Veulen in de opfok/wei wat zijn de kosten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Veulen in de opfok/wei wat zijn de kosten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 21:40

Hallo,

Ik vroeg me zo af wat een veulen in de opfok kost?

Of bijv in een groep op de wei.

Wie bied zelf dit aan en wat zijn de kosten??

Wie weet een "goedkoop" adresje??

Wie heeft er een veulen op de wei / opfok en wat zijn de kosten hiervan??

Groetjes: Corina

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 02:48

ligt aan de omgeving waar je je veulen kwijt wil. zo zijn er opfokken van 50 euro, maar ook van 150 (zoals waar ik sta).
verder zou je eens met de zoekfunctie op opfok kunnen zoeken, zijn namelijk al een aantal topics over geweest ook met plaatsen waar deze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 03:00

Persoonlijk zou ik niet teveel op zoek gaan naar een goedkoop adresje. Ik vind dat de opfok van een veulen zo belangrijk is, dat ik liever niet teveel naar prijs kijk.

Mijn veulen staat op een bedrijf waarbij ze zomers en s'winters buiten komen. Zomers dag en nacht, en in de winter komen ze overdag buiten, krijgen ze kuil en brok bijgevoerd.

Beweging is in mijn ogen het allerbelangrijkste!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:02

Mijn jonge beestje staat bij ons op stal in de opfok en idd ik kijk liever naar een adres waar ze het goed hebben en waar er goed voor gezorgt wordt dan naar een goedkoop adres. Maar je bent bij een goed bedrijf al gauw € 90,- kwijt...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:14

Waar mijn merrie staat, betaal ik 's winters €100,-- per maand en 's zomers €50,--. In de zomer staan ze de hele dag buiten en in de winter lopen ze in een ENORME loopstal met (overdag) openstaande deuren, kunnen dus altijd naar buiten. 's Winters krijgen ze brok en kuil/hooi bijgevoerd. Ze worden daar ook ontwormd, geënt en bekapt. Is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of dit bij de prijs inbegrepen is. Dit is in Friesland, vlakbij Lemmer.

Afgelopen zomer heeft Quellian in Zeewolde gestaan. Kostte €50,-- per maand. Dat was een natuurgebied van 80km2. Heerlijk voor zomers, maar van de winter wilde ik haar daar toch echt weg hebben. Er wordt daar maar 1x per week gecontroleerd en verder wordt er niets gedaan aan evt. onderhoud.

Je moet dus vooral goed nadenken wat je wilt. Ik heb mijn meisje ver weg staan (nog een klein jaartje wachten), maar ik weet gewoon dat ze het daar goed heeft en dat dit het beste voor haar is. Uiteraard was ik ook heel tevreden met het natuurgebied van de zomer, ze heeft zich lekker 'vrij paard' kunnen voelen.

Succes!

Gr. Diane

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:25

Ik betaal 70 euro in de zomer en 90 euro in de winter, als ze jaarling is wordt het 105 euro in de winter. Dit is wel in de provincie Zuid-Holland en daar is het over het algemeen duurder dan in Overijssel. Persoonlijk zou ik m'n veulen niet naar een begrazing doen waar ze maar eens per week gaan kijken. Ik zou daar geen fijn gevoel bij hebben iig.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:48

Ik ken een goed adresje tussen Oldenzaal en Weerselo. Paarden staan zomers dag en nacht buiten (6 maanden, in Fayette d'r tijd nog voor 500 gulden excl. wormenkuren en bekappen) en in de winterperiode in loopstallen met een paar uur per dag naar buiten (ook 6 maanden, voor 225 gulden excl. wormenkuren en bekappen). Verder dagelijks toezicht, veel weilanden en zeer ervaren mensen.
Mocht je meer willen weten dan moet je maar even pb-en.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:48

Ben het met Pipo eens. Mijn veulen staat hier in de buurt en kan naar binnen en naar buiten (zelf bepalen), krijg kuil bijgevoerd en biks en mueslie..
Ik betaal € 60 in de maand..