Western-tandemzadel :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Western-tandemzadel :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 18:52



Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:03

Tja ik heb ook mijn twijfels over zo een buddy zit, fijn dat je je kind mee kan nemen als je geen oppas hebt, maar als het kind met zijn benen begint te zwaaien krijgt het paard een trap in zijn lies, lijkt met toch ook niet helemaal de bedoeling.
Het valt mee onder het kopje, wat zullen we nu eens verzinnen Haha!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:51

Nou zijn kinderen nog niet zo zwaar, dus het gewicht zal het probleem niet zo zijn. Als zal niet elk paard ervan gediend zijn. Dat schoppen lijkt me eerder een probleem.
Persoonlijk zou ik een kind nooit achter me willen hebben.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:52

Ik vond deze, Verward voor een westerngereden paard nog wel te doen. Anders heb je toch een probleem met de nek Lachen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:30

In de BIT wordt ook al vrij lang geadverteerd door een Duits bedrijf, met een Mutti-sattel, beetje kruising western * engels * onbekend zadel, maar dan zit het kind idd ook vanvoren. Dat lijkt me niks, is volgens mij niet comfortabel voor het paard, voor het kind, en niet handig om te sturen. En wat als het paard gaat bokken? Nee, het lijkt mij echt niks...

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:02

zorg dat je twee kinderen hebt neem een paar goede zadeltassen elke kant een klaar .tip van een zadeltas maker (niet doen dus)

Klim op de zwerfkei die je de weg verspert en geniet van het uitzicht.
www.midwayusasaddlery.com

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:43

Ik neem Lisanne of Ruben altijd voor bij mij in het zadel mee. Maar ik moet zeggen dat het nu te klein wordt. Ik moet nu echt helemaal achteraan zitten en dat zit niet meer. Nu zitten ze af en toe achter me op het pad. Dus zo'n oplossing is super.
Maar ik ben het met jullie eens. Je moet wel vertrouwen in je paard hebben om dit te doen.

NIEUW: kalender 2005!
www.westernkalender.nl

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:10

Ik heb ze ook liever voor me dan achter me. Maar dat getoonde zadel ziet er wel een beetje onstabiel uit hoor!
Ik zet ze nu weleens voor het zadel, op de nek zeg maar. Maar dat is ook niks.

In het land der blinden is eenoog koning!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:12

ik heb zaterdag bij arthur (vorstenbosch) een stel leuke beugeltjes gekocht voor mijn dochter(tje) die hang je over de knop van het zadel en de beugeltjes kan je zo op maat voor haar maken, kan ze ook eindelijk op mijn zadel wat proberen te rijden, als het volgend jaar herfst is dan pas want we moeten eerst eens even wachten wat er nou voor veulen eindelijk Haha! eens uitkomt, maar ik hoef haar niet meer voorop te zetten want dat past gewoon niet meer en achterop vertrouw ik het gewoon niet zo erg Lachen


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:15

Je bedoelt een buddy-stirrups. Die zijn handig, maar hou wel in de gaten dat haar voetjes niet te groot worden voor de beugeltjes.
Ik heb zelf eens een paar gemaakt, kostte niks en werkte perfect Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:19

ik verzorg een zwaar gebouwde haf, en soms in stap neemk iemand mee (een verrrry licht iemand) achter het zadel... k zorg dan ook wl dat diegene niet in haar buuik schopt of wat dan ook! liza heeft er volgens mij totaal geen last van... maar zo'n zadel lijkt me echt irri!!
xxx roos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers