Is jullie paard ook altijd zo'n lampje....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:18

als je 's avonds buitenrijdt>?
Ik ben net buiten wezen rijden, fluoriseren uitrijdeken, 4 fluoriserende 'bandages' fluoriserende staartomhulsel Verward Clown en zelf lampie aan mijn linker arm en voet.
dan wil ik eigenlijk nog fluoriserende frontriemen en stijgbeugelblokjes.
Dan ben ik zeker weten zichtbaar! Party!!
Hoe doen jullie dat?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:21

Als ik in 't donker naar de les ga, heb ik bij Fie altijd 4 reflectoren om 'r benen, zelf heb ik een reflecterend hes aan en knipperende lichtjes om m'n been. Ik wil nu ook nog een fluoriserende of reflecterende uitrijdeken. Ik weet alleen nog niet waar ik een goeie kan kopen met een zadeluitsparing, ik wil er nl niet de hele les mee rondrijden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:34

Wij hebben er een met uitsparing voor het zadel, was wel 95,- maar ja dan heb je ook wat (hoop ik, we hebben 'm 2 dagen) Haha!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:35

ik rij gewoon nooit in het donker! *LOL*

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 08:27

gisteren voor het eerst in het donker wezen rijden met mijn bijrijdster. Zonder fluorspul (crimineel), maar ik ga van het weekend wel even de ruitershop onveilig maken want in dat boerendorp waar ik rijd is het op sommige plekken wel echt donker en dan wil ik de volgende keer toch wat meer opvallen Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 09:04

Haha, ik herken het echt.
Nou in de winter wanneer het vroor zagen Pie en ik er vorig jaar echt niet uit *LOL* !
Fluoriserend spul om alle benen, fluoriserende 'jasje' die ik gekregen had van iemand die bij de ANWB rijdt!
Verder nog een lampje en voor de kou een wollen deken en een wollen halsdeken, waardoor hij echt leek op een teddybeer. Hij werd ook niet geschoren dus had al zo'n hoog 'aaibaarheidsgehalte' zoals Peter het altijd zegt... Lovers
Dan kon ik het niet nalaten om seconden lang vertederd naar hem te kijken, wat niet moest, want ik moest de weg etc. in de gaten houden Haha! ...
De teddybeer stond altijd standaard halverwege de weg terug van de les even heerlijk op straat te schijten.
Kwam ik de volgende dag weer op de fiets, dan moest ik uitkijken dat ik niet door zijn stront te rijden: "Oh ja, hier liepen we gisteren" *LOL*
Tja te paard naar de les en terug was altijd wel lastig, ik hoop in de toekomst dat ik het met de trailer mag doen.
Maar het had wel iets romantisch om bijna als kerstboom gekleed (rood-knipperend lampje) naar huis te rijden...
Bevoren tenen al bij de start
bij het zien van hem
een warm hart Lovers
D.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 09:22

Ik rijdt nu (stappen dan) met fluorescerende bandages voor, knipperlicht achterop het zadel geklikt en wegwerkersvestje aan... het ziet er werkelijk NIET uit... maar we vallen wel op! Dan heb ik ook nog van die reflecterende stripjes op mijn laarzen zitten. We lijken wel zo'n "glow-in-the-dark"
Enneh... die automobilisten rijden eindelijk eens LANGZAAM langs ons heen.. waarschijnlijk om te kijken of we inderdaad een te-vroege-wandelende-kerstboom zijn-met-4-benen Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 11:39

Dit was pas de 2e keer dat we ECHT en alleen de weg op gingen, maar hij is zo braaf.... Niet te geloven. Ik heb niet zoveel ervaring met hardrijdende auto's. Gisteren heb ik ongeveer 10 x een automobiliste een handgebaar moeten geven omdat ze door moesten rijden, ze stopten gewoon, dat is echt niet nodig. Vriendelijk zwaaien doet ook veel! Haha! Nu scheelt het wel dat bij ons ongeveer het halve dorp en paard heeft en regelmatig door het dorp rijdt. De mensen zijn wel wat gewend dus.
Maar een rijdende kerstboom is altijd nog beter dan een plat paard. Schijnheilig, Dan maar een rijdende kerstboom.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:22

Ik heb reflecterende beenbeschermers, zelf een hesje aan, en lampjes om mijn been en arm. Maar is nog te weinig, de weg wara ik maar vijf minuten over hoef...kent het woord lantaarnpalen niet *grom*. Ik wil er echt niet aan denken dat ik twee weken terug bijna werd geschept door een auto.. dan had ik mijn Superknol kunnen afvoeren... Verdrietig

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:27

MM 2 dingen om de voorbenen, en 2 lampje mee
Op een ander paard wat echt FEL wit was was zij (als ik goed gepoetst had) zelf t lampje. Dankzij haar konden we nog iets zien Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:31

Een jas aan die ook de politie draagt, die strepen ziet men eerster dan alle andere toeters en bellen!. Verder om elk been een fluoriserende band, een been extra een met let-lamjes die flikkeren. Verder een rood lampje aan de lus van de uitrijdeken boven zijn staart (achterlicht....) en een rood lampje aan zijn neusriem (wit vindt hij niet leuk). En zelf een wit fel lampje aan mijn arm. Net een kerstboom zo, maar wel goed zichtbaar.
Ik ga nog betere beenbeschermers maken van het spul wat ook op mijn jas zit, van 3M. Zie je vele malen beter.
Lichtjes gekocht bij de fietsen winkel, zijn beter dan die bij de ruitersportzaak. Band met let-lampjes komt van HAlforts.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:44

Ja hihi ik ken het.
Mijn zus en ik reden vorig jaar ook regelmatig in het donker.
De 2 paarden hadden dan ook allebei 4 fluorescerende bandages om en mijn zus en ik hadden zo'n hesje aan.
We noemden onszelf altijd de 'ambulancedienst' Haha!
Omdat we ook wel eens in het licht weggingen voor een lange rit hadden we ons dus al helemaal 'opgetuigd' en zo gingen we de weg op. Ziet er niet uit op klaarlichte dag!!! *LOL*

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:00

Ik zoek nog zo'n fluoriserende deken,alleen kan hem nergens in Layla's maat vinden of ze hebben ze gewoon niet.Ze heeft nu altijd fluoriserende bandages om.

liefs layla d

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:17

Als ik met Julius in het donker reed dat had ik altijd lichtjes om en fluoriserende been beschermers en een fluorisrende uitrijdeken. Die ook nog eens waterdicht was. ben echt heel blij met mijn deken.

Ze verkopen ze in de ruitersportzaak in neunen. Moesten ze wel bestellen maar zo'n dek met dubbele functie is natuurlijk wel erg handig. Kostte iets van 95 piek. Misschien dat de ruitersportzaak ze kan opzpoeken en bestellen. Ze betsaan dus wel.

Julius viel daarmee geweldig op. Auto's gingen meteen langzamer rijden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 15:35

Dat deken heb ik dus ook Heike, en omar valt ook op.
Bij van rijs (www.vanrijs.nl) hebben ze ze. Fl 95,- met staartbeschermer Haha!