Hoe naam achterhalen bij telefoonstalker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Hoe naam achterhalen bij telefoonstalker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:14

Een vriendin van mij wordt al een paar dagen gestalkt via haar mobiele telefoon. Deze man stuurt raren sms-jes en belt op met vage verhalen en heeft haar echt over haar toeren geholpen.
Nu heeft ze zijn mobiele nummer wel, maar als ze hem belt, dan zegt hij zijn naam niet...

Ik ben niet zo'n held du moment, dus durf ik ook niet echt te bellen met een l*lsmoes. Bloos!

Iemand die toevallig weet hoe ik achter zijn naam kan komen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:17

Kpn inschakelen Haha!

Misschien kun je hier vinden wat je zoekt: www.ikhebje.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:20

Helaas. Ik heb het nummer ingetoetst bij "omgekeerd zoeken" en er kwamen geen resultaten uit...

Nog meer ideen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:23

Mijn telefoon heeft een functie om bepaalde nummers te negeren Tong uitsteken Ik zou eens kijken wat je kunt doen met zijn nummer... dingen bestellen die hem geld kosten...die van zijn rekening afgeschreven worden Tong uitsteken
Ringtones, plaatjes.. etc...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:25

Orri, deze persoon zegt ook dat hij haar van haar werk op komt halen (ze moet door de polder fietsen om thuis te geraken) en vandaag werd ze dus daadwerkelijk van een afstand gevolgd.

Verder weet ik ook niets, behalve dat zij het dus HELEMAAL NIET leuk vindt dat deze Wacko haar belt...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:27

je telefoonmaatschappij bellen en zeggen ik wordt door een persoon lastig gevallen et dat en dat nummer. dan blokkeren hun dat nummer. die kan je dan dus niet meer bellen en of smsen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:28

Heeft die vriendin er aan gedacht om de politie in te schakelen? Wel zo'n veilig.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:28

Maar dan weten we nog niet wie het is....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:31

imker schreef:
Orri, deze persoon zegt ook dat hij haar van haar werk op komt halen (ze moet door de polder fietsen om thuis te geraken) en vandaag werd ze dus daadwerkelijk van een afstand gevolgd.

Verder weet ik ook niets, behalve dat zij het dus HELEMAAL NIET leuk vindt dat deze Wacko haar belt...


Ik zou een nummerverandering aanvragen en de politie op de hoogte stellen... en zeker niet meer alleen fietsen!!!

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:32

Telefoonmaatschappij de naam laten achterhalen ofzo.
Wat je ook kan doen is met een nummer bellen, en doen alsof je verkeerd bent verbonden.
- Hallo frank?
0 Nee, u spreekt met .. Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:33

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik had 's nachts meerdere keren (een half jaar lang) een hijger aan de lijn. Hij belde altijd met een geheim nummer. Ik heb toen mijn provider gebeld om te vragen wat ik kon doen (was toen nog Ben). Ze vertelden mij dat ik 3 tijdstippen met datums moest doorgeven dat hij belde, en dan zouden hun contact opnemen met die piemel. Als het verder zou gaan na hun telefoontje, kon ik de politie inschakelen. Wat die verder kunnen doen weet ik niet. Ik wist al wie het was voordat ik de datums heb doorgegeven. Heb toen een keer gezegt: "Ralf (zo heette hij en ik kende hem) nu moet je ophouden, ik vind dit niet leuk!" En toen was het afgelopen.
Ik wil die piemel ook wel bellen hoor als jij het niet durft Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:30

Als je vriendin zijn nummer heeft, een man dat nummer laten bellen. Desnoods net doen alsof die man van de politie is. En inderdaad, je provider bellen en vragen wat hun procedure is. En zeker niet meer alleen naar huis fietsen.
Een bekende van mij heeft hetzelfde meegemaakt en dat is niet leuk afgelopen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:53

Nou, mijn vriend heeft hem net gebeld. Hij vroeg naar "Hans" (die we dus niet kennen Haha!) hij nam op met Peter, maar dit hoeft natuurlijk niet zijn echte naam was. Het duurde best wel lang voordat hij opnam, waarschijnlijk omdat hij ons nummer niet kent. We hebben ons nummer niet uitgezet. Naar ons idee is het een man van tegen de 40... Hij was ook heel kortaf toen hij merkte dat we "verkeerd verbonden" waren... Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zou zeker dit verhaal aan de politie overdragen. Succes verder, en houd je me op de hoogte...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:55

mwah geef dat nummer maar, ik bel die piemel zo op, tssssssssssssss ik haat zo een zielige mannetje!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:59

Ik heb ook een keer iets dergelijks aan de hand gehad (wel minder ernstig).
Noteer van minstens 3 keer zo precies mogelijk de tijd en datum en neem dan contact op met je telefoonprovider. Zij kunnen achterhalen wie het is (ook als hij/zij bij een andere provider zit) en die persoon zal dan door de provider aangesproken worden op het wangedrag en eventueel zelfs afgesloten worden. Heeft dat geen effect, dan kan de zaak overgedragen worden aan de politie. Via de provider kom je er in principe niet achter wie het is, dat vertellen ze je niet, via de politie kun je er uiteindelijk wel achter komen.

Een ander telefoonnummer is anders ook zo aangevraagd!
(Maar dan heb je weer al dat gezeur alleen maar door zo'n eikel Boos! )

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:00

Dat zei ik dus ook al...
Alleen als hij Prepaid belt, heb je hier dus niets aan. Deze nummers zijn niet gekoppeld aan een naam namelijk...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 23:26

griebels schreef:
Nou, mijn vriend heeft hem net gebeld. Hij vroeg naar "Hans" (die we dus niet kennen Haha!) hij nam op met Peter, maar dit hoeft natuurlijk niet zijn echte naam was. Het duurde best wel lang voordat hij opnam, waarschijnlijk omdat hij ons nummer niet kent. We hebben ons nummer niet uitgezet. Naar ons idee is het een man van tegen de 40... Hij was ook heel kortaf toen hij merkte dat we "verkeerd verbonden" waren... Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik zou zeker dit verhaal aan de politie overdragen. Succes verder, en houd je me op de hoogte...


Hij zei ook tegen mijn vriendin dat hij haar vader kon zijn, dus dat is idd kloppend.

Mijn vriend gaat hem morgenvroeg ook even verblijden met een telefoontje, dan weten we zijn naam zeker!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:30

Hahaha mijn vriend wou ook al bellen morgenvroeg. Hij werkt namelijk in Venlo, is dus weer een ander nummer als uit Veldhoven... Miss dat ze maar gewoon moeten zeggen dat ze weten wie hij is, en dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met dat getreiter van hem.
Waar woont je vriendin trouwens, bij ons (jou en mij) in de buurt?

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:04

een advies ga in ieder geval aangifte doen bij de politie, ook al kunnen ze er misschien niet gelijk wat mee heb je er wl melding van gemaakt... Stalking wordt wel tegenwoordig serieus genomen... Vooral als hij haar ook al achtervolgd.. niet echt fijn.. Dus in ieder geval naar de politie...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 10:47

griebels schreef:
Hahaha mijn vriend wou ook al bellen morgenvroeg. Hij werkt namelijk in Venlo, is dus weer een ander nummer als uit Veldhoven... Miss dat ze maar gewoon moeten zeggen dat ze weten wie hij is, en dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met dat getreiter van hem.
Waar woont je vriendin trouwens, bij ons (jou en mij) in de buurt?


Vanmorgen stond zijn telefoon uit... Dus het is niet gelukt.

Deze lijpo woont idd bij ons in de buurt. Waar precies weet ik niet, omdat ik zijn naam verder niet ken. Straks proberen we nog een keer te bellen en dan zie ik mijn vriendin ook weer.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:58

Ik zou in dit geval toch melding maken bij de politie. En wat al eerder gezegd werd, via de provider proberen iets gedaan te krijgen.
Ik vind het nogal een eng idee dat zo'n lijpo je in de gaten houdt... Enig idee hoe deze man aan het telefoonnummer is gekomen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 11:12

Hij schijnt gek op haar te zijn Yorghos, maar dat laat hij op een heeeeele vreemde manier blijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:21

Misschien kun je zijn nummer hier op Bokt plaatsen zodat wij hem met z'n allen 24 uur per dag anoniem kunnen lastigvallen.

Kijken hoe lang het duurt voordat hij hier mee ophoudt..........
Extreme duivel


Ik krijg nog een ideetje: plaats zijn nummer in allerlei idiote/maffe internet advertenties.

Nog meer goede ideetjes voor psychologische telefoonterreur?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:32

imker schreef:
Hij schijnt gek op haar te zijn Yorghos, maar dat laat hij op een heeeeele vreemde manier blijken...


Dan moet ze hem toch ergens van kennen? Echt creepy...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:34

Ik blijf erbij dat je gewoon moet doen alsof je weet wie het is, en hem daarmee confronteren! Bij mijn stalker heeft het toen geholpen. Alleen het verschil is wel dat ik ook daadwerkelijk wist wie het was.