Kolonisten van Catan!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Kolonisten van Catan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 23:17

Hoi,

Een vraagje, zijn er hier meer Catan fanaten?
Wij spelen het thuis best wel vaak.
We spelen nu alleen nog maar de gewone catan, met de uitbreiding voor 4 tot 6 personen.
Maar we hebben ook Steden en Ridders al thuis liggen, die gaa nwe eens een keertje goed spelen, als we zin en tijd hebben.

Mijn vraag dus, zijn er hier meer Catan fans? En welke spelen jullie het liefste??


dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:22

ja ik ben een catan fan heb met de bruiloft het spel gekregen en vind het hartstike gaaf ik heb het op de pc al uitgespeeld

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:27

Ik heb het op de PC, maar vind het ruilen erg lang duren.
Heb het bordspel nog nooit gespeeld...

Je suis Charlie.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:38

ja dat klopt wel maar ik vind het toch een leuk spel

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:10

Wij hebben het bordspel. Heel gaaf idd. En het kaarspel met de uitbreiding Tovenaars en draken (uitbreiding nog nooit gespeeld tot nu toe).

Verder heb ik ook Lord of the Rings, maar daarvan snappen we niet helemaal hoe het werkt Clown (handleiding is ook wat te dik Haha!).

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:20

Lord of the Rings heb ik weleens gespeeld Apple. Ik snapte het zelfs, kan je nagaan Haha!

Maar Colonisten van Catan is wel grappig, maar niet om vaak te spelen.

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:35

ik vind het ook heel leuk, vooral met de hele fmailie om de tafel maar we gaan morgen de uitbredingen kopen!!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:39

Jup, is leuk. Het kaartspel is ook erg leuk trouwens. Heb van de kerstman 2 uitbreidingssets gekregen: tovenaars en draken en wetenschap en vooruitgang, zo uit mijn hoofd. Ben benieuwd.

Van de Sint had Bart trouwens Babel gekregen (voor 2 pers) en dat is ook leuk om te doen. We hebben het net uitegeprobeerd. Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:44

Chanickyo er dus nog hoop voor ons Haha!. Toch maar weer een keer proberen Haha!.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:54

Wij spelen het ook Lachen
Ong 3 maanden terug de basisset gekocht en gespeeld en na een paar keer steden en ridders erbij gedaan en dat spelen we nu 1 keer per week meestal met 4e.
Het is echt een leuk spel, maar misschien vidn ik dat omdat ik de laatste 8/10 keer gewonnen heb Schijnheilig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 01:11

Ik ben helemaal gek van Kolonisten, echt een geweldig spel. Als we in ons vakantiehuisje zijn, dan spelen we het vaak.
Nadat ik het bordspel had gekregen heb ik op een gegeven moment ook het kaartspel gekregen, maar dat is erg moeilijk om te snappen alleen van de handleiding. Nu heb ik het kaartspel ook op de computer, en nu snap ik dat ook eindelijk Haha! Ook leuk, maar het bordspel blijft nr 1!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 03:53

Super! Helemaal geweldig! We spelen het aardig fanatiek (als het kan 2 keer in de week), ook altijd met 4 spelers en dan uiteraard Steden en Ridders. We hebben ook het kaartspel voor 2 personen, maar die vind ik duidelijk minder dat Steden en Ridders. Helemaal geweldig! Zeevaarders vind ik ook niet zo leuk als S&R, want het lijkt erg veel op het basisspel.

Maar ik ben dus ook een fan! Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:09

Ik speel het heel vaak bij vrienden en die heb ik laatst de uitbreiding steden en ridders gegeven... En thuis heb ik het kaartspel.. Dus ik mag ook wel zeggen dat ik fan ben.

...Dreaming with my eye's wide open...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:41

Wij hebben gisteravond het spel op de computer gespeeld. Ik had het nog nooit gedaan. Echt een erg leuk spel. Ik wil het ook wel als bordspel. Hoef je tenminste niet zo lang te wachten op die andere spelers. Haha!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:46

Ja hier!!!
We kennen het via via.
En hebben het toen zelf ook gekocht!Wij hebben de zeevvaarders erbij gekocht!
Er is nu weer een nieuwe miniuitbreiding!
Die van 2 personen is ook erg leuk!

Mijn oom heeft giga veel spellen, uit duitsland vooral!
Ik vind het wel een leuk spel, al duurt het af en toe wel wat lang!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:37

Hier nog een lichtelijk verslaafde Catan speler Haha!

Ik speel het regelmatig op de computer en dat is dan de zeevaarders versie.
Maar met vrienden spelen we meestal Steden en Ridders in combinatie met zeevaarders, erg leuk, krijg je echt een mega bord!
Ze hebben met hun verjaardag de historische versie gekregen, met piramides enz, die gaan we over 2 weken spelen, ben heel benieuwd.
Het kaartspel voor 2 heb ik nog nooit gespeeld.
Het bordspel is al verslavend genoeg. Knipoog

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:24

Ik heb het bordspel ook, maar speel het niet zo heel erg vaak. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar meer omdat we meestal maar met zijn tweeen zijn. Dan is het saai.
Maar met vrienden of met visite is het errug gezellig We hebben de zeevaarders er ook bij, maakt het net even wat gevarieerder.

Het spel op de computer heb ik zelf niet, maar wel bij iemand anders bekeken. Het leek me erg langzaam gaan allemaal.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:35

Wij hebben het bordspel ook, en ik vind het echt het leukste spel dat er is!!
Bij een vriendin van mij hebben ze het al heel lang thuis, nog voordat het in Nederland uitkwam, dus hun hebben ook de duitse versie, ik ken het spel dus ook al vrij lang! In het duits heet het 'die siedler vond katan' dus wij noemen het hier thuis ook altijd Siedler. (en de ridder noemen we de l*l haha)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:15

laat ik er nou nog nooit van gehoord hebben Verward

[o]

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:30

Wij hebben het pas gekocht, maar eigenlijk nog niet gespeeld.
Net als bij Jantina zijn wij ook maar met z'n tweeën en dan is het niet zo leuk...

Het leven is een gebakje!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:32

Ja ik speel het ook graag. Heb pas die voor 2 personen aangeschaft.
Een tijdje geleden heb ik het gespeeld met een uitbreiding volgens mij zeerovers ofzo. Was erg leuk!!!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:48

Wij hebben ook de duitse versie. Maakt het soms wel eens lastig als je even niet meer het woord "graan" weet ofzo *LOL*

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:46

jaaaaaaaaa,geweldig spel
wij hebben de gewone versie en een vriendin heeft een stuk of drie uitbreidings-dingen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:52

Ik ben er ook zwaar verslaafd aan! (het bordspel, want de computer-versie werkt niet).
Wij spelen het heel regelmatig. Vaak met z'n 3en. Maar met Kerst hebben we het met z'n 6-en gespeeld, dat was helemaal leuk!
Mijn halve familie is verslaafd, ik ben dan ook heel blij dat mijn neef heel dichtbij ons komt wonen (5 minuten) en dat zijn vrouw ook al zo'n Catan-fan is. Dat wordt dus lekker vaak spelen!
Wij hebben het basisset, uitbreiding 5 6 personen, zeevaarders en uitbreiding zeevaarders 5 6 personen.
Steden en Ridders is het volgende wat gekocht gaat worden.

Don't dream your life, live your dreams!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:27

Ik speel het altijd als ik bij mijn vriend ben, helaas nog nooit gewonnen Huilen Knipoog
Superspel, elke keer als ik naar mijn vriend ga hoop ik op een potje catan Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, amy495, BingBot, ComscoreBot, Eefje_Sammy, herr_balou, Lalidan, Lalladidoo, Mo_86, nuevo_mien, RoosDeG, wilmatj, Xayah en 143 bezoekers