Wat zou jij doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Wat zou jij doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 18:19

Ik heb een pony pascal en daar klikt het niet helemaal mee. Met zowel dressuur als met springen. Ik heb hem nu een jaar en in dat jaar zijn we nog geen stap verder gekomen. Ik ben met met in de zomer op concour gegaan. Omdat springen in het begin (na wat vlieglessen) Stukken beter ging als dressuur wou ik gaan springen op de wedstrijden. Dat ging goed totdat we met losspringen een paar keer in de hindernissen zijn beland. Hierdoor hebben we allebei schrik gekregen. Maar de pony blijkbaar erger als ik. De parcourden rondkomen werd steeds moeilijker. Zodat hij weigerde en ik in de hindernis lande. Sinds die tijd gaat het helemaal niet meer. Eerder stopde die alleen maar als het niet uit kwam maar de laatste tijd stopt die de hele tijd. Waardoor ik steeds banger wordt.
Ik ben helemaal niet bang aangelegd, maar de laatste tijd gaat het echt niet meer als ik de hindernis zie durf ik al niet meer. Dit heeft natuurlijke een enorme wisselwerking die pony wil niet en ik durf niet meer....
Zelfs op een andere pony die liep een beetje te hard en ik zat al weer lijkbleek op de pony.
Nou zijn we al meedere keren naar andere pony's geweest kijken. Nu heb ik een leuke pony gevonden. Die mij me al een heel deel angst weg heeft genomen. Ik heb bij pascal echt geen zin meer om naar hem toe te gaan geen zin meer in lessen geen zin meer in rijden enz.
Bij deze pony heb ik weer echt zin gekregen om naar hem toe te gaan. Het rijden is weer leuk geen gevecht meer enz.
Nou hebben wij ook gedacht dat het aan mij lag dat Pascal zo deed maar nou heeft een meisje van 17 er op gereden die kan heel goed rijden en is totaal niet bang aangelegd ook niet als het hoger wordt. Want ze spring Zwaar bij de paarden dus rijden kan ze wel. Maar die kon heel goed begrijpen dat ik bang was op Pascal.
Wat zouden jullie nou doen nog verder gaan met Pascal of voor die nieuwe pony gaan??
Maar waar me moeder heel erg mee zit is dat als ik door ga met pascal dat er dan ongelukken gaan gebeuren....
Ik hoop dat jullie het nog snappen en dat jullie niet denken van wat is dat voor een verwend nest die schopt der pony op straat als het even niet meer gaat. Want dat is dus niet waar dit gaat als over maanden en maanden...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:49

Je zegt het eigenlijk zelf al
je hebt geen zin meer om er heen te gaan, je bent bang voor je eigen pony
als je het echt al goed hebt geprobeerd moet je er gewoon mee stoppen, zo is er geen lol meer aan te beleven, voor jou niet en voor je pony niet.
Denk er nog eens goed over na, maar ik denk dat het beter is voor jullie alletwee als de pony een nieuw baasje krijgt, omdat dit niet gaat.
Maar nogmaals, denk er goed over na en zorg dat je er geen spijt van krijgt.

Veel succes

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 18:55

Spetterlover schreef:
Je zegt het eigenlijk zelf al
je hebt geen zin meer om er heen te gaan, je bent bang voor je eigen pony
als je het echt al goed hebt geprobeerd moet je er gewoon mee stoppen, zo is er geen lol meer aan te beleven, voor jou niet en voor je pony niet.
Denk er nog eens goed over na, maar ik denk dat het beter is voor jullie alletwee als de pony een nieuw baasje krijgt, omdat dit niet gaat.
Maar nogmaals, denk er goed over na en zorg dat je er geen spijt van krijgt.

Veel succes

ja Dankje
Ik ben er al heel lang over aan het denken. En ik heb denk ik al bijna een besluit genomen en dat is indd dat pascal een nieuw baasje krijgt.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:02

ik zou idd een nieuw baasje voor pascal zoeken!
misschien is dat voor jullie allerbei beter omdat die pony er misschien ook genoeg van heeft !
Maar het is natuurlijk jou beslissing !

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:34

Je hebt je best gedaan geloof ik, en meer kun je niet doen, toch?!

FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:38

bij deze pony moet je heeeeel veeeeeel geduld hebben, als je echt verder wilt is het beter om hem te verkopen of hem op een stal te zetten waar iemand anders hem voor een paar maanden rijd en dat jij hem daarna weer terug krijgt, misschien dat hij meer zelfvertrouwen opdoet dan

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:57

Ik zou echt voor een andere pony gaan, eentje met wie het wel klikt, en waarbij jullie je allebei goed voelen. Zo is het niet leuk voor jullie allebei (pascal en jij) omdat jij ws heel chagarijnig bent als je naar m toe gaat. Dus ik zou gewoon een ander baasje voor pascal zoeken, met wie het wel klikt, want dit is ook niet leuk voor hem.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:13

Ja je hebt gelijk verootjoo ik ben ook chagarijnig als ik naar ehm toe ga

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:43

Idd, gewoon die andere pony, want je wilt toch geen ongelukken?
en je bent de baas van pascal, jij kunt dus zelf kiezen aan wie je hem verkoopt! Er zijn vast meer leuke mensen op de wereld dan verwende nesten, hij komt echt wel goed terecht.
en dat het met Pascal en dat ene meisje niet gelijk goed ging: als hij bang is kost dat ook tijd om er overheen te komen, dus hij zal het ook niet gelijk goed doen! Waarscheinlijk zal hij langzaam weer op moeten bouwen om vertrouwen te krijgen.
veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:22

Ik zou hem ook verkopen. Blijkbaar klikt het gewoon echt niet met rijden en dat is voor jullie allebei niet leuk. Ik denk dat jouw pony veel beter tot zijn recht komt bij iemand die heel handig is met rijden en veel geduld en doorzettingsvermogen heeft.

Als hij verkocht is, kun je zelf op zoek naar een makkelijke en betrouwbare pony, zodat je je plezier in het rijden weer terug krijgt.

Ik heb zelf een paar maanden een paard gehad, waarmee het absoluut niet bleek te klikken. Hij was eigenlijk vooral leuk voor in de bak als je er niets van vroeg. In alle andere situaties bleek het een onmogelijk monster te zijn (en niet alleen als ik er zelf op zat). Lichamelijk was alles in orde, dat hebben we eerst helemaal na laten kijken. Ik heb het nog even aangezien, maar uiteindelijk toch besloten om hem te verkopen. Toen hij verkocht was en de trailer waar hij in stond bij ons wegreed, heb ik een vreugdedansje in de kamer gemaakt en vervolgens taart gehaald om het te vieren. Dat zegt dus al aardig wat over de band die ik met dat paard had Schijnheilig.

Wat ik trouwens wel heel grappig vond is dat de (weinige) mensen die het een 'verwend' besluit vonden om hem te verkopen er zelf niet op durfden.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 03:35

Als je bang bent voor je pony en je hebt er gen plezier meer in dan zou ik voor een andere pony gaan kijken. Je moet er lol in beleven in de paardensport en je moet niet bang wezen! Dus als je een andere pony kan krijgen zou ik die kans ook met beide handen aan pakken

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:18

Ik zou voor de nieuwe pony gaan. Je moet plezier in je sport houden hoor, heel belangrijk! En als jullie samen gaan zitten worstelen, wordt het voor de pony ook niet leuker.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:28

Spetterlover schreef:
Je zegt het eigenlijk zelf al
je hebt geen zin meer om er heen te gaan, je bent bang voor je eigen pony
als je het echt al goed hebt geprobeerd moet je er gewoon mee stoppen, zo is er geen lol meer aan te beleven, voor jou niet en voor je pony niet.
Denk er nog eens goed over na, maar ik denk dat het beter is voor jullie alletwee als de pony een nieuw baasje krijgt, omdat dit niet gaat.
Maar nogmaals, denk er goed over na en zorg dat je er geen spijt van krijgt.

Veel succes



anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:14

ik zou ook voor een andere pony gaan

Je moet echt een combinatie met je paard zijn en het moet klikken, anders heb je er weinig plezier van denk ik.
Je zegt zelf dat je al niet meer met plezier naar je pony gaat, en je moet juist wel zin hebben om naar je pony te gaan.
Als je je pony houd denk ik dat het alleen nog maar erger wordt

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:21

passie schreef:
Ja je hebt gelijk verootjoo ik ben ook chagarijnig als ik naar ehm toe ga


ja daarom, je hebt een pony voor je plezier en je wilt er met plezier naar toegaan, en dat is bij jou niet het geval. Dit werkt alleen maar averechts, dus ik zou echt voor een andere pony gaan, en pascal verkopen aan iemand met wie het klikt en die hem goed aankan.