Ze looppt te diep aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Ze looppt te diep aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:25

hoi
ik heb een verzorg pony een haflo-arabier.
Als ik aan het rijden ben loopt ze zo aan de teugel maar ze blijft niet op 1 lengte soms loopt ze heel diep bijna met de neus op de grond. Als ik een slof of een bijzet of iets anders wil gebruiken wordt ze knetter gek. Ik wi lgraag wedstrijden rijden maar dan meot ze wel op 1lengte blijven met der hoofd

wat meot ik doen ????????????


xxxx anouk


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:37

les nemen. Wij kunnen hier wel tips enzo neer zetten, maar we zien niet hoe jij rijdt en wat je moet verbeteren. En om nou vanalles uit te gaan proberen gewoon instructie zoeken

[o]

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:40

Zijn haar tanden na gekeken. Het lijkt of ze het bit probeerd te ontwijken. Waarscheinlijk komt het bit bij het aan nemen van de teugels tegen een gevoelige plek of haak. Ga eerst is op een halster rijden, dat is evenal goed. Ook als het geen tanden probleem is.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:44

ik denk dat het te maken heeft met het belangrijkste...ONTSPANNING..volgens mij is dat er niet en probeerd hij zich er zo onderuit te piepen volgens mij doet hem iets pijn..je ziet het wel vaker dat een paard de neus aan de gron heeft en dat degene die erop zit moet trekken om hem omhoog te krijgen..een paard wil ook eens zn nek ontspannen en ik denk dat hij het daarom doet??!
mischien hebben anderen mensen anders opmerkingen?
gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:54

miekelover schreef:
Ze loopt zo aan de teugel, bijna met de neus op de grond.

Als ik een slof gebruik wordt ze knettergek....


Sorry, maar vind je dat zelf niet wat tegenstrijdig? Ik bedoel dat niet banketstaaf, echt niet. Maar als ik het zo lees, dan heb ik zoiets van Verward Ze loopt al aan de teugel (en soms te diep) zeg je. Wat wil je dan met de slof bereiken?

Ik kan verder je probleem vanaf de pc niet zien. Dus ik ga met de rest mee; les nemen en e.v.t. de tanden laten controleren.

Hoe oud is je verzorgpony eigelijk? En is het iets van de laatste tijd? Hoe zit ze verder in d'r vel?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:18

Als romy der neus op de grond legt is het pure protest en om onder het werk uit te komen... dat was tot nu toe altijd wel van de spierpijn maar het kan dus of lui zijn of idd ergens pijn.. probeer met les te kijken of het probleem dresuurmatig opgelost kan worden, anders VA raadplegen

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:26

probeer haar met been wat optedrijven zodat ze wat hoger gaat lopen, in het begin zal ze dan waarschijnelijk haar neus in de lucht steken als je dit doet,maar dat is niet erg!er is tenminste een reactie en als die reactie er is moet je haar gaan leren dat ze dus wat opgerichter moet gaan lopen door de hulpen in de juiste mate op het juiste moment en de juiste plek te geven:D suc6!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 20:00

mieek is 7jaar een merrie. Ze heeft altijd veel zin o mte gaan rijden. Ik rij der 3keer i nde week odmat ik anders met mijn school i nde war komt. Maaar als i kder dan ga rijden barst ze los ze heeft zoveel engergie in der lijf.
Maarja bedankt voor jullie advies.
Ze krijgt binnenkort een ander bitje

groetjes anouk

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 20:00

mieek is 7jaar een merrie. Ze heeft altijd veel zin o mte gaan rijden. Ik rij der 3keer i nde week odmat ik anders met mijn school i nde war komt. Maaar als i kder dan ga rijden barst ze los ze heeft zoveel engergie in der lijf.
Maarja bedankt voor jullie advies.
Ze krijgt binnenkort een ander bitje

groetjes anouk

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:58

Als ie erachter kruipt, vooral meer voorwaartse dwang geven, misschien hand iets omhoog, meer luchten met je hand en iets meer been op dat moment. Maakt niet uit als ie z'n hoofd dan even omhoog gooid.

...

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 00:18

het probleem met haar is dat ze bijna altijd aan de teugel loopt. Met longeren. Als ze lso i nde bak is. Met springen net voor de hinderenis met rijden in het bos noem maar
Vind ze dat leuk ofzo
Het is niet dat ze pijn in de mond heeft. Ze maakt ook z;n geluidje met de mond. Ze doet met de lippen open en dicht heel grappig.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:48

Heb je er een foto van, zoals ze dan loopt? Is misschien iets makkelijker te beoordelen wat er precies gebeurt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 22:19

hoi
nee nog niet
maar ik probeer snel nieuwe foto's te maken

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:47

Bedoel je dat ze haar neus er ook uitsteekt en op de grond loopt? In dat geval teugels korter pakken en natuurlijk blijven drijven. Gewoon aan de teugel rijden zeg maar. En als ie hangt een ophouding maken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:13

foei zeggen Tong uitsteken Knipoog

Wat zegt je instructeur er van?
Geen les, dan snel gaan halen, want zonder kan zelfs Anky niet Lachen

Want het lijkt erop dat jij je teugels te lang hebt en je paard te weinig aan je beenhulpen staat.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:17

runningkawa schreef:
foei zeggen Tong uitsteken Knipoog

Haha, ja dat kan je proberen *LOL*

:brr:

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:00

Het klinkt alsof je pony "in de houding " loopt. Mooie manier om onder het echte werk uit te komen. De hals van een pony en dus ook het hoofd, moeten altijd in beweging blijven. Als ze te diep loopt, dus lekker voorwaarts rijden en lucht blijven geven met je handen. Loopt ze te hoog, dan juist dieper instellen. Als ze nu constant aan de teugel loopt, blijft ze dus op haar onderhals hangen en werkt ze niet met haar spieren. Voor de rest, inderdaad, lekker les gaan nemen of vraag eens aan een vriendin of ze vanaf de grond wil kijken. Dan zie je soms meer dan dat je in je eentje aan het rijden bent. Succes!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:16

Volgens mij ken ik je probleem. Paard die ik rijd deed dat ook voortdurend. Wel met stelling lopen, maar zijn hoofd niet stil kunnen houden. Dan weer mooi rond, dan weer naar beneden etc....hij deed het voornamelijk om eronder uit te komen, ik moest dan een halve ophouding maken en vervolgens weer lekker voorwaarts rijden. Na verloop van tijd bleef hij mooi rustig lopen....

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, Lizzy__87, OmgiliBot en 12 bezoekers