[LO] longeren, beste manier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

[LO] longeren, beste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 10:18

Wat is voor jullie nou de beste manier om te longeren en zo veel mogelijk de achterhand aan het werk te zetten??? Scheve mond

en hoe werkt longeren met touwtjes juist???

is longeren met een halster alleen nutteloos??

zo heel wat vraagjes waar ik mee loop, graag nuttige tips please

en verder een hele mooie kerstperiode aan iedereen hier, kben hier nog niet zo lang maar heb dankzij jullie al heel veel ideeen en tips kunnen opdoen!!!!! OK dan!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:02

ik longeer ook wel eens alleen met een halster. Zo kan ze vrij bewegen zonder een eventuele onbewuste belemmering. Dat is hartstikke goed voor de rug. Om de achterhand aan het werk te zetten vind ik een pessoateugel wel goed. Of een dubbele longe.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:25

Longeren met halster doe ik eens in de zoveel tijd, gewoon even vrij bewegen. Verder longeer ik meestal met Bijzet, voor een goed ruggebruik. Ik heb gehoord dat je de pessoa goed kunt gebruiken voor de achterhand, maar dit heb ik nog niet gebruikt, misschien komt dat ooit nog,...

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:31

Ik longeer met touwtjes omdat je ze daarmee uitnodigt naar beneden (touwtjes lopen rond)te gaan en het niet (zoals met een bijzet) waarmee ze niet echt veel ruimte hebben.

Afbeelding

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:34

Het is een idee ja, maar met bijzet gaat nu goed, dus ga daar ook maar even mee door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:36

Ik longeer naja probeer het longeren alleen aan het halster....

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:43

ik ga denk ik een pessoateugel proberen bij boef, hij loopt te veel op zn voorhand vind ik. ik vond op de site van pinky_girl hoe je zo'n ding zelf kan maken, maar zijn die goed volgens de pessoaexperts? of vinden jullie dat ik er een in de winkel moet kopen(waar ze toch wel een heel stuk duurder zijn dan de zelfgemaakte..)

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 09:27

ok alvast bedankt voor jullie reakties - zo een pessoa hoe werkt dat??

en die touwtjes???

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:41

hallo, schopje
niemand echt tips voor me???

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:39

Voor de achterhand werk ik het liefste met de dubbele longe en doe de buitenste lijn langs de achterhand en dan kun je met je gevoel werken....

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:33

Inderdaad wat Chronos ook zegt ben ik nu mee bezig bij mijn paardje.
Ik ben nu een week bezig met longeren, beetje heropvoeden, en mijn paard viel steeds 'uit elkaar' dus sinds gisteren en dan tot zaterdag met dubbele lijnen aan het werk...
Je paardje moet het wel pikken, en het is best lastig in de handen te houden, maar het werkt wel

Even stiekem gebruik maken van je topic.
Hoe kan je voorkomen dat de achterste longe niet onder de staart omhoog schuift?

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:32

Als ik longeer om met Staros te werken krijgt ie gewoon zn hoofdstel om. In het begin longeerde ik alleen met bijzetteugels maar daar ging hij heel erg van 'hangen' als ik hem daarna ging rijden Boos! Nu longeer ik hem met een touwtje van het zadel naar het bit en daarna tussen zn benen door weer naar de singel (snap je t Bloos )

Dit ben ik gaan doen naar aanleiding van het boek van Lammert Haamstra. Daar staat heel duidelijk alle hulpteugels beschreven en de werking hiervan plus plaatjes Echt een aanraden *LOL*

Alvast heel veel succes OK dan!

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 16:38

ok liesbethje, hiermee schiet ik al wat verder op

kga dat boek maar es aanschaffen