Ik wil nooit meer merrie's hebben....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik wil nooit meer merrie's hebben....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:08

Wat een stel vreselijk mutsen heb ik toch Boos!
Ilindra had een paar jaar geleden dat ze niet meer in de trailer weg wilde en dan maar gewoon ging liggen als ik ging rijden.
Dat hebben we haar heel vlot weer afgeleerd en het is jaren goed gegaan.
Woensdag was ik weer met haar en Lisa op pad toen ik opeens hoorde dat ze zich weer liet vallen.
Auto aan de kant gezet en ja hoor, daar zat mevrouw op haar kont mij chagerijnig aan te kijken }>
Haar losgemaakt aan de voorkant, achterklep open en een schop onder haar hol gegeven, ze stond direct op maar drukte bij het opstaan het tussen schot even uit model Scheve mond (reparatiekosten 120 euro ex. BTW)
Schop onder haar hol hielp wel want de rest van de weg bleef ze rustig staan

Gisteren wilde ik ze om de beurt rijden, eerst Ilindra en later zou ik samen met een vriendin een bosrit maken met haar paard en Lisa .
Lisa kan slecht alleen zijn en toen ik weg was met Ilindra ploegde ze al de hele wei om en blerde heel de Veluwe bij elkaar, achter op de hei kon ik haar nog horen.
Hierdoor was Ilindra ook erg vervelend met rijden.
Toen ik thuis kwam Ilindra weer op het land gezet en Lisa eruit gehaald.
Haar in de stal vastgezet en geborsteld, daarna naar binnen om haar hoofdstel/zadel te pakken.
Toen ik terug kwam stond de complete stalwand 10 cm naar binnen Verward
Mevrouw was als een gek gaan trekken en had de complete onderkant losgetrokken, incl. een stuk muur en stond er heel schijnheilig bij te kijken Schijnheilig
Het rijden ging opzich wel redelijk omdat Lars erbij was, alleen bij het wegrijden was ze echt vervelend (steigeren en proberen te draaien) en toen we bijna weer thuis waren wilde ze niet meer normaal stappen, alleen nog mar dribbelen, hinneken en om de 10 meter omhoog komen en wegspringen in een poging sneller thuis te zijn.

Toen we dan thuis waren en ze op stal stond bleef ze gillen en galoppeerde ze rondjes in haar stal (ja dat kan ze echt) tot dat ze zag dat ik Ilindra op ging halen.
Ilindra had in dat poosje dat Lisa op stal stond en zij nog buiten als een dwaas langs het hek lopen rennen en kans gezien ergens achter te blijven haken met haar Rambo deken waardoor het "onmogelijke" gebeurde, een scheur aan de voorkant Boos! (trouwens wel de eerste in 10 jaar Rambo's).

Ik ben ze momenteel echt even spuugzat, ben benieuwd wat ze vandaag of vanavond bij les weer verzinnen Scheve mond
Nog een jaartje en dan heb ik weer een ruin, kan bijna niet wachten Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:10

Stelletje schijtmerries, zeg je dan *LOL*
Oeh, ik kan soms ook gek worden van die mutsen, dat heb je ook zo met hondjes (van die miepteefjes *LOL*)

Wel verschrikkelijk balen dat ze je tussenschot zo uit model gewrongen heeft Scheve mond

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:33

Idd, geef mij ook maar ruinen.
Maar ik vind het knap, het is wel in 3-en gebeurd. Trailer, stalwand en deken. Het gezegde is toch dat al het goede in 3-en komt

In dit geval al het slechte. Ben je er weer even vanaf.
Sterkte met je les OK dan!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:43

Oh, die kleffe kleefmutsen... Vroegâh (inmiddels 6 jaar geleden) hadden wij een merrie en een ruin. Feest, echt waar. Ze konden niet zonder en niet met mekaar. Zonder was niet grappig (jonge ruin die dan niet te rijden was en een maffe merrie die je niet eens aan wilde kijken, want dan zonk de moed je in de schoenen), maar mét! Ruintje was dan tenminste braaf (enigzins, hij was van zichzelf al aardig gek), maar die merrie.... als hij aan haar zat (het was zijn surrogaatmoeder) dan ging ze piepen, was hij te ver weg, dan had ze ook weer wat. In het bos ook, iets te ver uit elkaar of ze kwam er al verongelijkt achteraan.
Was een leuke merrie, dat wel. In haar plaats kwam er een ruin, die was nog erger. Zonder was stal afbreken en de boel treineren, met elkaar was mijn lieve ruintje slopen (die deed namelijk niks de sukkel). Nu hebben we een ruin en een hengst en die laten mekaar tenminste heel (enigzins Scheve mond). De hengst is alleen wat bezitterig, heeft hij een vriendje in zijn stal maar ga je tóch weg met een ander paard, dan gaat hij al brullen. Enige voordeel is dat ze niet midden in de nacht staan te piepen en de stal in elkaar schoppen!

Trouwens, onze Hercules liet zich ook omvallen in de trailer (gestrekt met de voorbenen in de zadelkamer oa), maar ik geloof niet dat ik die met een holschop omhoog had moeten schoppen. Nu hebben we d'r eentje die niet echt wil omvallen, alleen maar doet alsof. Als die echt gaat liggen krijgt hij zeker een optater van mij (hoogstpersoonlijk!), sukkel! (mijn vader rijdt stapvoets door bochten omdat hij het nodig vindt om het eng te vinden ofzo)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:18

Haha, wat een verhalen! Schitterend! Maar geef nou toe: merries hebben gewoon wat. Wedden dat het leven erg saai zou worden zonder die twee?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:20

Tsja je zult weten dat ze ieder hun eigen persoonlijkheid zijn, wel handig als je al wilde gaan verbouwen, hoef je iig geen slopersbedrijf in te huren. Schijnheilig

Nou ruinen zijn ook niet heilig hoor. Lopen in de wei de hele dag te klooien met elkaar zodat ze beiden onder de wondjes zitten. Is er een merrie hengstig zijn het in een keer de grootste rivalen, wordt de merrie de hele dag belaagd.
Heb je hem in een gangpad vast staan met halster over het hoofdstel dan krijgt hij het toch voor elkaar om het halster en hoofdstel aan gort te trekken. En dat 5 minuten voordat je een proef moet rijden. En daarbij kijkt ie dan heel onschuldig van "wat is er aan de hand?" Verward Schijnheilig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:24

En dan die bui op je kop erbij Tong uitsteken
Tsja, volgens mij kunnen ruinen ook knap tekeer gaan, Bill een weekje lenen?
Maar ik geloof dat, als gisteren de slager open geweest was, dat hij een flinke voorraad paardenvlees voor z'n kiezen had gekregen. Haha!
heb je nooit zo kwaad aan de foon gehad. *LOL*
Was de film wel leuk?

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:27

Ruinen??? Pfff, ik heb oersterke dekens, maar de heren blijven plukken aan elkaar, de hele dag door. Halstertje hier, dekentje daar ... kunnen weer in de reparatie dus!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:34

Leuk he merries?! Haha! Haha! Haha!

Blijven vrouwen he?! Haha!

Sterkte met het stel, ik hoop voor je dat ze niet meer vernielen!
Ik heb ook zo'n leuke dame, maar als ik zou mogen kiezen ga ik toch lekker weer voor een merrie!
Beetje persoonlijkheid kan geen kwaad, al is het soms wel even tanden op elkaar en tot 10 tellen...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:44

Haha!
Waarom verbaast dit verhaal me nou weer helemaal niets *LOL*

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:54

Haha! Schijnheilig Ik moest er lachen van je verhaal!!! JEe, die knollen weten je wel op kosten te jagen...

Zelf heb ik ook een merrie, maar ik heb niet zo veel last (niets meer dan de personen met een ruin). Verder slopen die ruinen van alles bij elkaar: dekens, halsters, niets blijft bespaard. In de merrie-wei gebeurt nix, die laten tenminste alles heel.

Enige nadeel vind ik het grillige karakter: geen peil op te trekken wat ze weer gaat doen...

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:04

Maar zou dat nou echt aan het feit liggen dat het merries zijn?
Ik ken ruinen die net zo debiel doen als hun maatje weg is, dus volgens mij is het niet typisch iets merrie-achtigs. Zit volgens mij meer in het karakter.

Kan me voorstellen dat je aardig er doorheen zat was door die 'meiden' van je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:10

ik heb wel genoten van je verhaal ja zo blijf je altijd wel bezig he, en wij maar denken dat paarden kunnen "denken!"

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:29

Mij maakt het niets uit!!
Mag een merrie zijn maar ook een ruin!

Ik heb een schat van een merrie, ze is echt een engeltje.
Heel af en toe wil ze wel eens katten maar dat is ongeveer 2x per jaar.

Maar ik denk dat ruinen ook wel heel erg vervelend kunnen zijn!!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:50

merrie's waren eerst mijn favoriet..behalve dan als ze hengstig zijn/waren..
Nu rij ik op n ruin, wat opzich wel beter is Lachen
maja ruinen reageren soms ook nog wel op hengstige merries..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:55

Ik heb mijn hele leven bijna alleen maar merries gehad.
Verschil met jou is dat ze meestal alleen voor de fokkerij zijn en als er iets moet gedaan worden gebeurt dat elders.
Maar dat gedrag zoals door jou omschreven komt me dus heel bekend voor. Aan de andere kant zou ik niet anders willen.
Ik heb eigenlijk geen band met ruinen, niet zoals ik met merries heb. Met de een wat meer dan met de ander, maar toch met ieder wel een speciale band.
En omdat ik ook slecht zonder ze kan accepteer ik het maar dat ze dat onderling ook hebben

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:09

bij ons is het in de merrie-paddock een zuur gedoe, ze staan de hele dag naar elkaar te miepen, te meppen en te gillen.
De dekens blijven echter meestal wel heel! OK dan!

Bij de ruinen is het een levendige boel, ze lopen met elkaar te klieren, dekens te ruilen, halsters mogen niet eens om Haha! Ze zitten van top tot teen onder de blubber, kortom: leven in de brouwerij!

Ik wil nooit meer een merrie, doe mij maar een ruin!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:11

ik ben blij dat Zazou niet zo'n schijtmerrie is. ja ze is wel een merrie maar gedraagd zich als een ruin Knipoog

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:58

oooo ben ik blij dat mn verzorgpony's zo niet zijn zeg !!!
Stelletje schijtmerrie's
Als ze zo bij mij gaan klote dan kan ik me ook niet meer inhouden en kunnen ze toch ook een harde klap/ schup verwachten ( Bloos )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:06

Ik heb ook 2 merries, en eerlijk gezegd heb ik ze liever dan een ruin Haha! .
eigenlijk zijn die 2 samen zoiets gelijk Laui! schrijft met haar merrie en ruin. Staan ze bij elkaar dan loopt Evita de hele tijd in de weg van Prima en staan ze te bekvechten voor hetzelfde hoopje hooi, maar zet je de ene op de trailer en de ander niet is het kermis Tong uitsteken
ach ze vallen opzich wel mee. Prima is nogal een losbol die de boel wel eens probeert te slopen en meer dan eens met de waterbak de loop op gaat Schijnheilig , en Evita is eentje die twee dagen later vergeten is wat ze heeft geleerd en enorm schijnheilig uit de hoek kan komen als ze iets mispeutert heeft Schijnheilig maar het blijven schatten Lovers

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:07

Haha! . Ben ik blij met mijn lieve brave watjes hengstje. Maar aan de andere kant zou ik zo voor een merrie kiezen. Ik mis dat mutserige toch wel nu ik enkel met hengsten werk.

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:43

Ik heb ook een merrie met een kop erop Boos!
Veel tot tien tellen en vooral rustig blijven Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:27

Ik heb wel gemerkt dat mijn merrie liever en zachter in omgang was gedurende haar laatste dracht. Maar dat is ook geen richtlijn die je voor alle merries kunt stellen.

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:32

Ik kon aan de dracht merken of het een hengstje of een merrietje ging worden. Verschil van dag en nacht in gedragingen.
Daarna was zij haar eigen draakje weer Lachen

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:39

Nah, mijn merrie doet dat dus nooit, eigenlijk net een ruin wat dat betreft. Gewoon goed opgevoed. Knipoog Maar ik vind dat wel fijn, dat krengerige, vooral in de ring, ze vechten wel voor je. Maar er staan bij ons op stal wel van die zeikmerries die gelijk gaan janken als je er langs gaat met je paard. Dat vind ik zo irritant
Laatst bijgewerkt door mdmoiselle op 29-12-03 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt