hoefschoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 23:18

Hey,

Hebben jullie de stand van de hoefschoenen ook gezien?
En misschien de shows? Wat vonden jullie ervan?
Ik vond het nou eerlijk gezegd niet zo'n goed idee hoor Scheve mond In de shows (2) die ik gezien heb liepen 2 verschillende pony's mee, en ze struikelden continue met die schoenen Scheve mond Dan zie ik toch liever gewoon een hoefijzer denk ik Lachen


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:21

pffff schei uit, word weer aan die arabier herdacht, was die ff beu Tong uitsteken

Ik zie zelf ook een ijzer, vond de pony's er niet bepaald makkelijk op lopen..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:21

liberty schreef:
pffff schei uit, word weer aan die arabier herdacht, was die ff beu Tong uitsteken..


Linda en arabieren Schijnheilig Schijnheilig Haha! Wij en arabieren Schijnheilig Tong uitsteken *LOL* *LOL*

keep calm, I'm engaged!!! <3

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:22

HHAhahha, en die muziek dan....... pff de gedachte alleen al Tong uitsteken

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:31

Ik ken een pony die nu al een jaar op hoefschoenen loopt! Zijn hoeven zijn veel sterker en hoeft minder naar de hoefsmid! Hij loopt elke dag ruim 20 kilometer voor de wagen (veelal asfalt) en dat gaat echt super! Ik denk dat het ook maar een momentopname is zo'n demonstratie!
Ik ben zelf niet zo'n fan van die commercieele hoefschoenen....bij rijssen-smit heb ik wel meer positieve punten. Ze zijn wel minder mooi, maar goedkoper voor een betere kwaliteit!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:35

Ik heb die van rijssen smit ook gezien, op de webiste, die lijken mij beter. Als ik recreatief zou rijden met een pony die wat moeilijke voeten heeft zal ik ze best wel eens proberen, maar niet voor de wedstrijdsport

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:40

maar wat ook zo is, dit was een arabier met hele ranke benen, en dan lijken de schoenen al wat lomper, en t paard was erg kijkerig in de nieuwe ongeving. en lette absoluut niet op waar die liep. Ik vind t een uitkomst, veroorzaakt een stuk minder trillingen in t been

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:42

hmmm, na de derde (of zelfs meer) keer kent ie de omgeving toch wel Verward Maar zoals ik al zei, voor de wedstrijdsport lijkt me het net even niets, voor de recreant juist weer wel Lachen we zullen eens kijken hoe de hoefschoen het gaat doen. Ik hou het nog even bij ijzers (of niks, vind dat eigenlijk nog het beste, zeker als ze niet te vaak over straat hoeven)

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:43

nee springen of dressuur zou ik ook niet zo snel doen. Die pony die ik ken , die loopt mee in de marathon (vrij hoog niveau)...
Ik ga ze voor Brechje ook laten aanmeten, want die heeft een hele irritante tik om der ijzers eraf te trekken als het haar even niet zint Scheve mond
ze trok laatst haar hele hoef mee...dus dat werd plakken twee dagen voor een belangrijke keuring Boos! muts! Daar zou het echt de uitvinding voor zijn! en rijssen-smit maakt ze op maat, aan de vorm van de hoef van het paard! En werkt niet met maatjes...wat de anderen dus wel doen. En ik met mijn maatje 7 en 8, kom daar niet verder Haha!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:48

Ik ben blij met die schoenen. Heb Smits gehad voor onze Haf maar die kregen we niet aan zonder hulp.
Ikzelf heb Marquis en heb er al 2 keer met goed gevolg klasse 2 endurance mee gereden. En struikelen doet ze er niet mee. Wel met ijzers als ze gedaan moest worden. Maar van die ellende ben ik gelukkig af.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:49

Tja, ieder zijn mening Lachen Maar voor endurance vind ik het anders dan voor dressuur, lijkt me niet echt een mooi gezicht..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:56

Meer info over de hoefschoenen: www.horsebalance.nl

Ik had ze nog niet eerder gezien, heb er verder ook geen ervaring mee. Maar als ik een paard heb waar ik geen ijzer onder zou willen hebben of kunnen hebben, is een hoefschoen wel degelijk iets waar ik aan zou denken...

Mijn smid is er alleen niet zo voor...(die hoefschoenen bedoel ik). De klemmen op de hoef zorgen toch ook voor druk waar hij niet hoort te zitten...

Je suis Charlie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 01:27

als er bij mijn paard straks bescherming voor de hoeven nodig blijkt te zijn, dan ga ik voor de schoenen van smit
heel wat beter dan dat ijzer ge-emmer

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:30

Cassidy, de schoenen doe je alleen aan wanneer je ze nodig hebt. Als je veel over de weg moet. Met rijden in de bak hoef je ze niet aan. Dus dat klemmen is maar eventjes en het zit op het hoorn gedeelte en dat knelt niet af natuurlijk. Ijzers hebben ze altijd om ook als ze in de box staan. Dat verstoort de bloedsomloop en het pompmechanisme.
Ik heb dan de Marquis schoenen die prima bevallen, maar 1 ding weet ik zeker.... geen ijzers meer voor mij!! (voor mijn paarden dan)

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:33

Ik vond de gangen bijdie arabieren op paard ahoy er behoorijk op achteruit gaan. ze werden veel korter en de schwung was voor een groot deel weg.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:40

Wanneer was je er dan?? Want ik heb het zaterdag gezien en die arabier strekte behoorlijk!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:41

ik heb het zaterdag ook gezien, en zonder schoenen liep die arabier veel ruimer dan met

Goedgekeurd onderschrift :)

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:48

eigenlijk lijkt me het echt een uitkomst. het kost ook veel minder. Alleen de 1e aankoop is een bedrag om tegenaan te hikken. vooral als je voor en achter wilt. daarna hoef je alleen maar te bekappen. en dat scheelt mij 50 euro in de 6 weken. Verder hoef je alleen het zooltje te vervangen (na 500-1500 km.)
Ik zou alleen ook graag de nadelen (die er ongetwijfelt zijn) willen horen. Ik heb namelijk een foldertje gehad bij de stand van de hoefschoenen, en daar prijzen ze het natuurlijk de hemel in. Heeft iemand nadelen te noemen?

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:10

Ik heb die arabier niet gezien, maar de schoenen opzich vind ik wel slim bedacht. Ook omdat je de onderdelen apart kunt vervangen. Hoe het in de praktijk werkt weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het wel het overwegen waard.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:57

Ik weet niet met welk idee je de schoenen wilt maar ik kan je er dus uit eigen ervaring alles over vertellen dus barst maar los!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:25

Weet iemand rond welke prijs hoefschoenen zitten? Kan namelijk niets vinden over de prijs...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:35

Quellian schreef:
Weet iemand rond welke prijs hoefschoenen zitten? Kan namelijk niets vinden over de prijs...


Deze waren best aan de prijs hoor; 199 euro per paar. De zolen kosten 11,20 per stuk.
Maar goed, als je paard er wat aan sloopt, dan kun je het onderdeel er weer los bij kopen. De prijzen van de onderdelen vielen me erg mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:46

Jorie schreef:
Cassidy, de schoenen doe je alleen aan wanneer je ze nodig hebt. Als je veel over de weg moet. Met rijden in de bak hoef je ze niet aan. Dus dat klemmen is maar eventjes en het zit op het hoorn gedeelte en dat knelt niet af natuurlijk. Ijzers hebben ze altijd om ook als ze in de box staan. Dat verstoort de bloedsomloop en het pompmechanisme.
Ik heb dan de Marquis schoenen die prima bevallen, maar 1 ding weet ik zeker.... geen ijzers meer voor mij!! (voor mijn paarden dan)


Een endurance wedstrijd vind ik niet eventjes over de weg hoor. En de mensen die endurancewedstrijden rijden, trainen meestal ook langs de weg, en niet in de rijbak.

Je suis Charlie.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:49

Ik zat al een tijdje over deze hoefschoenen te denken. En heb ze nu in het echt gezien. Op de plaatjes zien ze er gelikter uit dan in het echt. Maar toch ga ik ze kopen. Ik wil volgende zomer tegen mijn paardje kunnen zeggen: Ga jij maar lekker het land op, op je blote voetjes!

Zoals Tessebes al zegt, het voordeel is dat je de onderdelen los kan kopen. Ik ga het dus gewoon proberen.....

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:04

Cassidy"]
[quote="Jorie schreef:
Cassidy, de schoenen doe je alleen aan wanneer je ze nodig hebt. Als je veel over de weg moet. Met rijden in de bak hoef je ze niet aan. Dus dat klemmen is maar eventjes en het zit op het hoorn gedeelte en dat knelt niet af natuurlijk. Ijzers hebben ze altijd om ook als ze in de box staan. Dat verstoort de bloedsomloop en het pompmechanisme.
Ik heb dan de Marquis schoenen die prima bevallen, maar 1 ding weet ik zeker.... geen ijzers meer voor mij!! (voor mijn paarden dan)


Een endurance wedstrijd vind ik niet eventjes over de weg hoor. En de mensen die endurancewedstrijden rijden, trainen meestal ook langs de weg, en niet in de rijbak.
[/quote]

Klopt. Hoewel ik toch voornamelijk op ruiterpaden loop. Ik doe ze dus ook alleen aan als ik richting Bergse bos ga want dan moet ik een heel park door en kan daar niet in het gras. Naar het andere bos ga ik zonder. Losse stukken over het harde kan ze prima en de hoeven slijten dan weer wat bij.
Voor de rest loopt ze dus op blote voeten. Ook endurance ruiters doen aan dressuur en longeren hoor!!! En dat doe ik dus op blote voeten in de bak.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers