Dat heb je op een boerendorp he...geklets...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Dat heb je op een boerendorp he...geklets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 18:11

Mijn paardjes staan op een superklein boerendorp waar het echt ons kent ons is.
Het dorp heeft zo'n 700 inwoners, bestaat uit 6 straten ofzo.
Kortom, iedereen ziet alles, van een mug wordt een olifant gemaakt en mocht er iets zijn dan weet binnen een uur het hele dorp het.

Nu werden we daar vandaag weer even fijn aan herinnerd. Knipoog

De vader van mijn vriendin heeft vanmorgen de paarden eruit gelaten, Maffick was vervelend en heeft zich losgetrokken. Maffick peerde 'm met halstertouw nog aan het halster.
Die kerel is een nuchtere en had zoiets van:" Je stikt er maar in, ga je niet achterna om dat touw er nog af te halen, als je op je bek gaat ist je eigen schuld "

Dus Maffick heeft een tijdje met dat touw aan zn halster door de wei gesjouwd, die man vond dat ik maar het touw eraf moest halen, het was ten slotte mijn paard (en gelijk heeft hij)

Maar nou komt dus het boerendorp verhaal, ze werden opgebeld door iemand uit het dorp: "Een van jullie paarden heeft een touw onder zich hangen en staat er steeds op, dat is hartstikke gevaarlijk..." Schijnheilig

Zoals ik al zei is die kerel nogal een nuchtere dus die antwoord :

"Dat rutbeest het t veur 'm zelf verpest, tis mien peerd nait en ik gai dr dus nait achteroan, adder op de bek gait ist zien eig'n schuld! "
(half gronings Knipoog )

Hihi, ik kon er wel weer om lachen, tis ook altijd wat met mijn Maffickje, mijn vriendin schaamde zich dood dat ze opgebeld werden.
Ik niet hoor ( ik heb het makkelijk, ik woon er niet Knipoog )
Vooral die reactie van die kerel vind ik wel droog.
Toen ik er kwam was 't :
"Sanneke, doe most even 't touw van dat beest hoalen, want hij is weer met mie oan 'e loop west, ik wiet nait ofter nog oan zit of dattet kapot ien t laaand lait, maar dat most maar eve'n zien, tis mien schuld niet, rutbeest! "

Ik heb dus netjes het touw van Maffick afgehaald.T was niet kapot maar wel een stuk uitgerekt en langer, was iets minder fijn.

Hihi, ik kan dus altijd wel lachen om die dingen, t hele dorp wist alweer dat een van de paarden van ons met een touw aan z'n hoofd liep...
Ja en? zou je denken, maar daar is dat dus groot nieuws... Haha!

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:14

Leuk hè, van die roddeldorpjes...
Ik ben geboren in zo'n roddeldorp en weet precies hoe dat gaat Haha!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:17

Hahahha wel grappig!
Dus nu heb je een longeerlijn in plaats van halstertouw? Haha!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:29

leuk he zo`n klein dorp..
zo gaat het hier er ook aan toe....

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:54

woon ook in zo'n gat, maarre daar is het alleen nieuws als er weer is een wietkwekerij is opgerold *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 20:05

Wietkwekerij ?! Joh dat woord kennen ze in lutjegast ( waar de piddies staan ) nog niet eens Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:00

maar toch fijn dat ze zo op elkaars beesten letten toch?!
Beter dit, dan dat je paard in de sloot ligt te verdrinken en niemand het opmerkt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:06

OK dan! Super verhaal Enneh... San, dat dorp is gróót vergeleken bij waar ik woon Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 21:37

joyce B schreef:
maar toch fijn dat ze zo op elkaars beesten letten toch?!
Beter dit, dan dat je paard in de sloot ligt te verdrinken en niemand het opmerkt....


Ja dat is wel zo hoor, alleen kan het soms ook een beetje té zijn.
Maar als mijn paard in de sloot zou liggen zweer ik dat alle inwoners van Lutjegast bellen om te zeggen dat er een paard in de sloot ligt Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:49

Geweldig verhaal, ik woon zelf in Bontebok (bestaat dat echt, ja echt, in Friesland). Vlakbij Buitenpost, Sanex...
Ik had zelf een Haflinger, leuk beest. Dat vond iedereen, ze was gewoon, kon je lekker op sjokken.
Toen kwam er een Arabier uit het westen naar Bontebok, ook nog groen...
Iedereen volledig in schok, dat kleine meisje koopt zomaar een arabier....
Dit is nu een jaar geleden, maar iedereen volgt mijn actviteiten met dit paard...De buurman kwam vanmiddag even kijken om te kijken of alles toch wel echt goed ging, het ging goed...oliebol weer niets om vanavond te vertellen, kon ik aan zijn gezicht aflezen..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:55

hahaha heerlijk soms weer van die dorpjes....om je dood te ergeren!! haha

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:36

Coby schreef:
Geweldig verhaal, ik woon zelf in Bontebok (bestaat dat echt, ja echt, in Friesland). Vlakbij Buitenpost, Sanex...
Ik had zelf een Haflinger, leuk beest. Dat vond iedereen, ze was gewoon, kon je lekker op sjokken.
Toen kwam er een Arabier uit het westen naar Bontebok, ook nog groen...
Iedereen volledig in schok, dat kleine meisje koopt zomaar een arabier....
Dit is nu een jaar geleden, maar iedereen volgt mijn actviteiten met dit paard...De buurman kwam vanmiddag even kijken om te kijken of alles toch wel echt goed ging, het ging goed...oliebol weer niets om vanavond te vertellen, kon ik aan zijn gezicht aflezen..


Vlakbij BP ? Mijn god, ik ken het niet eens...

Zoals jij met je arabier dat hebt, zijn eigenlijk al mijn paarden beroemd en berucht in LutjeGAT Haha!
Mijn eerste pony was te wild Verward
Maffick is te raar n te lomp Verward
En Bas is te klein en daarbij bont ( de enige bonte van het dorp, kortom maf beest dus ) Verward
Jaja, Sanneke heeft altijd rare paarden...
Maar goed dat ik me daar geen donder van aan trek,anders kon ik wel opdoeken met mn paarden, want ik heb nog veel meer rare paardendromen ( zo wil ik nog een stippelpony, bas inspannen etc, zal wel idioot zijn natuurlijk in de ogen van de dorpers )

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:58

He Sanex bontebok ligt vlakbij Heerenveen, dus niet ver weg toch. Een echt Fries verveningsdorpje. Doe maar normaal....dan doe je al gek genoeg zeggen ze hier altijd....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:08

Buitenpost half gronings?
Zo komt dat taaltje wel erg dichtbij hahaha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 01:19

Nee buitenpost is nog steeds dik fries hoor Knipoog
Maar lutjegast ( waar mijn pidjes stoan Clown )ligt net over de grens in Groningen, in het westerkwartier, en daar spreken ze westerkwartiers Haha! ( en dat is dus gebrekkig gronings, gelukkig nog net verstaanbaar Knipoog )

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:26

Wij wonen ook in zo'n dorp Haha!
Maar over ons wordt niet slecht gepraat Tong uitsteken Maar er gaan wel roddels over iedereen *LOL* Wist je al dat die met die heeft, en dat die vreemd gaat, en dat die gescheiden zijn enz haha

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:34

Hahaha, dat ken ik ja die dorpjes.
Mijn ouders wonen in Zegge, als ik daar bij wijze van aan de ene kant van het dorp mijn been breek, ben ik aan de andere kant platgereden door een vrachtwagen Haha!

Bij de bakker wordt ook altijd ALLES besproken Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:58

bontebok ben ik wel eens doorheengereden. Allemaal smalle weggetjes... twee straten Knipoog
Buitenpost is dan nog vrij groot en Lutjegast ligt vlakbij Grootegast toch? Ik heb les bij Dressuurschool Carmen en waar ik afsla, moet ik dan nog even rechtdoor rijden...
Ik werk in Wijnjewoude, en ook daar heb je verhalen Knipoog En dat is nog groter...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 16:23

Ja Lutjegast ligt vlakbij Grootegast.
Carmen Grondsma ken ik wel, had een vriendin van mij ook altijd les Knipoog
Vanaf waar rij jij naar carmen toe ? Over Doezum ?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:42

Ik heb ook alleen maar in dat soort durpies gewoond. Niet zo heel boers, maar op dit moment zitten wij in hét gat in de randstad (de bus gaat maar 1 x in het uur en vertrekt op 1 plek aan de rand van het dorp, alle busstations zijn zo'n 20 minuten (wandelen/fietsen), voor alle inwoners). We hebben hier geen winkels en het is ook niet zo heel open (midden in 't bos). Hier is de fysiotherapeut hét sociale middelpunt. Als je moet weten hoe het met je buurman zit, dan moet je even bij de fysio langswippen en over de buurman gaan klagen. Rechtstreeks zul je het nooit horen, maar daar is altijd wel iemand die van de hoed en de rand weet Tong uitsteken Dit is niet zo'n agrarisch dorp waar dus maar weinigen paarden hebben, maar dan nog...
Hiervoor heb ik 13 jaar in een dorpje in de Betuwe gewoond, vlakbij Tiel. Qua infrastructuur nog beter zelfs, want wij woonden echt buiten t dorp en hadden een bushalte in de straat! Was wel heel erg van de import en de mensen die al generaties in het dorp woonden, dat was ook best vervelend. Dorp was qua inwoners denk ik net zo groot als hier. Daar was het wel zo dat ons konijn gesprek van de dag was, die was dan de hele buurt weer door geweest. 't Was nog net niet zo gek dat ze met élk loslopend konijn aan kwamen zetten of het soms van ons was Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:59

Ik woon in een dorp die het postnummer moet delen met een ander dorp, waar de bus niet meer komt, en waar de enige bakker deze zomer is in pensioen gegaan. Er is één slagerij en als je wat anders wil dan salami of braadworst bestel je het best twee dagen op voorhand dat ze het kunnen ontdooien of maken Verward .... kortom, een BOEREGAT! Als "buitenstaander" heb je hier weinig in de pap te brokken, de dorpelingen hangen hier zo aan het roots dat je als nieuwkomer hier een alien bent .... en ja, ze roddelen zich suf achter je kont hier Boos! Kan ik niet bepaald om lachen Boos! Boos! Boos!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:09

ik woon ook in zo'n dorpje!amper 1000 inwoners waarvan 90% hier is geboren, 50% is bejaard en 40% is boer, de meeste mensen heten Waterschoot of Meulenbroeks, en alles wordt altijd opgelazen tot een mega-roddel
toen wij dit huis kochten en er nog niet woonden gingen er al de meest erge roddels over ons door t dorp, toen we hier eenmaal wononden kwamen de mensen er achter dat we best normale mensen zijn eigenlijk Knipoog

e een bus hebben we hier ook niet, en als t glad is heb je geluk als er wordt gestrooid, meestal strooien ze alleen de hoofdtrsaat en verder niet

maar soms wordt ik wel ns moe van die roddels, en ook al woon ik hier alweer 5 jaar, sommigen zien ons nogsteeds als die 'stadsmensen' al komen we toch echt uit een dorp!(oke veldhoven ligt naast eindhoven en heeft veel meer inwoners dan hoogeloon, en heeft het een heel winkelcentrum etc, t is toch echt een dorp!)

het is dat ik lid ben van de plaatselijke rijvereniging en alle2 mn ouders in t bestuur zitten, anders hadden we er nogsteeds niet 'bijgehoord'

maar ja, als er iets gebeurd dan staan ze wel altijd voor je klaar.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:30

Bontebok heeft volgens mij zo´n 100 inwoners, erg weinig dus.
Ik woon er al mijn hele leven, er zijn geen winkels er is wel een bus..en belbus.
Ik ga volgend jaar samenwonen met mijn vriend, dit kan helaas niet in Bontebok omdat alle huizen veel te duur zijn geworden.
De mensen uit het ´westen´hebben Friesland nl. ook ontdekt. Boos!
Ik zie ondanks het geroddel de charme van zo´n dorp ook wel in, het is rustig en veel ruimte om je heen. Lachen Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:01

ja idd die rust&ruimte zijn geweldig!
heb mn paarden thuis staan, heb een wei en een fijne buitenbak aan huis, bossen heel dichtbij, wat wil ik eigenlijk nog meer Haha!