Onduidelijkheid..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-01 11:48

Misschien kunnen jullie me helpen?
Er mag weer vervoerd worden, van een bedrijf zonder MKZ natuurlijk met paarden, naar een paardenbedrijf zonder MKZ.
Maar bij ons op stal hebben we 3 Franse schaapjes, dus ik mag zeker nog steeds niet het erf af?Of met Iowa naar het strand ofzo?Wij liggen niet in een gebied waar MKz voorkomt, Noord Holland is er helemaal niks te vinden.Wie weet dit? Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 13:36

Je mag je paard verplaatsen van een bedrijf met evenhoevigen naar een bedrijf zonder evenhoevigen. Maar over evt. een strandrit krijg je geen duidelijk antwoord bij de infolijn Frusty

Afijn, hier schiet je dus ook niks mee op...

Sonja.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 13:50

Hoi!
Er staat ook dat je weer je paard mag vervoeren over de weg onder het zadel, of aan de hand (teugel vasthouden en zelf lopen dus), of (uit recreatief oogpunt) voor de wagen gespannen. Maar omdat jouw paard bij evenhoevigen staat mag je niet met jouw paard naar een ander bedrijf waar evenhoevigen staan. Het wordt afgeraden paarden te verplaatsen van het ene naar het andere bedrijf als het niet nodig is, tenzij het gaat verhuizen van stal bijvoorbeeld. Maar voor zover ik weet kun jij gewoon een buitenrit over de weg maken. Of dit ook over het strand kan weet ik niet. Dit kun je misschien ook aan de strandwacht of politie vragen bij jullie? Groetjes, Dorine.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 13:59

Je mag rechtstreeks van het ene bedrijf naar het andere, maar dus niet van bedrijf A naar het strand en terug naar bedrijf A met de trailer. je mag wel onder de man op de openbare weg als je van een bedrijf komt zonder evenhoevigen.
helaas, nog ff geduld.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-01 14:33

bedaknt allemaal,
Ik weet nu iniedergeval hoe ik ervoor sta. En ik moet inderdaad nog veel geduld houden. Maar jah dat heb ik wel voor over.
Ga ook maar niet het erf af.En me wedstrijden zullen ook wel weer niet doorgaan als het wel weer zou mogen.Grrrr..maar eigenlijk heb ik nog nix te klagen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 15:24

Hoi, ik heb dus net gebeld (16.00 uur) en in mijn geval mag een strandrit wel, maar ik sta dan ook op een stal zonder evenhoevigen. Dus misschien dat dat het verschil maakt. Ik moet wel een logboek bijhouden en de wielkasten ontsmetten, maar ja, dat is een kleine moeite.
Joepie, zondag weer een buitenrit!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers