Water, overal water! :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Water, overal water! :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 12:57

Huilen Huilen

Wij wonen sinds augustus deze zomer in een leuke Souterrainwoning. Nu werden wij vanochtend om 6 uur ruw gewekt.

We hoorden water stromen.... Scheve mond Ik stapte uit bed in de hoop dat het wel wat anders geweest zou zijn, maar nee hoor...

Ik stond met mijn voeten zeker 6/7 cm in het water. Mijn sloffen en schoenen dreven in het water...
We waren ons natuurlijk rotgeschrokken en liepen naar de kamer, de hal onder water, de woonkamer onder water, de keuken onder water....overal water Huilen

Ik in paniek mijn moeder gebeld, die zijn meteen in de auto gesprongen en naar ons toe komen rijden.
Toen begon het water al een beetje te zakken, de pomp begon te werken*eindelijk* >;)
We hebben gelukkig heel aardige buren en die konden we wakker maken zodat we iig droog konden zitten ipv met onze voeten in het water.

Ben nog onderuitgegleden, mijn nieuwe telefoon in het water gevallen Verdrietig
Zelfs het konijnenhok dreef gewoon. Scheve mond

Een kleine inventarisatie van de schade:
- 2 vloerkleden kaduuk
- basbox van mijn computer is kapot
- houtwerk van bureaus en kasten en stoelen allemaal beschadigd
- bank (leren) vol met water + de plaids helemaal nat
- stofzuiger kapot, koffers doornat
- minstens 5 paar schoenen dreven door het water
- een doos met leesboeken en mijn favo kookboek Scheve mond

We zitten nu gelukkig bij mijn ouders, morgen gaan we weer naar de verzekering bellen en kijken hoe het allemaal zit. We zijn namelijk wel verzekerd, maar de vraag is of het ook hiertegen dekt. Scheve mond

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:10

Waar komt al dat water vandaan dan? Sterkte Sizzy.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:15

Wij denken dat de pompen niet gewerkt hebben, dus al het grondwater kwam naar binnen (kelderwoning)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:16

Zo hee! Flinke schade als ik het zo hoor... wat verschrikkelijk zeg.
Ik alles wel verzekerd tegen zo'n rampje?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:21

Heel veel sterkte, wat erg zeg!!
Wij hebben een tijdje terug ook waterschade gehad door een lek(je) in de leiding van de vaatwasser, onze hele parketvloer was kromgetrokken. De deur kon niet meer open, het was wel een halve meter omhoog gekomen. Dat hebben we toen wel helemaal vergoed gekregen van de verzekering!
Succes!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:28

Bettine schreef:
gekomen. Dat hebben we toen wel helemaal vergoed gekregen van de verzekering!
Succes!


Dank je wel.
Bij ons ligt het net iets anders. Daar zijn we ook tegen verzekerd wat er er bij jullie is gebeurd.
Maar dit water komt van buitenaf, grondwater. Er is dus geen leiding of wat gesprongen Scheve mond
Dus dat ligt allemaal een beetje moeilijk.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:32

Wat ontzettend rot voor je zeg!
Heel veel sterkte en succes komende tijd! Scheve mond

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 14:17

Dankje. We proberen ook al heel de ochtend de verhuurder te pakken te krijgen, maar hij neemt zijn telefoon niet op en we hebben zijn voicemail al een paar keer ingesproken.
Als wij het niet terugkrijgen van de verzekering, proberen we het op hem te verhalen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:38

ah wat errug...nu maar hopen dat je het wel vergoed krijgt, anders kun je alles zelf gaan kopen..., iig succes ermee!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:50

Vreselijk zeg! Ben blij dat m'n vader onze kelder destijd heeft dichtgemaakt. Ander zou hij ook nu weer onder water staan. Is hier een slechte afvoer van water. Nu hebben ze zo'n grote put gemaakt van weet-ik-hoeveel-euro en het word hier er niet beter op. Gelukkig geen water in huis!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:34

Zo, echt niet leuk!!!
Lijkt me niet echt fijn! Al dat water

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:42

Wij hebben deze namiddag anderhalf uur met een zware pomp de uitloop leeggepompt Het regenmetertje overspoelde ook ... da's niet meer regenen, da's met emmers gieten Boos! Sterkte met de schade!

Wij hebben een paar jaar terug waterschade gehad door een verstopte regenafvoer door hagelkorrels. We zijn DEELS vergoed geweest, 1/6de van de aankoopwaarde uiteindelijk, en dingen zoals foto's bijvoorbeeld kregen we fotorolletjes voor uitbetaald Boos! Ik hoop voor je dat het bij jullie beter afloopt SCHOENEN : laat ze op het gemak drogen, zet ze niet op de verwarming, en zeker niet op een gesloten plek ... dan heb je nog kans dat ze gewoon "drogen" zonder schimmelen. BOEKEN : steek om de pagina er een papieren zakdoekje tussen en leg 'm niet direct op de verwarming. Draai om de zoveel tijd het boek een aantal pagina's door, zo valt het nog ietswat te redden. Tapijt : buiten gooien tenzij je ze aan de wasdraad kan hangen drogen. Anders zit er erg snel schimmel in. Bankstel : als de bekleding eraf kan die eraf halen, anders als je palletten hebt het stel erop zetten, of op een aantal stenen omhoog zetten en probere luchtcirculatie te krijgen eronder.
PAS OP van electrische circuits bij het drogen!!!!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:46

we hebben het hier ook een keer gehad (mijn vriendje althans, ik woonde hier toen nog niet). Bij een gigantscihe hoosbui is al het grondwater via de WC terug naar boven gekomen en er stond dus 10 cm op de volledige bendenverdieping incl de bijbehorende elementen uit het riool. Onze woonkamer is boven en slaapkamer dus beneden en toen mijn vrie4ndje dus na zijn 1e kopje koffie 's ochtends op zoek ging naar kleren en de trap afliep, ging het dus squelch squelch sijpel sijpel. Allemaal vergoed door de verzekering!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 21:50

Sonja, bedankt voor de tips! Mijn schoenen (had net 2 nieuw paar) heb ik proppen kranten ingedaan en bij de verwarming gezet. Het ziet er naar uit dat ze het gaan redden, al zien ze er niet zo geweldig meer uit Scheve mond

Lielle: Ben blij dat het bij ons 'gewoon' grondwater was, en geen rioolwater! Al stinkt het nu bij ons ontzettend... *iegh*

Morgenvroeg maar weer de verzekering bellen, ze waren wel heel behulpzaam en wilden zelfs vandaag al een schoonmaakploeg sturen,
maar dat leek ons niet zo verstanding ivm vergoeden e.d.

Het water is allemaal weggetrokken zagen we vanmiddag, al is het natuurlijk harstikke vochtig.
We hadden net alles op orde en vochtvrij, gebeurd er dit Huilen

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:43

o wat ontzettend erg voor jullie, ik hoop dat alles goed komt en dat het zeker vergoed word, hopelijk heb je de belangrijkste persoonlijke en dierbare spulletjes kunnen redden, je moet je vast rot geschrokken zijn.. Ach gut

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:05

Wat een domme peg zeg:S Niet meer mensen hadden er last van ofzo? Hmmmzz heel veel succes met alles weer in orde krijgen! En een flinke klacht indienen is altijf slim denk ik:)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 11:33

Even een update:

We hebben net de verzekering gebeld, we krijgen het niet vergoed, want het is grondwater Huilen Huilen

We proberen nu de huisbaas aansprakelijk te stellen wanneer de pomp daadwerkelijk kapot blijkt te zijn...
Nu gaan we even wat kleren ophalen die daar maar heel de tijd in de stank liggen... Scheve mond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:35

vreselijk Boos!

ook klote dat de verzekering niet meewerkt Boos! hopen dat het wel op de verhuurder te verhalen is!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:39

Wat stom dat de verzekering het niet vergoed.
Zoiets is natuurlijk nooit fijn, en vooral niet met zo veel schade. Sterkte

Bij ons was toen het heel hard en lang geregend had de hele berging en
garage ondergelopen met water. Maar gelukkig was er niks ernstig kappot gegaan.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:57

jeetje, das balen zeg. Jij kunt er toch niets aan doen, en de verzekering wil dan nog niet mee werken ook :'(

Ik wens je er nog heel veel sterkte bij

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:27

Zoo idd da's balen dan ja
Sterkte!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:14

Ff over dat konijnenhok...Die dreef?
Fieuw...Gelukkig voor jou en je knijnen dat er geen water in het hok was gekomen...

Heel erg veel sterkte en rot dat de verzekering het niet vergoed.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 16:28

Rodeogirl: Dat konijnenhok dreef inderdaad, gelukkig hadden wij een vrij hoge bak, dus er was geen water ingekomen.
Ze zit nu bij mijn ouders in een droge kooi Knipoog

We zijn net terug uit Rotterdam en het viel ons 100% mee!
Al het water was weg, de vloer was zo goed als droog, we hebben de twee vloerkleden naar buiten 'gegooid'
want dit zaten vol met vocht en daar was niks meer mee te beginnen. Scheve mond

Er ligt veel zand op de vloer, maar dat is allemaal het ergste niet. De muren en plinten is erger,
daar moet echt wat aan gedaan worden. De stofzuiger liep gewoon het water uit Frusty

Morgenmiddag komt de huisbaas eens een kijkje nemen. Dus we konden vandaag niet eens veel opruimen, want dan lijkt het minder erg Knipoog
We hebben een flinke waslijst gemaakt en dat gaan we hem eens even lekker onder z'n neus wrijven, want we betalen ons elke maand wel blauw aan huur en dan wil ik niet wakker worden met natte voeten Ziek

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:36

Al dat vocht trekt ook in de muren en ben je dus voorlopig nog niet vanaf. Da's ook niet bevorderlijk voor de gezondheid.

Waardeloos hoor dat je verzekering niets vergoedt. Bah!

Sterkte ermee!

=^.,.^=

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:31

Nee idd farichta, bevordelijk voor de gezondheid is het zeker niet.

We gaan ook zeker niet de hele maand huur betalen, we kunnen er zeker 1,5 week niet in slapen omdat het gewoonweg te vochtig is Boos!