Jongerentrektocht bij Stal t Reelaer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Jongerentrektocht bij Stal t Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 20:50

Daar wil ik misschien heen in de zomervakantie!
Maar voordat ik beslis wil ik graag ervaringen horen van Bokkers, want er zijn er vast al meer heen geweest.

Bijv. hoe de leiding er is, of er altijd dezelfden komen dus zijn er vaste groepen waar je moeilijk tussen komt?
En tijdens die trektocht, slaap je dan in tenten?

En hoe goed moet je kunnen rijden? Er staat: goed. Betekend dat dat je kunt draven, stappen en galopperen en gewoon voor jezelf kunt rijden zegmaar, of moet je veel meer kunnen?

En hoe oud zijn de meesten die er komen?

Dat waren een hele hoop vragen Knipoog

Gaan er in 2004 nog meer Bokkers heen? Zou ook gaaf zijn natuurlijk Haha!

Romeo Lovers


Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:44

Ik ben er vorig jaar geweest.
De leiding is ieder jaar anders heb ik gehoord.
Degene die er komen zijn zon 15 jaar oud of zo. De leidng is 18-20 jaar.
Je moet niet bang zijn om te rijden, ze rijden in stevig tempo. Je moet alledrie de gnagen beheersen en een sprongetje kunnen maken.
Tijdens de trektocht slaap je in een zaal waar matrassen op de grond liggen (erg gezellig)
Ik was zelf met een groepje maar de anderenm waren ook wel aardig.
Als je meer wilt weten stuur je maar een PB

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:48

Vraag eens aan irmaatje op bokt. Zij is er afgelopen jaar heengeweest en heeft het daar geloof ik wel naar haar zin gehad. Maar als je meer wilt weten moet je haar maar pben.

.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:28

ik vond het wel leuk, afgezien van die makeup tutjes Boos!
wij sliepen toen bij een x in een schuur bij een soort camping en een x in een soort opslagplek van een andere camping. ik weet nog dat die douches errug luxe waren. de paarden werden daar trouwens wel een x op een manege gestalt die ik erg paard onvriendelijk vind.
de leiding was wel oke. en de meeste mensen die daar komen zijn ook aardig *LOL*

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:06

Supersmurf heeft er afgelopen jaar gewerkt, vraag het eens aan haar
Ik heb er mijn RB gehaald en vond he er erg verzorgd.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:59

Marinke schreef:
Ik ben er 3 jaar geleden geweest, dus weet niet of het verandert is.

Bijv. hoe de leiding er is, of er altijd dezelfden komen dus zijn er vaste groepen waar je moeilijk tussen komt?
Bij mij was de leiding niet echt de baas, je mocht wat je wilde enzo. Ik ben er maar in 1 jaar gweest, dus dezelfde groepen weet ik niet.

En tijdens die trektocht, slaap je dan in tenten?
Nee, je slaapt bij een manege (hooiberg o.i.d.) en in een schuur bij een camping.

En hoe goed moet je kunnen rijden? Er staat: goed. Betekend dat dat je kunt draven, stappen en galopperen en gewoon voor jezelf kunt rijden zegmaar, of moet je veel meer kunnen?
Je moet niet snel bang zijn, er zitten aardig lange stukken (ren) galop bij, verder zijn de paarden het wel gewend.

En hoe oud zijn de meesten die er komen?
Rond de 15 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:57

ik wilde er eerst oook naartoe maar ik wil toch eerst wat meer rij0ervaring hebben..

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:10

ik wou bij die stal misschien mijn ruiterbewijs gaan halen, maar ben er nog nooit geweest, ben eig. ook wel benieuwd hoe het daar is. zijn er mensen die DAAR hun ruiterbewijs hebben gehaalt?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 12:15

Hmm ik hoor nu dus van meerderen dat je niet bang moet zijn enz.
Nou, ik ben niet zo'n hele grote held
Maar op zich ben ik niet bang om hard te gaan zolang ik mijn pony maar onder controle kan houden.

Ik heb op zich niet zo heel erg veel ervaring, ben nog nooit in rengalop geweest en heb ook nog nooit hoog gesprongen. Op de manege waar ik rijd rijd je elke les in de bak, je kunt wel mee met buitenritten maar daar moet je je apart voor opgeven.

Het lijkt me wel echt supergaaf zo'n trektocht en slapen in een hooiberg of een schuur ofzo lijkt me ook prima, leuker als in tentjes iig Haha!

Maar ik moet er toch nog maar ff overna denken, ik ben nog maar 1 keer op ponykamp geweest (vorig jaar) dat was bij mini manege Hippago en daar reden we alleen maar in de bak.
Misschien moet ik dit keer nog een ponykamp uitzoeken waar je veel buitenrijd. En dan het jaar erna meegaan op de trektocht!

Ik ben trouwens 14.

Romeo Lovers

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:38

Marinke schreef:
Hmm ik hoor nu dus van meerderen dat je niet bang moet zijn enz.
Nou, ik ben niet zo'n hele grote held
Maar op zich ben ik niet bang om hard te gaan zolang ik mijn pony maar onder controle kan houden.

Ik heb op zich niet zo heel erg veel ervaring, ben nog nooit in rengalop geweest en heb ook nog nooit hoog gesprongen. Op de manege waar ik rijd rijd je elke les in de bak, je kunt wel mee met buitenritten maar daar moet je je apart voor opgeven.

Het lijkt me wel echt supergaaf zo'n trektocht en slapen in een hooiberg of een schuur ofzo lijkt me ook prima, leuker als in tentjes iig Haha!

Maar ik moet er toch nog maar ff overna denken, ik ben nog maar 1 keer op ponykamp geweest (vorig jaar) dat was bij mini manege Hippago en daar reden we alleen maar in de bak.
Misschien moet ik dit keer nog een ponykamp uitzoeken waar je veel buitenrijd. En dan het jaar erna meegaan op de trektocht!

Ik ben trouwens 14.

Hippago is ook leuk he?! KOm er ieder jaar, maar is niet te vergelijken met 't relaer!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:16

Reelaer is erg leuk, maar je moet inderdaad niet bang zijn. Het tempo ligt erg hoog. De eerste avond (zondagavond) is het uitproberen van de paarden, er zitten genoeg brave tussen hoor dat wel.. Er wordt ook een 'oefenbosrit' gehouden met een stuk rengalop om te kijken of iedereen het bijhoudt. Tijdens de trektocht is het wel veel rengalop, maar het is wel afhankelijk van de groep. In mijn groep hebben we nooit mensen gehad die bang waren dus dan ga je gewoon voluit, maar als je er een paar bij hebt die het eng vinden passen ze zich meestal wel aan. Je overnacht tijdens de trektocht in een soort schuur. 1x bij een camping waar alle fietsen van de camping-gasten staan, je spullen + een matras worden daar door het busje afgezet. De tweede nacht in een zaaltje ook bij een camping.
De begeleiding is inderdaad elk jaar anders, de meeste begeleiding is tussen de 18-23 jaar denk ik..

Heb je al een folder aangevraagd?

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:21

Marinke schreef:
Hmm ik hoor nu dus van meerderen dat je niet bang moet zijn enz.
Nou, ik ben niet zo'n hele grote held
Maar op zich ben ik niet bang om hard te gaan zolang ik mijn pony maar onder controle kan houden.

Ik heb op zich niet zo heel erg veel ervaring, ben nog nooit in rengalop geweest en heb ook nog nooit hoog gesprongen. Op de manege waar ik rijd rijd je elke les in de bak, je kunt wel mee met buitenritten maar daar moet je je apart voor opgeven.

Het lijkt me wel echt supergaaf zo'n trektocht en slapen in een hooiberg of een schuur ofzo lijkt me ook prima, leuker als in tentjes iig Haha!

Maar ik moet er toch nog maar ff overna denken, ik ben nog maar 1 keer op ponykamp geweest (vorig jaar) dat was bij mini manege Hippago en daar reden we alleen maar in de bak.
Misschien moet ik dit keer nog een ponykamp uitzoeken waar je veel buitenrijd. En dan het jaar erna meegaan op de trektocht!

Ik ben trouwens 14.

ik ben ook geen held, maar als je zeg dat je een beetje een rustige wilt houden ze daar wel rekening mee. de eerste buitenrit vond ik toen niet zo cool, omdat pim heel moeilijk te houden was. kwam door een ruiter die haar piony de hele tijd op zijn kont reed. maar tijdens de tocht vond ik het echt super *LOL*

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:22

Het is een soort ongeschreven regel dat de leiding van buitenritten het tempo aanpast aan de minst ervaren of bangste ruiter. Het zijn zo te horen allemaal ervaren paarden en die zullen er niet zomaar vandoor gaan.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:01

Wind schreef:
Het is een soort ongeschreven regel dat de leiding van buitenritten het tempo aanpast aan de minst ervaren of bangste ruiter. Het zijn zo te horen allemaal ervaren paarden en die zullen er niet zomaar vandoor gaan.

De paarden zijn opzich wel ervaren, alleen had ik minder mazzel......Mijne ging toch wel regelmatig in zijn eigen tempo Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:44

Het enige wat ik wat minder vond daar op kamp, is dat het er best groot is. Bij ons waren er 2 groepen voor de trektocht (in totaal 28 mensen) en nog een ponykamp van 8 meisjes.
We zaten wèl weer 2 dagen (de trektocht) alleen met je eigen groep (van 14 mensen).

De paarden zijn best leuk en de ritten ook. De trektocht is wel lang (spierpijn Haha! ). Het rijden is goed te doen, alleen in de rengalop is het wel een zooitje, maar zolang niemand de leiding voorbijvliegt gaat 't goed.

We hadden wel wat spannende dingen, zoals heuvels opcrossen of een 2-aan-2 rengalop wedstrijd tegen elkaar. Bij deze dingen zorgde ze ervoor dat iemand van de leiding met de mensen achterbleef die niet durfde of wilde, zodat je niet per se hoefde als je niet durfde.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:30

hier ben ik vroeger zo vaak geweest!en heb er echt een leuke tijd gehad!ga dit jaar misschien trektochten begeleiden!je moet er redelijk voor kunnen rijden, je moet dus een buitenrit van een paar uur kunnen maken en in rengalop durfen/kunnen
maar tis zeker een aanrader!!!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 20:40

Hahaha ja dat van de spierpijn dat geloof ik graag Haha!
Maar ach, dat is toch wel te overleven? Als dat niet zo is dan moeten jullie het zeggen hoor Tong uitsteken

Ik ben namelijk geen lange ritten gewend. Langste rit die ik tot nu toe ooit heb gemaakt is.....jaja.....wel 2 uur Clown

Maar het trekt me wel heel erg aan. En ik hoor ook alleen nog maar positieve reacties!
Ik heb op zich nog niet zo heeeel erg veel ervaring. Ik rijd op mijn verzorgshetje wel minimaal 2 keer per week buiten. Maar dat zijn echte shetlanderritjes he Haha!

Als ik erheen ga, vraag ik gewoon om een makkelijke/brave pony.
Met een beetje geluk gaat het meisje waarmee ik altijd naar paardrijles ga ook mee! Lachen Zij is precies zoals ik: wil wel heel graag maar niet een heeele grote held Knipoog

Romeo Lovers

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:38

Marinke schreef:
Hahaha ja dat van de spierpijn dat geloof ik graag Haha!
Maar ach, dat is toch wel te overleven? Als dat niet zo is dan moeten jullie het zeggen hoor Tong uitsteken

Heb geen last gehad van spierpijn hoor.


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:12

paardje"]
[quote="Marinke schreef:
Hahaha ja dat van de spierpijn dat geloof ik graag Haha!
Maar ach, dat is toch wel te overleven? Als dat niet zo is dan moeten jullie het zeggen hoor Tong uitsteken

Heb geen last gehad van spierpijn hoor.
[/quote]

Nou ikke wel! (Klein meisje, dikke pony) . Haha! , trouwens, volgens mij liep bij ons het halve kamp scheef van de spierpijn. Knipoog .

Nee, het is goed te overleven. Je rijdt op de manege zo'n 2 uur per dag en met de trektocht 2 dagen 5 uur geloof ik.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:41

Een trektocht bij het Reelaer is echt heel erg leuk!! Ik heb een paar jaar de ponykampen en trektochten begeleid...en ik heb toen niemand gezien die het niet naar zijn zin had. Echt een aanrader!

Voor de trektocht moet je gewoon lekker kunnen rijden in stap, draf en galop. Als je wat minder dapper bent of juist een echte durfal dan is er altijd een geschikt paard te vinden. Je went de eerste paar dagen aan je paard door te lessen, kleine buitenritten te maken en te springen in de crosswei. Daarna ga je trekken, inderdaad het gaat soms hard, maar niet onbeheerst Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:52

ben er ook 2 keer geweest, was egt supergaaf daar, ik had mn eigen pony mee, en de anderen mochten zelf hun paard uitkiezen.
alleen de 2e keer zijn we de 2e dag fout gereden omdat we 1 leiding hadden die voor de eerste keer reed en de ander uitviel omdat ze een trap van een paard had gehad, en we hebben toen 12 uur gereden op 1 dag, en dat is niet leuk meer, zeker niet als je pony heeft besloten om allene te bokken te dribbellen en te proberen om de leding in te halen.
maar verder wel 2 hele leuke weken gehad daar, ok het is er wel druk, maar daardoor ook gezellig. en ze hebben er soepele regels, en op zich als je kunt stappen, draven en galoperen en een klein sprongetje kan maken kun je qua rijden genoeg. de ponys daar zijn het gewent en de meeste zijn supermak, er zijn ook een aantal moeilijkere pony's, maar je mag toch zelf kiezen en ze vertellen eerts wat over alle pony's hoe ze zijn en zo.
egt een aanrader hoor, als je een leuk weekje kamp wil.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 20:09

Ik ben eigenlijk wel overtuigd

Maar.....mijn moeder zei al dat ze vond dat ik beter een jaartje ermee kan wachten......
Blijkt dus dat ze bang is dat ik er afval tijdens rengalop of gewoon tijdens die trektocht.....
Ze vind 5 uur rijden op een dag ook veel omdat ik het niet gewend ben.
Kortom ze is een beetje bezorgd Knipoog

Daarom deze vraag: valt er wel eens iemand af tijdens de trektocht? Vaak?

Romeo Lovers

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:45

Ik zou t zeker doen! Ben er al 2 keer geweest...en dan van die rij ervaring valt best mee...ik zat toen met een meisje wat al begon te gillen als er een paard binnen haar 'aura' kwam..die was ook niet helemaal snik hoor...Je sliep daar gewoon op matrassen(ja wat..als t moet slaap ik nog in n box) maar dat was eigenlijk niet goed genoeg Tong uitsteken ..In ieder geval..ze hebben haar op n super mak paard gezet(die was slim=lui Haha! ) Ceasar heette die geloof ik..hij was super lief..niet echt mijn type hoor.Ik was helemaal verslingerd aan Heros..De ene manege vond ik echt bagger..waar we overnachtten dan..boxen van 1 bij 1 ?????Maar Reelaer zelf is heel leuk!De leiding ook..Grootste nadelen:de Ponycampers :p ..BAH..van die kinderen die halverwege zichzelf ineens te goed vonden en mee wilden met de trektoch(als je 8 ben..RIGHT!) enneh...als je de laatste week gaat dan merk je super veel verschil..ze zijn echt een beetje op had ik het idee(de paarden dan)..en het is altijd super jammer als er een ijzer af gaat of als er een paard kreupel wordt maar daar kan t reelaer niks aan doen natuurlijk...Bij mij is er elke keer iemand afgevallen(2keer dus..kan toeval zijn Tong uitsteken) een keer omdat t hoofdstel kapot was en dan meisje dus op n doelloos projectiel zat(Ze hield t super lang vol joh!) en een keer vanwege n sprongetje met n bokje erna Tong uitsteken ....kan gebeuren..Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:03

Marinke schreef:
Bijv. hoe de leiding er is,



Nou in 1 woord< supergeweldigleukgezelligonvermoeibaarlachwekkend!! Haha!

Namelijk: IK!! hihi, nee ff seriues, ikheb daar vroig jaar begeleid en ga dit jaar weer. Ik heb t heel erg naar mijn zin gehad en ik zal morgen je vragen verder beantwoorden met een wat uitgebreider verslagje.. Ik moet namelijk morgen werken en nogal vroeg op.. Eigeijk is t ook al lang al bed tijd, maar ja.. bokt he!!

Ow ja 1 nadel van reelaer.. Je moet een week lang bokt missen... Haha!

Onderschriftloos :Y)

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:29

Ik heb jaren begeleid op t Reelaer. Superleuk. En ja, natuurlijk knallen we er graag vandoor op de mooie brede paden van de Sallandse Heuvelrug, maar we houden idd echt wel rekening met de ruiters en er zijn paarden in alle soorten en maten en met verschillende karakters, dus er zit altijd een goede bij voor je.
Tijdens mijn tochten (en dat zijn er best veel, vanaf 1997 elk jaar een paar weken) zijn er maar weinig mensen afgevallen tijdens de trektocht zelf. Eigenlijk maar 1 echte, de rest meer tijdens de spelletjes en dan ligt iedereen in een deuk!
Kortom hartstikke leuk, als ik 10 jaar jonger was, zou ik zelf op kamp gaan haha.
Inmiddels heb ik zelfs een paardje gekocht: Verona, dochter van Milano!
Er is overigens niet echt groepsvorming hoor! En de bonte avond is altijd helemaal top!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, AhrefsBot, Berdien, Dido2316, dierenfan, floorsxm, IASCrawler, Juliet06, Pellelilly, snorkel1986, Supertje, Talindos, Titsia, turtlelito en 118 bezoekers