Mijn Haflinger slaat steeds op hol!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Mijn Haflinger slaat steeds op hol!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:12

Ik ben er even helemaal mee an! Vorige week uit het niets sloeg Wjukkel op hol toen er een meisje op zijn rug klom. Dit is echt helemaal niks voor hem, ik heb hem nu vanaf augustus en hij doet nooit geen vlieg kwaad hij is altijd een beetje sloom.
Dat meisje is vorige week 2x van hem afgevallen binnen 1 minuut, hij speurt er vandoor in rengalop en maakt aan het einde van de bak een draai tja en dan lig je er af.
Ik dacht dat hij aan vakantie toe was want hij loopt altijd best wel veel, dus ik heb hem 4 dagen vrij gegeven.

Gisteren even aan de longeerlijn gegooid en er was niks aan het handje meneer liep braaf zijn rondje. Vandaag weer eerst 10 minuten gelongeerd en toen ging er een meisje op. Hij was al gespannen vanaf de eerste minuut dat ze er op zat, 1x klom hij tegen de muur op maar stapte daarna weer verder. Toen spoot meneer er in rengalop vandoor, hij rende op de muur af en knalde er bijna tegenaan op het laatste moment stopte hij. Het meisje vloog over hem heen en knalde tegen de muur aan.


Ik snap niet waar dit gedrag vandaan komt, iemand een idee?? Op stal is hij ook erg schrikkerig, zelfs als je zijn halster om wilt doen vliegt hij naar achteren. Is er iemand die zin heeft in een rodeoritje??

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:15

Misschien ligt t aan het weer?
Je zegt dat je hem in augustus hebt gekocht, de meeste paarden zijn in de zomer wat braver.
Maar wel vervelend dat hij dat doet als er kinderen op z'n rug zitten. Misschien moet je hem zelf eens rijden, kijken of hij t dan ook doet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:16

Gefeliciteerd, u heeft een echte Haflinger aangeschaft! Knipoog

Tja, dit zijn echte haflingerstreken. Om te beginnen zou ik dressuurlessen gaan nemen, zodat je hem op dat gebied goed voor elkaar hebt. Hij moet jou als leider gaan zien, probeer hem consequent aan te pakken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:19

uuuh volgens mij gééft Bar juist les met hem...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:23

ja Polly je hebt gelijk!

Hij reageerd zo angstig dus volgens mij ligt het voor een deel niet aan het weer. Gisteren reageerde hij apatisch toen ik de longeerlijn boven zijn rug liet bengelen. Hij deinst achteruit in zijn stal als ik het halster om wil doen en hij schrok zich rot toen ik mijn hand achter zijn oog deed (onder zijn oor) Zou meneer plotseling kippig zijn geworden??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:28

O sorry, dat had ik even begrepen.
Tja.. ik heb jaren een haflinger gereden. In het begin poeslief, maar daarna kwamen de streken. Vooral bij vreemden reageerde ze altijd heel bijzonder. In galop er vandoor gaan, richting het hek rennen en dan vol op de rem gaan staan, expres op je teen gaan staan, als ze je niet mocht, enz.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:31

Zadel etc is allemaal gecontroleerd?

Kan het zijn dat iemand iets met hem heeft uitgehaald waardoor hij bang is geworden?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:31

Ik kan me niet voorstellen dat hij op dinsdag nog poeslief is en geen vlieg kwaad doet en op woensdag er in volle galop vandoor gaat. Of ben ik nu heel naief, dat zou natuurlijk ook kunnen Haha!

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:42

Misschien iest meegemaakt wat u niet weet.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:57

Kan hij last hebben van zijn rug of ergens pijn ?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:59

Misschien heeft 1 van je lesklantjes hem niet zo lief behandeld en reageert hij daarom zo?
Of hij heeft last van het zadel ofzo?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:03

Gebroken boom oid?? Ik moest meteen aan je zadel denken.
Ik heb niet het idee dat die 'zomaar' uit de lucht komt vallen.
Succes ermee iig.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:26

wjukkel en op hol slaan??????????????
nog nooit van gehoord.
waarscheinlijk heeft hij ergens pijn.
maar we zullen het wel merken als ik (pris) vandaag op hem moet rijden.
of rijd hij niet mee?

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:38

ja ik dacht ook gelijk aan het zadel.
mischien dat dat niet meer goed ligt.
ik denk ook niet dat het zomaar komt, dan zou het met het weer al iets eerder moeten zijn gebeurd.(denk ik)

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:44

samantha23 schreef:
Misschien heeft 1 van je lesklantjes hem niet zo lief behandeld en reageert hij daarom zo?
Of hij heeft last van het zadel ofzo?


Hier zat ik dus ook aan te denken,het zadel lijkt me erg stug waarom zou hij anders zo reageren als ze hem alleen al een halster om wil doen? Verward
Als ik dit zo lees denk ik dus ook dat iemand hem onredelijk behandeld zou het in elk geval heel goed in de gaten houden.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:48

Ik dacht ook gelijk aan het zadel, maar ook aan de rug...
Als het nog langer zo doorgaat, moet je mischien lichaamelijke klachten controleren....Succes

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:50

Max schreef:
Kan hij last hebben van zijn rug of ergens pijn ?


Ik heb hem gisteren gemasseerd voordat ik ging longeren, Jaike krijgt ook bezoek van een fysio dus zij heeft mij al een keer voorgedaan hoe ik moest masseren. Bij Wjukkel zit het veel losser dan bij Jaike en hij reageerde er verder niet op dus ik heb niet het idee dat het aan zijn rug ligt. Ik zal idd het zadel eens na laten kijken want je weet maar nooit, hij heeft een Wintec Pro op zijn rug liggen.

Ik kan niet constant in de gaten houden wat er op stal gebeurd als ik les
sta te geven in de bak. Ik weet dat er wel eens meiden zijn die het nodig vinden om heel hard te schreeuwen en te slaan helaas hebben ze zelf nog niet door dat dat niet het juiste effect geeft.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:51

Barb schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij op dinsdag nog poeslief is en geen vlieg kwaad doet en op woensdag er in volle galop vandoor gaat. Of ben ik nu heel naief, dat zou natuurlijk ook kunnen Haha!


Ja, je bent vreselijk naïef... Haha! ! Mijn Haf is een onwijze rotzak (doet deze dingen al zo lang hij onder het zadel is), word er helemaal moedeloos van... Na 3,5 jaar kunnen we nog steeds niet met elkaar lezen en schrijven. Zit er ook serieus over te denken hem weg te doen... Verdrietig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:52

Quellian"]
[quote="Barb schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij op dinsdag nog poeslief is en geen vlieg kwaad doet en op woensdag er in volle galop vandoor gaat. Of ben ik nu heel naief, dat zou natuurlijk ook kunnen Haha!


Ja, je bent vreselijk naïef... Haha!
[/quote]

Eindelijk iemand die het met me eens is! Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:54

Quellian"]
[quote="Barb schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij op dinsdag nog poeslief is en geen vlieg kwaad doet en op woensdag er in volle galop vandoor gaat. Of ben ik nu heel naief, dat zou natuurlijk ook kunnen Haha!


Ja, je bent vreselijk naïef... Haha! !
[/quote]

daar was ik al bang voor Haha!
Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat een paardje wat 4 maanden braaf zijn rondje loopt opeens zo hysterisch doet.
Een paar weken geleden begon het al wel dat als iemand zijn jas uit deed
of een cap op en af zette hij er dan ook vandoor ging. Dus daar is het mee begonnen, maar nu doet hij het zodra er iemand op hem zit.
Hij begint al angstig te kijken als iemand zijn voet in de beugel steekt Scheve mond

ik zet alles hier maar neer in de hoop dat ik ook uit mijn eigen reacties iets op kan maken wat het zou kunnen zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:56

Ik denk dat je eerder aan een oogprobleem moet denken........ zou even de va erbij halen om te kijken of hij goed kan zien. Ik vind dit namelijk typerend voor paarden die plotseling minder zien

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:59

gijsenkim schreef:
Ik denk dat je eerder aan een oogprobleem moet denken........ zou even de va erbij halen om te kijken of hij goed kan zien. Ik vind dit namelijk typerend voor paarden die plotseling minder zien



ja hier zat ik dus ook al aan te denken.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:50

Brilletje dan maar......
Sorry, beetje flauw, maar wel vervelend voor jou en je haf!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:54

Hahaha, zo typisch!! Het lijkt wel of je de mijne hebt geleend... Haha!
Stan is een keer met mij op hol gegaan tijdens het buitenrijden en hij stopte niet voordat we met z'n 2en op een Fiat Panda lagen... Heb de DA naar zijn ogen laten kijken, allemaal in orde Schijnheilig . Ik weet niet wat het is met Haffies, maar ik weet wel dat dit de laatste voor mij is. Voor Diane géén Haflingers meer. Bij het woord 'Haflinger' alleen al gaan m'n nekharen overeind staan. Heel veel succes!! OK dan!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:42

Als ik het zo les denk ik niet dat Wjukkel mij van mijn haflingertrauma af kan helpen.

Ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt waarom hij zo doet want aan een vervelend paard heb je weinig.