Gat in de straal bij de hoefballen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Gat in de straal bij de hoefballen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 20:18

Mijn pony heeft precies is het midden van haar straal (in het midden van het breedste gedeelte bijna in de huid zegmaar) een gaatje van ongeveer een cm breed en 1,5 cm diep. Echt heel raar, het ziet eruit alsof er eerst een hoefzweer gezeten had die de smid weggesneden heeft, maar dat is dus niet. Ik denk dat ze in de wei ergens ingetrapt heeft. Wat moet is er mee doen? Ze loopt helemaal niet kreupel, maar wel heel de hoef is warm. Ik heb het nu 2 keer in de biotex gehad en ingespoten met acederm. Kan ik nog iets anders doen?

hoofcare
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 02:58

je moet eens naar de site hoofcare.nl daarin staat wel iets voor jouw denk ik trouwens een hele mooi site waar alles staat over peerdenhoeven met de problemen. OK dan!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:29

hoofcare schreef:
je moet eens naar de site hoofcare.nl daarin staat wel iets voor jouw denk ik trouwens een hele mooi site waar alles staat over peerdenhoeven met de problemen. OK dan!


Je noemt jezelf hoofcare, ga je nu bij elk topic dat je tegenkomt verwijzen naar hoofcare? Ben je ook van Hoofcare, zo ja hebben jullie geen betere marketing strategieen? Zo nee; no offence sorry. Ik snap dit niet (volledig offtopic sorry Rowy)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:04

je kan het schoonmaken met betadineshampoo en er evt. betadine indoen. Grote kans dat het gat dan weer snel dichttrekt.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:42

Had mijn paard ook, bij haar was het rotstraal. Het beste wat je nu kunt doen is de hoefsmid erbij halen, laat hem beoordelen of het om rotstraal gaat. De hoefsmid kan je dan ook verder adviseren over de behandeling.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:00

Ben het eens met Kyona en Odi, laat een arts beoordelen of het rotstraal is. Mocht het bloeden is betadine een aanrader en als het rotstraal is egyptische zalf of ´dry feet´ of zo om het te laten drogen. Een tip is dan ook om er een watje in te doen zodat het droog blijft en er geen troep meer bij kan komen. Succes!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:00

meestal is zoiets rotstraal.
ik zelf zou de hoefsmid er eens naar laten kijken,en eens kijken wat hij ervan zegt.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:34

Volgens mij is het ook Rotstraal.

Maar paaredje heeft dit namelijk ook.
En het stinkt nog ook.

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 12:46

Heej, de hoefsmid is geweest. Het is geen rotstraal volgens hem. Hij heeft het "gat" groter gemaakt (klinkt onlogisch, maar het was heel rafelig enzo) Als ik het goed schoon houd moet het gewoon weer dicht groeien.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:55

Ow dat heeft Miro zo vaak, zeker na 2 maanden ofzo, hij wordt ongeveer om de 3 maanden bekapt en dan is het weer netjes Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:03

het is meestal niet erg, maar als het stinkt dan is het rotstraal!
anders is het meestal gewoon zeg maar uitgroei.