Best wel onbekent: wie kent ULSTER?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 16:07

Nou zie titel, alles is welkom, foto's en gewone info
Hij is dan wel niet zo bekent maar wie weet he??? Haha!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 16:26

Ulster is geloof ik van Nimmerdor weet het alleen niet zeker..

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 17:59

Jah dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten!!ik heb een tijd lang een Ulster verzorgt!! was echt een super mooi paardje, niet zo groot, maar kon echt super springen!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:08

Hij is o.a. de vader van de moeder van Jazz.
Ik kan de scanner morgen pas weer gebruiken, dan zet ik wel een foto hier neer.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:59

Hij heeft echt heel veel nakomelingen in het noorden.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:51

Illusion uit de stam van Ulster:
Eén van de meest opvallende springpaarden in de EK-rubrieken was Illusion van de Griekse amazone Christina Georgiou. Eingenlijk niet opgewassen tegen de landenwedstrijd, stuurde de amatrice vrolijk rond en kwam met twee balken aan het eind! Illusion is een zoon van avalier en de veulenboekmerrie Chicke (Nimmerdor x Tombee van Fresco). N. Boersma uit Haskerhorne is de fokker. Chicke is overigens een fokproduct van Martien Liefhebber uit Hoornaar, die uit Tombee niet alleen de moeder van Illusion fokte, maar ook het internationale springpaard Sebastian (v. Sebastian). Wie zei dat succes in de fokkerij louter berust op toeval?
Overigens verscheen in Hickstead in de lichte toer nog een combinatie van Cavalier x Nimmerdor aan de start. Het gaat om de hengst Blushing Groom van John Popely. Fons en Annie Lubbers uit Haaksbergen fokten dit paard uit Viannawood, de volle zus van de hengst Ulster (Nimmerdor x Lucky van Antonio).


De hengst Jazz is een Cocktail x Ulster:
Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:37

[img]../upload/1108/ulster2.jpg[/img]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 01:30

Mijn oude werkgever had (voor mijn tijd) een erg goede merrie van Ulster: Dolly (UTV-merrie). Deze merrie zit ook achter Jet Stream (NRPS) Ben verder niet zo bekend met de hengst zelf, maar heb een paar paarden uit die Ulster merrie gezien: Kwijl

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 00:43

mijn merrie is hoogst waarschijnlijk een ulster kan iemand mij ook meer vertellen? mexx(mijn paard) is gefokt in friesland. en heb verder geen papieren van haar maar nu ze steeds beter begint te lopen wordt het verlangen haar afstamming te kennen wel heel groot. plaese kunnen jullie mij helpen? Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
je kunt het ook naar mij toe mailen.
ellenpolling@hotmail.com

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:58

Ulster is niet zo onbekend volgens mij hoor. Ik ken hem in ieder geval al heel lang. Ik weet niet of het waar is, maar ik heb vaak gehoord dat ze een ontzettend lastig karakter hebben. Een kennis van mij (hoefsmid) had er een, maar hij heeft dat paard uit ellende maar proberen te verkopen want er was niets mee te beginnen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:47

Nou dat kan opzich wel kloppen jah.. want die Ulster die ik een tijd gedaan heb... Gewoon in de omgang was het echt super lief en voor nix bang enzo.. Maar met rijden was het gewoon echt een vuile flikker.. kwam de herle tijd omhoog enzo... en dat iedere dag...na ander half jaar is ie weggedaan... hij had wel eens een goede dag.. dan deed hij niet zoveel... Hij kon wel heel erg goed springen!! Schijnheilig

_________________
Horses rule but Nightcap is the BEST!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nightcap D op 2001-11-10 11:27 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:55

De U-jaargang staat niet echt bekend voor makkelijke paarden. Wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn. maar mensen worden wel terughoudend bij een Ulster of een Ulft.

Ulft en Ulster zijn niet echt makkelijke paarden maar wel mooie paarden Kwijl .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:28

ik heb er 2.5 jaar mee moeten vechten. hij ging alleen maar omhoog ik zou mijn paard hier wel op willen zetten maar zou niet weten hoe ik dat moet doen via de scanner. weten jullie nog iets meer van ulster en heeft een van jullie ook een actie foto van hem?plaese Huilen Huilen Huilen Huilen *LOL*

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:47

Ik heb een tijdje een Ulster x Goudsmid gereden. In de omgang erg lief en knuffelig. En met rijden een super flikker. Omhoog komen en bokken. Gewoon vanuit het niets zonder reden.
En zo hoog dat je met je kop tegen het dakspant zat. En buiten ook. Ben bijna een keer achterover geklapt. Verder als het waaide en het dak van de binnenbak ging dan geluid maken dan kon je niet meer normaal rijden. Soms kon je dan niet eens opstijgen of afstijgen. Ik vond het erg jammer maar ja. Ik vertrouwde hem voor geen meter. Er staan bijna zeventig ruiters bij ons op stal en ruim 95 procent stapte er niet op. Te onbetrouwbaar. Buiten moest je hem soms zo op zijn donder geven want dan wilde hij niet voorbij een boomstronkje of plas oid. En soms ook weer superbraaf. Longeren ging ook moeilijk. Rechtsom wou hij niet. Dan sleurde hij je gewoon de ton door. Eerst weer flink op zijn donder geven voordat hij het deed. Ik vond dat niet leuk om op die manier te moeten rijden. Hij was acht en heb hem 6 maanden gereden. Ik denk dat er voor die tijd wel het een en ander mis is gegaan. Maar goed. Dit was mijn verhaal over een Ulster.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:30

He wat leuk, mijn paard is een Ulster! (zie user-icon)
Wat omgang betreft kun jij je geen betere wensen. Met het rijden wil hij nog wel eens lastig zijn. "Schrikken" voor iets onzinnings ofzo.
Volgens mijn hoefsmid en instructrice is mijn paard gewoon heel erg slim. Hij weet precies hoever hij kan gaan. Mijn instructrice kan aan zijn ogen zien in welke bui hij is: Een ondeugende of een goedmoedige bui.
Trouwens: Just Mickey van Leida Strijk is een Michelangelo X Ulster.

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:58

dit is hoogst waarschijnlijk ook een ulster.
[img]../upload/1426/mexx1.jpg[/img]

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:57

Hoi allemaal!Ik was hier ff aan t rondneuzen en zag ik iets wat mij wel interesseerde. Ik heb namelijk ook een Ulster.Costa Curta, op papier heet hij Lukas, hij is dus van 93. Aan zijn rug is wel te zien dat het een Ulster is maar aan zijn karakter is daar nix van ze merken!Hij is super in de omgang en loopt ook erg fijn onder t zadel!Tuurlijk maakt ie wel eens een sprong ofzo maar dat doen alle paarden wel eens of niet dan? Dus zijn karakter heeft ie waarschijnlijk van zijn moeders kant, v. Legaat.Ik rij nu met hem in de L2 en dat gaat lekker.Maar nu nog ff wat over Ulster.Zijn vader is Nimmerdor en hy is van '78, bruine ruin van 1.67. De fokker is W.J. Bois uit Wijns. Veelzijdige hengst met brutaal karakter.Veel vermogen en techniek met springen.Ook dressuurt hij correct,soms met wat weinig concentratie, correcte gangen en goede impuls. Soms onregelmatige stap.Rustig stalgedrag.Fokt goed ontwikkelde veulens.
Nou,ik hoop dat je zo wat meer te weten bent gekomen over Ulster.Greetzzzz

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 13:19

ja ik ken ook en Ulster en die ga ik misschien rijden die heel moeilijk is en in omgang heel lief is. Hebben jullie misschien nog meer foto's van hem? Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:37

Ha!Ik kom ff terug op mijn reactie van toen.
Hy is over het algemeen fijn te rijden. Misschien heeft ie geroken dat ik dat over hem heb gezegd want sindsdien is ie spontaan begonnen met stijgeren.Nu is dat er weer uit maar nu heeft ie iets nieuws,HEEL hard wegrennen met bit tussen de kiezen net de andere kant op dan ik de volte had ingezet.Heel irri dus!!! Missch.heeft ie toch ulstertrekjes!! *LOL*

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:21

Ik heb ook een Ulster gehad een ruin
Afbeelding

_________________
I love Sissy
greetz Sharon!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Sharon* op 2001-11-29 20:22 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke, puppy1128, xAnthea en 171 bezoekers