Krack x Equador

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Krack x Equador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 21:17

Ik ga morgen kijken bij een 3.5 jarige merrie krack x equador. Wat vinden jullie van die combinatie?


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:13

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ze hadden het zeker slechter kunnen uitkiezen Knipoog
Equador is heel allround, die geeft zowel springers als dressuurpaarden. Dus in combinatie met Krack zou het best een leuk dressuurpaardje kunnen zijn

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:15

In de combi zie ik niet zoveel problemen Astridh. Maar de maat staat mij wat tegen Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:20

Pipo schreef:
In de combi zie ik niet zoveel problemen Astridh. Maar de maat staat mij wat tegen Haha!


Haha, ja stapt wat lastig op!!



Veel succes met je zoektocht en hoop dat dit "de ware" is!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:20

Welke maat Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:20

Pipo schreef:
In de combi zie ik niet zoveel problemen Astridh. Maar de maat staat mij wat tegen Haha!


Haha, ja stapt wat lastig op!!



Veel succes met je zoektocht en hoop dat dit "de ware" is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:01

Samsam"]
[quote="Pipo schreef:
In de combi zie ik niet zoveel problemen Astridh. Maar de maat staat mij wat tegen Haha!


Haha, ja stapt wat lastig op!!

!!
[/quote]


Zit ineens te bedenken dat die van mij 2,5 jaar oud is en 1.72 ong.........dus moet ik nodig zeggen Haha!:D:D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:04

Is dat dier zo groot dan Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 08:25

Ze is 1.75m, dat vind ik best groot voor een 3.5 jarige. Ik heb liever dat ze wat langzamer groeien.

Aangezien het een merrie is vind ik de bloedopbouw ook wel interessant ivm eventueel een veulentje in de verre toekomst. Dat idee van allround van equador had ik ook al maar jammergenoeg weet ik te weinig van hengsten. Ik moet het dus hebben van de info die ik hier opdoe (gebruik dus veel de zoekfunctie ). Er staat al veel info over equador op bokt, zo vielen zijn cijfers me in positief opzicht op:
VERR. RP S. 7 D. 7.5 G. 8.5 RP. 7 SP. 9 VS. 7 TP. 7.5 K. 9 ST. 9

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:55

1.75 is idd wel groot. Ik zou dan ook zeker naar de DA gaan om te kijken of ze door de sportproef komt. Wij hebben ook een equador gehad, ook zo'n grote. Ze is nu 4,5 jaar en meet 1.74. Maar wel een heel lief paard. Persoonlijk vind ik dat Equador als hengst enorm onderschat wordt.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:03

Vriendin van mij heeft Equador ruin van ook 1.75, erg goede springer.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:51

Lips are sealed Zou haar eerst laten keuren....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:33

annegti schreef:
:x Zou haar eerst laten keuren....


spreekt vanzelf lijkt me, de verhalen van een bepaalde hengst icm ocd zijn tenslotte bekend niet waar.


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:58

Zou goed op het achterbeen gebruik letten, valt vaak wat tegen bij krack c en equador nakomelingen, en zeker met zo een schofthoogte kijken of ie goede verbindingen heeft en genoeg balans

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:32

Astrid, als je fokkerij overweegt met deze merrie is het misschien zinvol om je af te vragen waarom de merrie nog geen sterpredikaat heeft? Of als daar een plausibele reden voor is, of ze dan wel sterwaardig is? (Neem tenminste aan dat ze dat niet heeft omdat je dat niet erbij vermeldt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:23

Astridh, volgens mij ben je inmiddels wezen kijken, wat vond je er van?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 11:30

Ja ik ben er geweest. Het is best een leuk dier. Geen dier waar ik qua bewegingen 'ballen van in mijn buik krijg' maar als ik daar op moet wachten dan komt er nooit een paard op stal (Paso Doble ligt iets boven mijn budget Haha! ). Het dier was ondanks de grote maat (ik schat eerder 1.70m dan 1.75m) al mooi in verhouding, ze zag er niet echt uit als een 3 jarige. Ik vond de schouder wel wat steil en ze had 1 voorvoetje wat niet helemaal recht stond. In beweging was daar weinig van te zien.

Het is een heel braaf paard, niet snel bang. Aan de longe ging dan ook niet de staart erop maar liep ze redelijk relaxt in de rondte en ja Wouter, ze had af en toe wat balans problemen en achterbeen gebruik had beter gekund. De bak was wel erg nat met slechte plekken, wat de balans niet ten goede komt. De galop vond ik goed, de draf niet spectaculair (zowel in voor als achterbeen), stap was redelijk. Vreemd genoeg had ze onder het zadel een betere balans, wat ik opmerkelijk vond voor een paard wat pas 6 weken onder het zadel is. Het paard was ook fijn te rijden, het lijkt me een paard dat in het werk groeit. Als met al was het voor mij voldoende om het paard te willen kopen maar uiteraard met een keuring. Over de prijs waren we het eens maar helaas over de keuringsmethode niet. Het risico van keuring lag volgens de verkoper bij de koper want die wilde het dier zo graag op de foto hebben. Ze probeerden nog om de keuringskosten te delen bij afkeuring maar daar begin ik niet aan. Ben ik dan onredelijk??

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:41

Nee vind ik niet, bij afkeuring zijn eigenlijk gewoon de keuringskosten voor de verkoper, en als je dan zelfs nog aanbied om het 50/50 te doen dan ben je heel erg schappelijk!
Misschien hebben ze wat te verbergen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:11

astridh schreef:
Ja ik ben er geweest. Het is best een leuk dier. Geen dier waar ik qua bewegingen 'ballen van in mijn buik krijg' maar als ik daar op moet wachten dan komt er nooit een paard op stal (Paso Doble ligt iets boven mijn budget Haha! ). Het dier was ondanks de grote maat (ik schat eerder 1.70m dan 1.75m) al mooi in verhouding, ze zag er niet echt uit als een 3 jarige. Ik vond de schouder wel wat steil en ze had 1 voorvoetje wat niet helemaal recht stond. In beweging was daar weinig van te zien.

Het is een heel braaf paard, niet snel bang. Aan de longe ging dan ook niet de staart erop maar liep ze redelijk relaxt in de rondte en ja Wouter, ze had af en toe wat balans problemen en achterbeen gebruik had beter gekund. De bak was wel erg nat met slechte plekken, wat de balans niet ten goede komt. De galop vond ik goed, de draf niet spectaculair (zowel in voor als achterbeen), stap was redelijk. Vreemd genoeg had ze onder het zadel een betere balans, wat ik opmerkelijk vond voor een paard wat pas 6 weken onder het zadel is. Het paard was ook fijn te rijden, het lijkt me een paard dat in het werk groeit. Als met al was het voor mij voldoende om het paard te willen kopen maar uiteraard met een keuring. Over de prijs waren we het eens maar helaas over de keuringsmethode niet. Het risico van keuring lag volgens de verkoper bij de koper want die wilde het dier zo graag op de foto hebben. Ze probeerden nog om de keuringskosten te delen bij afkeuring maar daar begin ik niet aan. Ben ik dan onredelijk??



Het is heel normaal dat je bij goedkeuring de keuringskosten betaald, en dat bij afkeuring de verkoper de kosten betaald.

50-50 is heel schappelijk, zeker bij een paard wat zo groot is! Want de kans dat daarbinnen iets aan de hand is, is aanwezig.

Persoonlijk zou ik 50-50 al niet eens doen!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 14:22

Pipo schreef:

Persoonlijk zou ik 50-50 al niet eens doen!


ik dus ook niet zoals ik al schreef Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:58

Pipo schreef:
[Het is heel normaal dat je bij goedkeuring de keuringskosten betaald, en dat bij afkeuring de verkoper de kosten betaald.
[/quote]

Bij mij zou het zijn die vraagt ,betaald.

Citaat:
heel normaal
Wie heeft dat uit gevonden?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:09

Dat is redelijk gangbaar ceasario
Die afspraak had ik ook toen ik mijn nieuwe paard kocht.

Bij de verkoop van mijn pony had ik het trouwens anders geregeld. Die mensen wilden hem persé op de foto en boden aan om bij afkeuren de kosten van het Röntgenen te betalen(en ik dus de klinische keuring) en bij goedkeuren 50-50
Ben daarmee akkoord gegaan, omdat ik erg bang was dat dat dier ergens op de foto niet helemaal goed zou zijn Bloos
Maar hij kwam er met glans doorheen *LOL*



Ik zou er in dit geval ook niet aan beginnen astrid. Als ze er echt afwillen dan komen ze je nog wel tegemoet wsl

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:31

gomir schreef:
Dat is redelijk gangbaar ceasario

Ik zou er in dit geval ook niet aan beginnen astrid. Als ze er echt afwillen dan komen ze je nog wel tegemoet wsl


Wat is redelijk gangbaar.?

En als ze er echt vanaf willen is het bij ons: Graag of niet. Haha!

Een beetje komen paardrijden, je knol laten bespreken en dan ook nog geen risico durven te nemen. Haha!

En zeker als ie binnen 6 maanden door omstandigheden ook nog niet bevalt vlgs een gaatje in de wet terug sturen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:39

ceasario schreef:

En als ze er echt vanaf willen is het bij ons
: Graag of niet. Haha!

Een beetje komen paardrijden, je knol laten bespreken en dan ook nog geen risico durven te nemen. Haha!

En zeker als ie binnen 6 maanden door omstandigheden ook nog niet bevalt vlgs een gaatje in de wet terug sturen.


Tja das lekker, en als je pech hebt en een paarden paard bekeken/afgekeurd, ben je honderden euros llichter en nog steeds paardloos!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:40

Kijk als het nu een paard is van 10000 of meer.
Dan had ik als eigenaar hem eerst zelf laten keuren alvorens hem in de verkoop te doen. En kun je zeggen als verkoper ik betaal.

Maar een paard van een paar centen in deze tijd.
Ken je onderhand naar de lieve kopers eerst geld mee brengen.
Nee dan nog liever naar de slager met zo'n paard.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Larislaatje, Manny, Ubermetrics en 118 bezoekers