Net voor het eerst gekookt....

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Net voor het eerst gekookt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:53

Al sinds vorige zomer zit mijn moeder te zeuren dat ik maar eens moet leren koken. Ik aangeboden om dat vandaag te doen.

Dus gisteren vrolijk naar de bibliotheek, paar kinderkookboeken gehaald. Wat uit zitten zoeken.......

Ik wilde een hartige taart maken: kip, ham en maistaart.
Klonk best lekker Vingers aflikken

Nou, hij is echt supergoed gelukt hoor, perfecte bodem, en bijna iedereen vond het lekker. Jaja, bijna iedereen......
Ik niet Clown

Gadver, als ik er aan terugdenk word ik echt misselijk, ik weet niet hoe het kwam maar echt lekker vond ik het niet
De bodem wel hoor Haha! lekker bladerdeeg Haha! en de mais maakte het nog een beetje te eten Knipoog
Het vulde ook nog eens enorm, dus nu zit ik echt vól Scheve mond
Had ik ook nog eens een verkeerd toetje uitgezocht, die dus ook weer iedereen lekker vond behalve ik Clown

Kortom iedereen vond het lekker behalve ik, en ik heb het notabene zelf gemaakt

Maar nu: vertel, vertel, wat kookten jullie voor de eerste keer? En was het lekker?

(en dan bedoel ik niet een gebakken ei of pannenkoeken, tsja dat lukt mij dus ook nog wel Tong uitsteken)

Romeo Lovers


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:50

haha... ik had ook zoiets (toen ging ik smamen met me zusjes maar us koken omdat mijn ouders weg waren):

we hadden zoiets van 'we gaan eens iets ANDERS maken dan altijd groente-aardappels-vlees, het werd dus een bladerdeeg bol met een prutje van gehakt, paprika en champignon...
Het resultaat: VIES VIES VIES
heb er een hapje van gehad maar kreeg het niet in me keel Haha!
ach volgende keer beter toch Haha!

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 10:20

Ik kan wel vlees maken Haha! maar verder niet veel... dan brandt de keuken af bij mij hoor Clown Haha!
dat vind me ma nie zow leuk... verder kan ik ongezouten patat maken Haha!:P (kan iedereen ook wel maarjah boeiuh Tong uitsteken)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:46

Wat ik de eerste keer zelf gekookt heb, kan ik me eigenlijk niet meer herinneren...
Ik heb van jongsafaan altijd meegeholpen in de grootkeuken van het klooster hier in het dorp, omdat m'n moeder daar werkte (niet in de keuken zelf, maar ik bleef altijd in de keuken achter als ik meeging).
Heb daar wel veel opgestoken en geholpen...

Vind ik nu vooral handig, omdat ik nog altijd heel graag kook, en het gaat me ook makkelijk af vind ik... Ik probeer graag nieuwe dingen uit en ik heb nog geen klachten gekregen over de smaak Haha!

Maar het allereerste wat ik zelf gemaakt heb zal wel een croque monsieur of spaghetti of een eitje of zoiets simpels zijn geweest...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:50

Het eerste wat ik echt zelf gekookt heb was spaghetti met een eigen verzonnen rode saus. Heel lekker, met gehakt, spekjes en veel groenten. Viel ook goed in de smaak, alleen jammer dat ik de volgende dag ziek was!!! *LOL*

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 11:24

Margje schreef:
Het eerste wat ik echt zelf gekookt heb was spaghetti met een eigen verzonnen rode saus. Heel lekker, met gehakt, spekjes en veel groenten. Viel ook goed in de smaak, alleen jammer dat ik de volgende dag ziek was!!! *LOL*

En weet je de oorzaak ook Schijnheilig Tong uitsteken

Romeo Lovers

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:27

T eerste wat ik maakte was toen ik 12 was.. kip van de kapitein...
Zou nu niet meer weten wat er allemaal in zat maar t was wel lekker.

Ik kook nog steeds erg graag en creeer vaak m'n eigen receptjes..
Helaas vergeet ik ook vaak wat erin zit zodat ik t later dus niet meer op kan schrijven.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:10

Meestal is het eten wat je zelf maakt niet zo lekker als het eten wat een ander makt, dat is teminste bij mij zo.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:15

Passie.. ik vind mijn eigen eten altijd heerlijk..
maar goed ik moet elke avond koken anders is er mooi geen eten..
Als ik nu bij moeder of schoonmoeder eet valt t soms wel een beetje tegen..

Zoals t klokje thuis tikt Knipoog tikt t nergens..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:15

Ik heb altijd over de schouder van mijn vader meegekeken hoe hij alles maakte dus ik kan gelukkig heel goed koken.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: runnerfan en 14 bezoekers