vakantie met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

vakantie met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:09

Wie heeft dat wel eens gedaan en hoe kan ik t een beetje vinde? Ik ken de veluwetrail, maar waar overnacht je dan? En wat zijn de prijzen ongeveer? Staat je paard in een stal?

Ik zoek dus een leuke omgeving waar ik met eigen paarden een weekje kan trekken/rijden. Ik wil dat mijn paard in een paddock staat of weidegang heeft, maar liever niet op stal.
Ik heb ook de veluweranch gezien en deze sprak me op ich wel aan, ware het niet dat je blijkbaar alleen daar kunt eten en dat nogal prijzig is. Namelijk rond de 30 euo per dag. Voor de rest von ik de prijzen prima, alleen zou ik graag hebben dat er ook een mogelijkheid is om zelf je eten te maken/kopen, wat dus goedkoper is.

Verder wil ik ook niet op een manege terecht komen. Het liefst gewoon in een soort van 'hotel' waar ook andere mensen met hun paarden komen en er een gezamelijke woonkamer is, maar aparte slaapkamers..

Zal zoiets te vinden zijn, of heb iknu wel erg veel eisen? NOgmaals, de veluweranch beviel me wel, alleen de prijzen van t eten zijn me te hoog. Weetiemand of er ook een andere mogelijkheid tot eten is? Mssn een buurwinkel of zow?

EN wat zijn jullie ervaringen met ruitervakanties met eigen paard?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:20

Ik ben van de zomer naar Caitwickerzand geweest. www.caitwickerzand.nl
Was heel leuk, je paard kan lekker in de wei, en je kan een stal erbij huren als je wilt. Er zijn allemaal afgezette stukken wei en de paarden hebben veel ruimte.
Je kan er ook goed rijden, er staan veel ruiterroutes aangegeven.
Ik vond de prijzen ook wel meevallen!

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:26

ik heb het gedaan met mn pony.
alleen stonden wij gewoon op een camping en de pony op een stal in de buurt.
mischien een idee voor jou?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:50

Maar je hoeft toch niet speciaal bij de veluwe ranch te eten........er zitten genoeg eetcafe en cafetarias in de buurt, is echt maar een klein stukje (is lopend te doen).
Langs de veluwe trail heb je heel veel accomodaties ......ook hotels waar je je paard kan stallen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:56

Ja maar ook bij een eetcafe of cafetariebetaal je best veel geld .. Meer iig dan dat je t zelf zoukoken. Maar uhm.. ben ff de naam kwijt, een westernrach met camping, sprak me ook erg aan! Dan kunnen we altijd onze caravan mee nemen!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:58

vraag eens info op bij www.pelgrimspark.nl.nu die zitten in Brabant aan enorme ruiterroutes en hebben blokhutten staan voor vakantiemensen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:58

Op caitwickerzand kan je ook met je caravan. Hebben wij ook gedaan, paardjes stonden 5 meter voor onze caravan Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:42

ja, aramat, zoiets klinkt ook wel heel leuk jah. Ik ga even zoeken naar die andere naam, want die bavlt me ook wel!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:43

the woody ranch. Die klinkt ook wel leuk! Leuk ingericht ook allemaal en de prijze vallen reuze mee!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:42

Deze zomer heb ik een 7-daagse trektocht gemaakt door de Veluwe, wat echt super was. Wij hebben toen op meerdere plekken gestaan, campings, Veluwe ranch en bij een kennis. Bij alle plekken konden we zelf weten of we de paarden 's nachts ook buiten wilden laten (in een box was de prijs uiteraard hoger). Ze stonden verder allemaal in een weiland.
Wij zijn toen ook bij de Woody Ranch geweest (1 nacht). Het was ok, maar wel de minst leuke plaatst. De sfeer was toen gewoon niet zo gezellig. Wei moest na vertrek uitgemest worden (wat bij de andere plaatsen niet zo was), mijn pony kwam in een al niet zo schone stal te staan en die moest ik ook zelf uitmesten enz. Opzich vind ik dat normaal niet zo erg, maar tijdens een trektocht heb ik daar gewoon niet zo'n zin in. De huisjes waren opzich wel redelijk, het waren meer een soort tuinhuisjes, met 2 stapelbedden. Wij hebben daar ook 's avonds gegeten en dat was wel lekker. Ook het ontbijt daar was goed.
Ook hebben we toen 2 nachten bij de Veluwe Ranch geslapen wat ik erg leuk vond. Het was daar wel duur. We hebben daar ook 2x 's avonds gegeten, de eerste keer patat met schnitzel en de tweede keer iets anders (naam weet ik ff niet meer, maar ik vond het niet zo lekker).
Paarden werden goed verzorgd. 1-tje stond wegens zomerexceem 's nachts ook op stal en het was een mooie stal met een dikke laag stro. Verder stonden de paarden op de wei. Wat erg leuk was dat het een westernmanege is, en je kon dus naar de lesjes kijken. De kamers waarin we sliepen waren trouwens ook mooi.
We hebben ook nog op een camping geslappen genaamd Samoza. Dat was ook heel leuk. De mensen die daar op die camping komen zijn niet echt m'n type mensen, maar op die manege/stalling daar was het erg gezellig. Stal werd voor je uitgemest, paarden werden super verzorgd en de mensen waren erg behulpzaam. Verder sliepen wij erg vlak bij de paarden met onze tentjes.
Van te voren hebben wij bij alle plaatsen wat spullen geleverd, op het paard zelf hebben we ook wat meegenomen.
Oja, als je de Veluwe Trail wilt doen. Koop aub een goede kaart en vertrouw niet alleen op de bordjes (hebben wij hele slechte ervaringen mee).
Verder ben ik in de herfstvakantie dit jaar een weekendje naar de Holterberg geweest en dat was ook erg leuk. Mooie omgeving ook, maar natuurlijk wel een stuk kleiner dan de Veluwe.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:31

Wat ik ook een aanrader vind is de Henriettehoeve in Wolfheze (www.henriettehoeve.nl). Gezeliige mensen, niet duur, paarden kunnen de wei op en dicht bij het bos. ik ben er een paar keer geweest en vond het er erg leuk. Ze hebben alleen niet veel plaatsen (ik geloof 6 of 8 boxen), dus je moet wel vroeg reserveren!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:39

wij zijn ook met de paarden op vakantie geweest in Drenthe

De paarden stonden in een weilenad, en wij kampeerde ernaast
Je kon daar echt hele gave buitenritten maken en in het dorpje was een openluchtzwembad
Ik weet niet meer precies waar het was, maar het lag vlakbij Uffelte
en naast de schaapskooi
Als je het precieze adres wil weten moet je het even zeggen dan vraag ik het even aan mijn vriendin

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:10

Wij doen ieder jaar een weekje veluwetrail. Iedere keer andere adressen, en ik moet zeggen dat we nog niets verkeerts zijn tegen gekomen! We hebben nog geen camping gedaan, maar alleen hotel of andere accomodatie met slaapgelegenheid. Wij halen de adressen gewoon van www.veluwetrail.nl. De leukste accomodatie vonden wij in Putten, het bakhuis. Daar kun je zelf koken. Echt heel gezellig huisje, en aardige mensen!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:29

wat betalen jullie dan voor die overnachtingen? Want wat ik nu steeds op i-net vind zijn allemaal wel leuke husjes en zo, maar wel belachelijk duur. En dan hoeft dat nog niets een de overnachting zelf te zijn die zo duur is, maar t eten daar! En ik heb niet echt een mogelijkheid gevonden daat om zelf te kunnen koken..

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:24

Ik ben van de zomer naar Caitwickerzand geweest. www.caitwickerzand.nl
Was heel leuk, je paard kan lekker in de wei, en je kan een stal erbij huren als je wilt. Er zijn allemaal afgezette stukken wei en de paarden hebben veel ruimte.
Je kan er ook goed rijden, er staan veel ruiterroutes aangegeven.
Ik vond de prijzen ook wel meevallen
(dit heb ik ook gedaan)

Ik ben met mijn 2 fjordjes daar ook geweest. Het was echt geweldig we zijn 2 weken gegaan 1 onder het zadel en in voor de marathonwagen was echt heel gaaf! Wij hadden zelf een bungalow gehuurd en achter ons was een weiland waar de paarden dag en nacht in konden en als we wouden mochten ze ook op stal, maar we lieten ze lekkr buiten alles was prima geregelt.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:57

ik ga regelmatig naar manege de drift in dwingeloo www.manegededrift.nl je paard staat in een prive weitje en zelf kun je er kamperen. maar er is ook een slaapzolder en wat kamertjes. de omgeving waarin je rijd is geweldig! kan er niets anders over zeggen. de site is niet zo maar daar staan de prijzen op. en het valt allemaal best mee!