vraag aan verzorgers/ bijrijders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
woeiii
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-12-03

vraag aan verzorgers/ bijrijders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 21:29

Hallo,

Ik was benieuwd wat voor afspraken jullie als verzorgers/ bijrijders of degene die hun paard/ pony hiervoor ter "beschikking" stellen, met elkaar hebben gemaakt? en of deze afspraken in de regelmaat ook echt na worden gekomen???


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:40

ik denk niet dat dat je dit beter op een andere plek kan zetten.
Maar om je vraag te beantwoorden, ze vertrouwt mij, dus mag lekker doen waar ik zelf zin in heb.. Lachen Alleen als ik buiten ga rijden moet ik het ff tegen iemand zeggen. Volgens mij hebben wij ook niet echt afspraken gemaakt toen ik ermee begon, oja dat ik even meld wanneer ik in de week kom, maar dat is niet zo gek ( hoeft ze zelf niet uit te mesten Haha! )

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:46

idd even verplaatsen!
ik heb niet veel afspraken gemaakt, alleen hoeveel geld.
en ja, dat is nagekomen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:51

Ik heb ook geen afspraken gemaakt! Alleen dat ik vaker dan 1x per week moet komen (bahalve bij ziekte of vakantie oid) en ivm sleutels klaarleggen meld ik ook van te voren wanneer ik er ben. Als ik iets nieuws ga doen overleg ik het altijd eerst, maar eigenlijk vinden ze alles goed en we zijn heel blij met elkaar!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:55

geld???? zeg ze verzorgen doe je tog omdat jet leuk vin?????/
ik vroeg nooit geeld zou k nooit doen
alleeen afspraken wanneer je naar buiten gaat ofzo en als je gaat ofzo

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:57

ik heb ook een bijrijdster.(spreek dus vanaf de andere kant)
ik heb gevraagd of ze zon 3 x per week wil komen (wordt nu niks, al kotm ze trouw in de regen, wat echt niet hoeft)
Verder wil ik graag dat ze veel in overleg doet, zoals hulpteugels, beenbescherming(beide liever niet) en als ze iemand meeneemt die ik niet ken.
ze betaalt er niks voor, ben allang blij dat ze trouw komt.
ze betaalt zelf de lessen die ze met henk neemt, veel spullen zijn wel aanwezig en mag ze gebruiken, andere spullen op eigen kosten.
eventuele hoefijzers ook op haar kosten (nu niet nodig)
en even laten weten wanneer ze wel/niet komt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:15

ik ben (samen met de 6 anderen van stal) verzorger/bijrijder/berijder
de enige afspraken die er bij ons zijn
* zorgen dat de pony gemest en opgestrooit word(regelen we onderling)
*en even melden als we buiten gaan rijden

we mogen dus eingelijk doen en laten wat we willen als we maar goed voor de pony's zijn

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:26

de enige afspraak die wij hebben is is eigenlijk dat ik op vaste dagen kom om te mesten en verder mag ik ook komen wanneer ik wil. Als ik niet kan dan bel ik om te zeggen dat ik niet kan zodat ze eventueel zelf kan mesten. Het is volgens mij ook niet echt nodig maar toch vertel ik van te voren als ik iets ga doen of iig achteraf zodat ze wel weet waar ik mee bezig ben. Ik heb voorgesteld om een bijdrage te leveren in de kosten omdat het toch haar paard is en ik best wil meebetalen voor 'het gebruik' zeg maar, maar dat wil ze niet.
Ik ben echt superblij met zo'n lief paard en een al net zo lieve eigenaar

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:38

wij hebben ook alleen de afspraak op welke dag we komen, en als ik bijv. die dag niet kan dan bel ik op en andersom. veder mag ik met haar doen wat ik wil, behalve springen want ze heeft hele slechte peesjes Boos! maar wij hebben ook een schriftje, en daar schrijven we altijd in wat we die dag hebben gedaan, dat is leuk om terug te lezen en ook handig voor degene die de dag erna komt.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:42

niet echt duidelijke afspraken, maar ik heb uit verhalen over voorgaande ruiters wel vernomen waar ze níet van houden En ze zou niet verkocht worden zonder mijn toestemming. En de stal doet soms ik soms zei, ze weet dat ik het druk heb en als ik een paar dagen niet kom dat dat niet uit laksheid ofzo is, je moet gewoon wat sympathie verdienen en dan zijn er zelden complicaties. Verder hebben ze volgens mij zelfs graag dat ik er wedstrijden mee rijd (wel zelf betalen natuurlijk), maar dat is voor mij een beetje lastig omdat ik er zelf ook een heb.. nouja waar kan je nog meer afspraken over maken Clown geld! het is gratis

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:01

Ik heb geen duidelijke afspraken, maar dat komt denk ik ook omdat ik de enige ben die op het paard rijdt. De eigenaar rijdt er zelf niet mee, is al op leeftijd. Ik mag komen wanneer ik wil en doen wat mij goed acht voor het paard en zijn training. Ik heb wat dat betreft erg veel verantwoordelijkheid.
Ik hoef niet te mesten en te voeren, wat ik overigens wel doe, als de eigenaar me nog niet voor is geweest.
Als ik het paard op wedstrijd mee wil nemen, in de toekomst, dan hoef ik dit niet te vragen en/of te melden van hem. Dit zal ik persoonlijk wel doen omdat ik dit wel zo netjes vindt. Als de eigenaar bv niet kan of met vakantie gaat dan neem ik de complete verzorging op mij, en ook voor zijn andere paard.
Ik hoef geen vergoeding hiervoor te betalen, gebruik verder al mijn eigen spullen en als ik lid wordt van de rijverening en straks wedstrijden ga rijden komen deze kosten wel voor mijn rekening maar dat vindt ik niet meer dan normaal.
Kan gebruik maken van de facaliteiten van de stal waar hij staat, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, springtuin, spuitplaats etc en mag zonder kosten het oefenspringparcours lopen.
Al met al kan je dus wel zeggen dat ik het uitermate erg goed getrofen heb met 'mijn' bijrijdpaardje..... Haha!

Veni, vidi, vici

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:07

je heb het idd goed getroffe ik hoorde geloof ik dat de mijne waarschijnlijk wegga
helassssss,,,,,,,,,,,,,,,:(

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:32

Ik heb eigenlijk weinig afspraken, ik mest uit als ik kom, poets hem en rij/longeer dan
ik hou de spullen netjes, neem voor verjaardag van het baasje en sinterklaas/kerst iets leuks mee ( dat is natuurlijk geen afspraak, meer een tegenprestatie )
ik heb verder geen vaste dagen waarop ik ga, we mailen/bellen van te voren wanneer ik kom Lachen en dit gaat al meer dan een jaar perfect Haha!

-

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:28

hier zijn redelijk wat topics over geweest.. ik denk dat als je de zoekmachine gebruikt je nog meer info zult vinden Lachen

Dag lieve mama...

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 08:24

ik heb ook niet heel veel afspraken met de eigenaar van röskva.
wel moet ik zelf m'n duinkaart betalen,
de verzorging gaat voor het rijden
en lief zijn voor haar!

en als ik een keer niet kan, dan kan ik gerust een paar dagen van te voren afbellen en een andere keer gaan als ik wil

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:41

Ik heb de afspraak dat ik 4 dagen per week rijd en dat ik uitmest. Ik hoef niets te betalen, alleen mijn lessen. Als ik niet kan, bel ik het meisje (niet de eigenaar, het is een fokmerrie) dat de andere dagen rijd of anders vraag ik of iemand anders van stal even uit wil mesten en haar los wil gooien.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:59

Ik verzorg een manege paard. En voor zijn verzorging ben ik zelf gewoon verantwoordelijk, ik doe hem nu 7 dagen per week. Veel afspraken zijn er eigenlijk niet over, iedereen die eenpaard verzorgt heeft eigen spullen. Verder heb je best veel vrijheid. En beslis ik zelf wat ik welke dag doe. Maar uitmesten en poetsen doe ik gewoon elke dag. En om de paar dagen gaan we even door de spuit.


Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:18

Ik rijd een paardje van Maessie (op bokt). In het begin zijn er eigenlijk niet echt afspraken geweest... Ik mag met Hof zowat alles doen Lachen En als ik tijd/zin heb om nog een paardje te rijden mag ik er zo nog 1 meenemen. Het is ook gratis, ik betaal zeg maar door te helpen met mesten Tong uitsteken

Met wedstrijden enzo moet ik het wel zelf betalen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:38

Ik heb ook helemaal geen afspraken gemaakt, behalve dan dat als ik iets van haar leen en het gaat kapot dat ik dan zelf de reparatiekosten betaal... Verder mag ik ook doen wat ik wil met het paardje.. Mits het natuurlijk paardvriendelijk is...

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:26

Eigenlijk heb ik geen afspraken gemaakt...

De man waar ik dus de pony van verzorg, had een verzorgster nodig voor z'n pony, anders werd ie verkocht, nou toen ik gevraagd werd ben ik daar gaan kijken enzo, en die man kwam vaak kijken in het begin enzo, en hielp wel eens met rijden/springen, hij stelt zijn paard/trailer enz ter beschikking, en ik verzorg het dier.
Ik hoef niks te betalen, hoeven kappen doet ie zelf ( Haha! ), als het paard iets nodig heeft, voorbeeld: winterdeken, die had hij gekocht, maar net als we hadden in het begin 2 pony's en 1 zadel, nou ik was erbij gekomen, dus ik heb ook zelf een zadel gekocht, enzo, als ik dingen erbij wil kopen voor die pony, koop ik het zelf, en sommige dingen koopt die man (als het noodzakelijk is).
Als ik wedstrijden wil rijden ofzo moet ik het wel betalen, maar ik mag alles met em doen wat ik wil zeg maar, het is eik m'n eigen pony zowat, maar staat niet onder mijn naam om het zo maar te zeggen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:02

Er waren bij ons een paar dingen waar aan gehouden moest worden *ik ben dus de eigenaar*
Beweging, voer, aandacht hadden we allemaal gewoon mondeling overlegt.

Afspraken werden niet nageleefd dus ik heb tegenwoordig geen verzorgster meer.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:08

Ik ben bijrijder (en ook eigenaar van een veulen Haha!).
Er zijn wel een aantal regels waaraan ik me moet houden, maar de meeste vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.
- gaan op de afgesproken dagen (nogal logisch)
- opschrijven in het schriftje wat je gedaan hebt en eventuele bijzonderheden
- spullen netjes achterlaten
- eventuele mestballen uit de stal halen
- je houden aan de stalregels
- bijdrage op tijd betalen

Dat was het wel zo'n beetje, ik kan natuurlijk nog veel meer verzinnen, maar dat zijn allemaal van die gewone dingen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:11

Mag alles met hem doen , heb geen vaste afspraken omdat hij geen afspraken kan maken.. *LOL* Toen ie Splash kocht heeft ie mij eigenlijk erbij gekregen , deed alles al met Splash toen ie nog van de manege was....

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, criollo_yess, GoogleAdsense, Henkje, Imhrien, MarjanB, Marsie2, Nickeltje, xxxmh en 90 bezoekers