of dat er een mogelijkheid bestond om het paard te beleren, mijn zus die wou gewoon een braaf beestje om lekker mee buiten te rijden en ik wou een paard die het toch ook wel leuk vond om wat te dressuren en te springen. Dat zijn drie nogal verschillende wensen dus het was best moeilijk om een paard te vinden. We hebben er ook redelijk wat keren ruzie om gehad Bloos en af en toe hebben mn ouders zelfs op het punt gestaan om de zoektocht te stoppen maar gelukkig is dat niet gebeurd Lachen Vorig jaar in de kerstvakantie was er een dag dat we wat paarden zouden gaan bekijken in gelderland. Dus wij hebben van tevoren wat paarden op internet uitgezocht, onder andere dus Gamble (toen nog Agijs). Toen ik de advertentie van Gamble zag vond ik hem al meteen leuk en mijn zus ook maar mijn vader had niet echt iets van " die is leuk", hij vond hem een stom hoofd hebben Tong uitsteken maarja omdat we andere paarden in gelderland gingen bekijken toch ook maar bij hem langs omdat ik hem zo leuk vond Lachen Daar aangekomen vond ik hem er nog steeds leuk uitzien en mijn vader vond hem toch ook wel leuk OK dan! Gamble was dus samen met 3 andere merries uit Letland geimporteerd. In letland is hij licht ingereden en bij die man waar hij stond toen we gingen kijken heeft er nog iemand een paar keer op gezeten. Toen gingen mn zus en ik hem allebei even uitproberen. Hij kon stappen draven en galopperen en je kon wat sturen, je merkte echt nog dat hij jong was en niet veel kon. Het was voor mij echt heel vreemd om op zo'n paard te zitten, ik was alleen maar manegepaarden gewend. Naja, wij hadden gereden en hebben nog met die mensen gepraat en zijn daarna naar huis gereden. We hebben er toen thuis over gepraat en kwamen tot de conclusie dat we toch nog wel een keer wilden gaan kijken met iemand erbij, en mijn vader zou zijn tuig meenemen om te kijken hoe hij daar op reageerde. Daar weer aangekomen tuig opgelegd, stukje gestapt, hij vond het wel wat vreemd maar hij was superbraaf, deed niet gek of iets OK dan! Daarna gingen mijn zus en ik weer even een stukje rijden. Toen was Gamble ineens best wel sloom en moeilijk vooruit te krijgen, dit vonden we vreemd omdat hij hier vorige keer helemaal geen last van had. Wij weer naar huis gereden en hebben het thuis besproken. Wij wilden hem eigenlijk alleen hebben als hij op proef kon komen omdat we uit wilden proberen of hij wel gewoon wilde werken en niet ineens weer sloom was. Dit wilde die eigenaar eerst niet maar later belde hij terug dat hij 2 weken op proef mocht. Dus zo kwamen ze Gamble op 30 december vorig jaar brengen Lovers Tijdens de proeftijd is het echt slecht weer geweest met sneeuw en gladheid enzo dus we hebben er maar iets van 3 ker op gezeten. Dit was gelukkig wel genoeg om er achter te komen dat hij toch wel voorwaarts was en waar die ene slome keer vandaag kwam is nog steeds een raadsel. Na 2 weken hebben we dus gezegd dat we Gamble zouden houden en toen was hij eigenlijk echt van ons Lachen
Ik ben nog steeds echt heel blij met hem Lovers Inmiddels is hij ook voor de kar beleerd. Ik ben al een paar keer met hem naar het strand geweest (was altijd een droom van me om met mn eigen paardje naar het strand te gaan), hij is een week mee op vakantie naar de veluwe geweest en af en toe gaan we met hem ergens naar het bos ofzo, we doen dus genoeg leuke dingen met hem Lachen
Waar ik alleen achteraf spijt van heb is dat ik niet eerder les heb genomen. Het is een jong paard die veel moest en nog steeds moet leren en ik ben niet meteen begonnen met lessen. Iets van 3 maanden geleden ben ik begonnen en ondertussen heb ik misschien maar 5 lessen gehad, het schiet echt niet op Scheve mond Elke keer komt mn instructeur weer op een andere dag en dan kan ik weer niet enzo dus ik denk dat ik maar iemand anders ga zoeken zodat ik wel minstens 1 keer in de 2 weken les kan nemen.

Phoe, het is wel een heel verhaal geworden zeg Bloos! ik hoop dat iemand toch de moeite neemt om het te lezen... het is wel niet echt een verslag van de dag maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen en ik wilde het toch graag even kwijt Haha!

Hier nog even 2 foto's (uit het topic van mn zus [ITP] Een jaar later.. ) ter vergelijk hoe die was en nu is:
Afbeelding
Afbeelding
Hij had eerste een erg dikke vacht om hij zowat de hele dag buiten stond met een dun dekentje, nu zit hij een stuk beter in het haar OK dan!

Gamble



lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:55

wat een leuk verhaal..fijn dat jullie zo blij zijn met hem.
Hij lijkt heel erg veel op mijn nieuwe paard zeg!die is ook zo mooi. Schijnheilig

veel plezier met hem OK dan!

dallas en giorgio zijn twee gekke maar lieve beesten!eindelijk fotos in mijn profiel!!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:23

Leuk verslag hoor Michelle

Hoop voor je dat je snel een nieuwe instructeur vind (iemand die wel elke week kan Knipoog )

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:30

Ons superpaardje Lovers

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:36

wauw! wat een mooi paardje geworden zeg!

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:44

Wat fijn dat je nog steeds zo blij bent met je paard !
Het is ook een ontzettend leuk dier om te zien, daar mag je met recht trots op zijn.
Hopelijk vind je snel een goede instructeur die jullie weer een stapje hogerop kan brengen.
Veel succes en plezier samen !

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:08

Wat leuk. Snel gaat dat he. Dennis is vandaag precies 2 jaar van mij. En ik kan me nog precies herinneren hoe blij ik was toen mijn kanjer van mij werd datdat ik hem een jaar verzorgt had.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

schildpad

Berichten: 109
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:09

Leuk verslagje!
Gelukkig gaat het zo goed met je paard, ik wens jullie nog heel veel leuke jaren samen met gamble toe!

I can't keep this storm inside me anymore
I can't stop this rain that's got to pour

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:17

Eerst dacht ik echt, pfff wat een lang verhaal maar hij is superleuk om te lezen, dus dat viel weer mee. En heeeeeel leuk voor jullie dat jullie hem nu precies een jaar hebben, Gefeliciteerd!!
En die laatste foto is egt super...

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:25

jeeeeee Haha!
en over 2 dagen issie al 8 maanden ju zn overbuurman!
oja en ik heb vandaag een stok opgehangen aan ju zn stal en owee als beest m molt he, arme ju.. Ach gut ju wil een stok.. Cool

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:31

wat een mooi paardje zeg en die kleur kwijl

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:53

Wat een gaaf paard! En van je fouten moet je leren, zolang je maar plezier hebt. Bij mij heeft het jaren geduurd voor mijn pony en ik een beetje iets konden laten zien, heb daardoor ook veel vertraging opgelopen, maar het is goedgekomen, en met een andere instructeur komen jullie er ook wel!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:09

Wat een mooi paardje! Heerlijk, zo met de hele familie ermee bezig! Die komt duidelijk geen aandacht te kort!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:13

wauw wat een mooi beessie, heeeeeeeeeeeeeel mooi en je bent vast nog steeds trots op je beslissing van een jaar geleden!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 16:52

bedankt voor de leuke reacties Pling

jetta; hij komt zeker geen aandacht te kort nee. omdat we met zijn 3en zijn komt hij er meestal wel 2x per dag uit en qua beweging heeft hij ook genoeg afwisseling Lachen

ik heb misschien al iemand gevonden die me les wil geven dus het komt allemaal wel goed OK dan!

Gamble

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:58

leuk hoor Haha!
Mooi paard ook trouwens Haha!

Liefs, Mathilde xx

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:32

Wat een prachtpaard zeg !
En maar goed dat jullie het er uiteindelijk over eens zijn geworden dat dit hem dan zou zijn Lachen JULLIE paard Tong uitsteken

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:38

Oh wat een leukerd. Goh, doet me ook weer denken aan toen Lovers

Echt een leukerdje zeg.

'Paint' it 'Black'

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:48

wat eeen leuk paardje hij is echt mooi!!!!!!!!

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:05

Zulke verhalen vind ik juist leuk om te lezen! Lachen Ik vind het een erg leuk dier zo op de foto en het is hartstikke fijn dat hij zo allround is.

Een paar jaar geleden ben ik met mijn (bijrijd)pony naar zee geweest en dat was helemaal geweldig Lachen . Nu rijd ik een paard van bijna 11 jaar waar nooit iets mee gedaan is, behalve zadelmak gemaakt toen ze vier jaar was, dus ook voor mij geldt dat ik snel iemand moet zoeken die me les kan geven. Nu gaat het nog wel in m'n eentje, maar het is beter als er iemand is die me begeleidt .

Ik hoop nog veel van zulke verslagen te lezen over Gamble! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers