Voor het eerst op Igor gezeten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Voor het eerst op Igor gezeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:01

Niet echt meer een verslag van de dag aangezien het afgelopen vrijdag plaats heeft gevonden.

Zoals de titel al verteld, heb ik vrijdag voor het eerst op Igor gezeten. Hij was super braaf, wel draaierig met zijn oortjes, maar echt super braaf. Mijn vriend (waar Igor ondertussen ook vertrouwen in heeft gekregen) hield Igor vast. Na wat hangen om te kijken hoe hij reageerde ben ik erop gaan zitten. Tegen hem blijven praten en overal kloppen en aaien, deed hem goed. We hebben wat rondjes aan de hand gestapt, en ik heb me ook nog een paar keer bewogen in het zadel, alles ging goed!
Toen stonden we stil, en heb ik mijn benen aangelegd, gewoon zonder druk. Zijn oortjes wat draaien van: "wat is dat nu weer", gerust gesteld, en toen ie weer rustig was ben ik afgestapt. Ik ben van mening dat als je stopt met voor hem een goede ervaring zonder angst, het voor de volgende keer niet meer zo eng is.

Even ter uitleg. Er is voor de zomer 4x opgezeten (niet door mij), maar zodra die benen eraan gingen was het paniek, rennen enzo... Ik heb daarom eerst mijn benen eraf gehouden en alleen tegen zijn lijfje aangelegd op het einde. Geduld loont, vertrouwen ook! OK dan!

Ben zo trots op mijn angsthaasje!!! Schijnheilig

Ik heb geen foto van dat ik erop zit, maar wel van daarvoor aan de longe...

een drafje...

Afbeelding

en een galopje...

Afbeelding

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:28

Klinkt me heel goed in de oren, hoe jij het aanpakt OK dan! !
Idd beter te voorzichtig dan dat ie bang wordt, dan ben je ook weer veel langer bezig dat eruit te krijgen..

Leuk paardje trouwens!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:31

jaaaaah,mooi beestje!!!
ga zo door!! jullie komen er wel!
geduld word beloond,dat zal blijken!
succes ermee...
Laatst bijgewerkt door Pocahontas op 28-12-03 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:43

Bedankt! Het is een pony'tje die heel veel zelfvertrouwen moet krijgen, maar dat gaat zeker lukken. Vandaar ook dat ik het rustig aan doe. Ik heb eerst gezorgt dat hij vertrouwen in mij kreeg, dat is heel goed gelukt.
Mooi is ie zeker, Arabier he!! Vind alleen de aftekening op zijn hoofd niet zo mooi (het bovenste stuk -> zie profiel).

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:20

Ik snap wat je bedoelt met dat bovenste stuk... net of ze vergeten zijn dat in te kleuren! Maar verder een mooie aftekening hoor... En voor dat bovenste stuk... gewoon een hele lange dikke voorpluk laten groeien Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 18:50

Haha die heeft ie al... Alleen als Igor in beweging is, beweegt die lange voorpluk ook Boos!
Dik zal die voorpluk nooit worden, een arabier heeft nu eenmaal geen dikke haardos...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:24

Vandaag weer op Igor gezeten. Iets meer met mijn benen bewogen, en de teugels wat vastgepakt. Hij schrok opeens van wat vuurwerk dat verder weg werd afgestoken Boos! Maar hij schoot alleen vooruit, deed verder niets raars. Wat een schat is het toch Knipoog