vieze traan ogen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

vieze traan ogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 13:19

het hengstenveulen wat bij mijn veulen op stal staat 's avonds heeft iedere dag last van vieze traan ogen.soms lijkt het alsof hij heel erg gehuilt heeft zeg maar.hij is 3 weken geleden geent en een paar dagen later was hij nogal verkouden en moest hij 's avonds naar binnen.mijn veulen gaat 's avonds samen met hem op stal maar is nog niet verkouden geweest of wat dan ook.(ze moet met hem op stal want er is maar 1 stal over) ze staan met nog 2 andere veulens op de wei maar die moeten buiten blijven dag en nacht.de eigenaar van het hengstje zegt dat veulens vaak verkouden worden en dat haar DA gezegt heeft dat die prutogen geen probleem zijn.ik maak ze iedere ochtend schoon met lauwater maar 's avonds zit het er weer. Verward

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:17

ik ben geen arts,maar mijn pony had daar ook veel last van,nu niet meer,ik heb het oog met gedest.water schoongemaakt,en gezorgd dat er geen tocht onstond waar ze staat,na een week was het euvel verholpen.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:39

Fysiologish water is ook een handige mogelijkheid, dat kan je krijgen in kleine tubetjes voor babyoogjes en zijn precies goed en handig om bij te houden, en gezien één zo'n tubetje voor één oogje is ga je de ziekteverwekker niet IN het water brengen zo!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:03


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:58

heb je al eens geprobeerd met kamille thee te maken,dat laten afkoelen en daarmee schoonmaken?
bij mickey toen ze een onstoken oog had hielp dat best Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:35

Kamille thee is inderdaad heel goed! Maar let wel op dat je echte kamille thee hebt, dus die van zonnatura, want die van pickwick is met een vleugje caramel ofzoiets (staat heel sneaky op de zijkant)

Better to have loved and lost, than never loved at all

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:02

Wat je ook kunt doen is een aantal ampullen Traumeel kopen (bestellen bij een drogist/apotheek) met een aantal injectienaalden en spuiten. Je vult de spuit mbv de naald met de Traumeel. Haalt de naald eraf en druppelt de Traumeel in de ogen. Werkt als een tierelier. En als je de naald terug doet op de spuit kun je deze enkele dagen gebruiken.

Gebruik wel ampullen Traumeel, geen druppels uit een flesje. In het flesje zit alcehol en in de ampullen niet.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:03

Is ook zo banketstaaf.. een paard caramel in zn oog smeren Haha!

Maar wat Mickey al zegt, probeer eens kamille thee !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:33

Marquez had ook traanogen in de zomer ( van de vliegen ), ik heb toen zijn ogen uitgespoten met uitgekookt water. Het water laten afkoelen tot lichaams temepratuur. Je kan het van een afstandje in zijn ogen spuiten mbv. van een injectie spuit zonder een naald. Hij vond het niet echt prettig maar de aanhouder wint! Na een paar dagen waren de pruteltjes uit zijn ogen verdwenen.
Succes

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:52

Boorwater wil ook nog wel eens helpen (is in principe ook hetzelfde als gekookt water of gedestilleerd water)
Maar zijn traanogen worden veroorzaakt door de wind, n btje hetzelfde idee als dat wij traanogen krijgen van de wind. Zolang het ventje dus nog hele dagen buitenstaat met dit weer, geef ik je weinig kans op verbetering. Wel heb je meer kans op verbetering als je 's avonds als hij naar binnen gaat al zijn ogen schoonmaakt, ipv van 's ochtends voordat hij weer naar buiten gaat. Dan hebben zn ogen de nacht om bij te komen zeg maar.

Wanneer de huid bij de ogen helemaal kaal en geirriteerd wordt door de 'tranen', werkt sudocreme heel goed (verkrijgbaar bij de drogist)

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 17:19

ik zal het straks allemaal aan de eigenaar melden.ik ga er namelijk niet zelf mee dokteren want het is niet mijn veulen en hij vind mij ook niet echt leuk meer(ik heb hem een x een mep op zijn kont gegeven en daar is meneer zo door beledigt dat ik niet te dicht bij hem mag komen enzo...)
bedankt voor de tips.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:04

kafzalf (of een ander oogzalfje) van de DA helpt bij mijn pony altijd goed, als je de DA niet laat komen is het niet duur.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:17

Als die van mij het licht heeft doe ik altijd gekookt water helpt bij erg goed.

mireilleV
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:43

WIJ HEBBEN OOK EEN PONY DIE DAT HEEFT MAAR WIJ DOEN HET MET KAMMILLE THEE (MAAR WEL DE ECHTE)IN DIE ANDERE ZITTEN CARAMEL
DUZZ ZAL IK HET NIET DOEN
VEEL SUCCES
-XXXX-
MIJ

heey, Ik ben nieuw hier Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:40

mireilleV schreef:
WIJ HEBBEN OOK EEN PONY DIE DAT HEEFT MAAR WIJ DOEN HET MET KAMMILLE THEE (MAAR WEL DE ECHTE)IN DIE ANDERE ZITTEN CARAMEL
DUZZ ZAL IK HET NIET DOEN
VEEL SUCCES
-XXXX-
MIJ
caps lock uit want je praat nu wel heel HARD.
ebn welkom op bokt.
Verward sorry maar rare reactie

ontopic: kamille thee wil ook wel helpen dit kun je in bijv. kruidenierswinkeltjes kopen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:39

Wij hebben een shet op stal die er ook zo'nlast van heeft.
Kamille thee hielp maar deels.
Nu heeft de eigenaresse een soort ouderwets huismiddel gebruikt dat eigenlijk voor mensen bedoeld is.
Boter achter de oren smeren.
Ranzig!
Maar het werkt net zo als de kamille, een beetje dus in dit geval bij deze pony.


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:41

Ik maak zijn ogen ook vaak met gedest.water schoon.
Die van mij heeft ook vaak last van prutjes in zijn ogen en dan wil dat nog wel eens helpen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:26

Bij de paarden drogist verkopen ze ook spul voor de ogen, ben zo even de naam kwijt ................

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:18

Ranja heeft hier ook altijd last van. Aan 1 kant heeft hij een te smalle/ krappe traanbuis en heeft hierdoor eigenlijk altijd een prutoog. Doorspoelen heeft geen zin, verdere middeltjes volgens mij ook niet. Het enige wat ik doe, is iedere dag schoonmaken.
Maar de dierenarts kan waarschijnlijk beter zien waar de oorzaak ligt van die vieze ogen.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:19

Dat vd paardendrogist, hebben ze ook bij divoza, dat heet Bright eye...

Eindelijk foto's in profiel!!!!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:31

een paard bij ons op stal heeft het ook.. komt omdat ie niet zoveel knippert en stoffig hooi eet.. dan komt er troep in en dat spoelt het oog weer schoon.
zolang het oog er gezond uitziet maak ik me niet druk, en ik ben wel een doemdenker soms hoor....
succes

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi, Hobbyhorse en 86 bezoekers