Het belgische griep virus..wie nog meer..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Het belgische griep virus..wie nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:27

Hallo allemaal,

Zijn er nog meer zielige snotterende mensen hier die de hele dag niets anders kunnen doen dan een koud washandje op je voorhoofd leggen, films kijken en veel op bokt (minder erg) .nl zitten?

De dag voor kerstavond was het raak. Op stal werd er gesproken over dat belgische virus, dat het zo erg zou heersen en dat het een behoorlijk flinke griep zou moeten zijn. Vervolgens heb ik mijn paardje klaar gemaakt zelf een dikke jas en 3 meter lange sjaal om mij heen gehangen en heb vervolgens lekker ontspannen 45 minuutjes gelongeerd.
Alles ging super. Na haar slobber te hebben gegeven ging ik naar huis om op te warmen. Kuch kuch..? Het zal wel mee vallen.
De volgende ochtend lekker met het paardje een buitenritje gemaakt. Niets fanatieks zo voor de feestdagen. kuch kuch..
Na de buitenrit krabte ik haar hoeven uit en kreeg me toch een flinke hoofdpijn..
Binnen 4 uur zat mijn neus dicht, alle klieren opgezet, hoesten en 39.3 graden koorts. Vandaag 28ste is het iets verergerd en waarschijnlijk ga ik zo het nieuwe jaar in.. Tja heb je het maar gehad denk ik dan maar.

Zijn er nog anderen die ook last hebben van deze virus? Tips misschien om snel weer beter te worden?

Groetjes kuch.. Osita

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:30

Gelukkig "nog" niet en ik hoop ervan bespaard te blijven.
Dus ik doe lekker rustig aan... of morgen moet half Ahoy lopen snotteren maar anders..... gezond het nieuwe jaar in.

Heel veel sterkte met je gesnotter.. en snel weer beter worden...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:32

Ik heb er al een paar weken last van en kom er maar niet vanaf.. Ach gut

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:38

ik heb het al vanaf half december en kom er ook niet vanaf Huilen
ik slaap 18 uur op een etmaal en kan me nergens op concentreren, ik heb nog een week om beter te worden: 5 januari moet ik weer werken Boos!

veel drinken en slapen Ach gut

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:43

Ik heb het sinds dinsdag. Ik werd opeens wakker met opgezette klieren in mn keel. Verder was er nog niet zoveel aan de hand. Woensdag had ik opeens blaasontsteking (2e keer in 2 maanden) en donderdagochtend werd ik snipverkouden wakker! Boos!

Ik drink veel thee en cranberrysap (zit vit C in) en snuit om de 3 minuten mn neus. Ik hoop dat het verder niet doorzet...

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:44

Jeetje verontrustende berichten!
Ik had al begrepen dat het een hardnekkig virus was, maar zo erg.
Het lukt me zelfs niet eens om te slapen met die koorst. Dan is het weer warm dan weer koud.
Ik neem aan dat wanneer je nog ziek bent de 5e van januari je niet gaat werken..?
Kunnen julie wel gewoon eten? Die van mij is er nog niet over uit of dat biefstukje nou wel of niet lekker is.

Wat ga je doen in de Ahoy?...

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:49

Osita schreef:

Wat ga je doen in de Ahoy?...


Paard Ahoy dit weekend dus veel mensen bij elkaar dus die bacillen willen wel hoor.... gni gni

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:51

Citaat:
Die van mij is er nog niet over uit of dat biefstukje nou wel of niet lekker is.


biefstuk??? Ik heb een week niets kunnen eten, ben nu aan de droge beschuit en slappe thee, moet niet aan warm eten denken Scheve mond

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:54

Ik word regelmatig wat misselijk als ik iets heb gegeten, maar ik gooi het er niet uit! Maar ik heb ook niet echt honger...

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:56

Mams had de griep met kerst, en nu is mijn vader aan de beurt.
Volgende week waarschijnlijk de rest van het gezin.

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 14:36

Kijk inderdaad maar uit bij de Ahoy. Iedereen met een zakdoek uit de weg gaan!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:43

Mijn hele kerst in verpest door de griep.
De dinsdag voor kerst ('s avonds) begon het... had het koud en voelde me niet goed. (mijn broertje was al ziek) en woensdag ja hoor daar lag ik ziek. Kerstavond heb ik metveel moeite gezellig bij mij thuis aan tafel gezeten, maar hast niks gegeten. 1e kerstdag zouden we met de familie van mijn moeders kant gezamelijk eten maar goed ik was dus ziek. Mijn vriend heeft mij later opgehaald zodat ik toch even aanwezig was. 2e kerstdag ook de hele dag plat gelegen alleen s'avonds even naar mijn schoonmoeder en geprobeert wat te eten... Gisteren had ik het helemaal slecht en heb de hele dag plat gelegen. s'avonds knapte ik eindelijk wat op. Vandaag zit ik voor het eerst achter de computer en voel me al iets beter... Het is echt een heftig virus... Voel al wel wel beter maar door 5 dagen niks gegeten te hebben ben ik zooooo slap. Bij de drogist was alle hoestdrank en antigripine uitverkocht. Dus zorg dat je niet ziek wordt want je bent er mooi klaar mee...

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:11

heb ik ook gehad 2 weken geleden al,en het was echt erg,kon niet eens bokken(deed te veel pijn)laat staan lopen of me omdraaien in bed!

schildpad

Berichten: 109
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:59

Ik heb het ook gehad Scheve mond
Het is gelukkig nu net over bij mij maar ik zat er wel lekker mee in de vakantie.
Was niet zo leuk maar ach....dat ga ik nu allemaal inhalen! *LOL*
Iedereen hier die het op dit moment heeft heelveel beterschap toegewenst! Ach gut

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:19

Het was bij mij niet zo erg dat ik niet meer kon paardrijden..... Maar na het rijden moest ik wel een paar uur bijkomen.... M'n moeder is wel ziek geweest en heeft zelfs op bed gelegen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:45

Ik heb griep,
ik zou willen dat ik sliep
zo'n griep heb ik
het is net alsof ik stik
ik zit te bibberen van de hitte en te zweten van de kou
griep heb ik
auw, auw

ik ben vanmorgen naar de dokter geweest
ik heb een griep spuit gehaald
om er vanaf te zijn
maar ik maak me zorgen
want ik had hem nog wel contant betaald
maar toch krijg ik de griep

Ik krijg verhoging

ik ben zo zielig
en ik lig maar te zweten en te denken aan jou
was jij nu maar hier
maar het is te laat
om te bellen
ik weet het,
dus hier lig ik nou,
steeds maar verhoging

Ik heb de griep

Liedje van gerard van maasakkers.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:54

Ik dacht dat het een grapje was: het belgische griepvirus, maar nee.
Nou ik ben er ook door geveld, sinds 25 dec. Ik heb giga rugpijn, pijn in mijn keel, nek, hoofd. Ik eet niets en voel me zo slap als een vaatdoek. Ik heb het veels te warm, te koud, te warm. Alles smaakt vies en bitter. Ik overleef al wat daagjes op twee stukjes toast per dag.
Beterschap iedereen! Als die Belgen nog eens iets hebben... Tong uitsteken *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:11

Deze Belg heeft overigens nog van niets geen last gehad (op een wondje in m'n neus na die verdomd prikt Verward)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:15

en het vervelende is dat ze voor een ander griepvirus hebben ingeent dit jaar, dus als je een griepprik hebt gehad, kan je nog gewoon deze griep-variant krijgen.....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:43

heb het gehad... tenminste dat dacht ik, heb het niet goed uitgeziekt (kan nou eenmaal niet thuis zijn Haha! ) Dus was ik zaterdag weer aan de beurt, baas opgebelt dat ik ziek was en wat denk je?? Ze zecht" had je dat niet eerder kunnen zeggen je komt maar gewoon zondag (vandaag dus) "
Halverwege de dag was ik al kapot maar heb het toch volgehouden tot 5 uur. En nu voel ik me pas echt beroerd. Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:37

Ik ben ook al vanaf dinsdagavond ziek.
Het begon met hoofdpijn en overgeven en daarna kwam de keelpijn, het snotteren en het hoesten.
Heb met met de kerstdagen alleen snel naar 2 diners gesleept en heb gister ook de hele dag op bed gelegen. Vandaag zonder stem en nog steeds niet fit naar Paard Ahoy geweest en dan zo vroeg naar bed, in de hoop dat het morgen beter is, want ik moet weer aan het werk.
Maar het is wel een flink virus idd, ben er nu al 5 dagen ziek van Scheve mond

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:58

Bij ons thuis hebben we het begin december al gehad (mijn man, ik en mijn zoontje)....maar mijn man heeft niet goed uitgeziekt en kreeg pal daarop een longontsteking! Goed uitzieken allemaal!!!

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 10:35

Citaat:
Mijn hele kerst in verpest door de griep.

Kerstavond heb ik metveel moeite gezellig bij mij thuis aan tafel gezeten, maar hast niks gegeten.
2e kerstdag ook de hele dag plat gelegen alleen s'avonds even naar mijn schoonmoeder en geprobeert wat te eten...


Ik ken dat. Ik voelde me verplicht aanwezig te zijn. Tenslotte zijn het dagen waar vanalles voor geregeld wordt. "" Kadootjes en zo"" Haha! Krijg je een hoestdrankje die inmiddels al op is. Zijn de kerstdagen voorbij denk je alles gehad te hebben komen nu de kerst borrels. Even langs hoppen.. erg gezellig natuurlijk maar als de bel gaat en ik onder een deken op de bank lig kan ik niet echt juichen van enthousiasme >;)

Ik ga vandaag naar de huisarts voor een antibiotica kuur.
Het spijt me maar als ik zo .... ben kan ik echt niet gaan werken. Ik denk dat anderen dat ook niet moeten doen. Kijk maar wat ODIE is overkomen..

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 10:38

midara schreef:
heb het gehad... tenminste dat dacht ik, heb het niet goed uitgeziekt (kan nou eenmaal niet thuis zijn Haha! ) Dus was ik zaterdag weer aan de beurt, baas opgebelt dat ik ziek was en wat denk je?? Ze zecht" had je dat niet eerder kunnen zeggen je komt maar gewoon zondag (vandaag dus) "
Halverwege de dag was ik al kapot maar heb het toch volgehouden tot 5 uur. En nu voel ik me pas echt beroerd. Boos!


Nou lekkere baas heb jij zeg..

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:00

het belgische griep virus, als ik zie naar alle symptonen dat er beschreven worden noemd dit bij ons klierenkoorts.

Maar bij ons in de klas waren er ook een paar er mee lastiggevallen en in de andere klassen ook.
Geloof dat je klierenkoorts maar 1 keer in je leven kunt hebben, maar tis natuurlijk poedersuiker als je het hebt