wat te doen met poezen tijdens oud en nieuw met ni

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

wat te doen met poezen tijdens oud en nieuw met ni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:25

hallo,

ik heb een probleempje Scheve mond
ik ga morgen met twee poezen naar mn vader toe ( waarschijnlijk)
om mijn moeder ff rust te gunnen dat ze niet voor die twee beestjes hoeft te zorgen. Alleen het huis waar ze naar toe gaan kennen ze dus niet zo goed ( zijn er wel eerder geweest, lang geleden) en alles is dan nieuw voor ze. Ik denk dat die week dat ze daar zijn alles best goed komt, alleen zijn er twee maar's:
- ze zijn gewend buiten te zijn , hier zijn ze dat echt 10 uur per dag oid., en dat vind ik een beetje eng daar, omdat ze niks kennen, moet ik ze dan los laten lopen ( wel hoge omheining rond de tui, maar k denk dat ze daar zo overheen jumpen) of met een tuigje ( we hebben een speciaal soort poezentuigje) of wat moet ik daar nou mee?? iemand tips, of ideen hoe ik ze tog buiten kan houden?
- met oud en nieuw zijn we zelf niet thuis. Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste. In welke kamer kunnen we ze het beste doen, worden ze er niet gek van al dat geknal ed?? iemand bedacht dat we ze het beste in een dieren pension voor een nacht kunnen doen, iemand daar ervaring mee??

ik weet het echt niet meer , ik hoop dat ik hier reacties op krijg, iig heel bedankt!
vamp


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:29

Ik zou ze niet naar buiten doen, juist omdat ze omgeving niet kennen. Bovendien neem ik aan dat daar nu ook al geknald wordt. Zijn ze echt niet binnen te houden dan aan een tuigje in de tuin.
Als je weg gaat kun je ze het beste in een ruimte laten waar weinig geluid en licht van buitenaf te merken valt. En bovendien een ruimte waar ze weinig kwaad kunnen, mochten ze wel in de stress raken (vaak komt de douche ervoor in aanmerking). De lampen aanhouden, evt een radio, en zorgen dat er eten/drinken ter beschikking staat.

Veel succes!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:33

ik zou de poezen binnen houden! Ze zijn in een onbekende omgeving en dat geknal de dagen ervoor geeft misschien aanleiding om te vluchten... Als je gaat verhuizen laat je je katten ook een paar weken binnen tot ze gewend zijn en de vluchtdrang weg is! Een weekje binnen is niet zo erg.

Met oud en nieuw inderdaad in een niet te kleine kamer opsluiten, ik doe die van mij in de slaapkamer, dan kunnen ze zich onder het bed verstoppen. Het meeste vuurwerk wordt op straat afgestoken, neem als het kan een kamer aan de achterkant van het huis. Laat de radio aan als afleiding, dan horen ze het vuurwerk ook niet zo erg.


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:33

tja...ik weet niet hoe ver je vader van het andere huis afwonen anders is er ene kans dat ze terug naar huis lopen...maar anders idd misschien handig om aan het tuigje te doen...
en wat betreft met oud op nieuw, kun je ze misschien beter in de garage doen(deden wij altijd) als je ze in huis zet in ieder geval in een kamer waar ze niet snel ergens tussen kunnen kruipen waar ze zelf niet snel uitkomen...maar ze komen er wel door hoor, als ze binnen zitten met oud op nieuw!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:40

mijn kat blijft gewoon binnen. ze mag nooit naar boven, maar met oud en nieuw wel, dan gaat ze op zolder achter de luiken zitten en komt ze de volgende dag weer beneden.
maar als je bang bent dat je ze neit meer terug kan vinden, zal ik ze in een grote slaapkamer stoppen met een bakkie voer en een kattenbak

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:48

En wat ze allemaal vergeten te zeggen: plaats zeker een kattenbak daar Knipoog anders zullen ze alles onder plassen en poepen, ik zet mijn kat gewoon in woonkamer met de deur open die naar trap leid die naar overloop/ slaapkamers gaat en daar zijn allemaal goede schuilplaatsen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:49

Als je je katten geen stress wil bezorgen, zou ik ze laten waar ze nu zijn. Maar ik begrijp dat je je moeder ook rust wil geven.

Laat je katten zoiezo binnen. Ze zijn niets gewent en kennen niets daar, als ze dus bang zijn zullen ze erg snel vluchten. Die kans is groot. Laat ze dat weekje lekker binnen.

Zorg dat er een kattenbak staat als je daar aan komt, als ze binnen zijn zet ze als eerste daarop, vandaar uit hun weg laten zoeken. Zorg voor dezelfde vulling als thuis, neem zonodig een beetje uit je eigen kattenbak mee, dan zit de geur er al aan.

Zelfde eten is ook belangrijk. En uiteraard een bekend ding, kussen, speeltjes en dergelijke. Geeft ze een ruimte waar ze zichzelf kunnen terug trekken.
Met oud op nieuw zelf, zoveel mogelijk de gordijnen en dergelijke dicht, en zet een muziekje aan. Dan moet het goed komen...

Succes, katten kunnen erg gevoelig zijn voor stress. Maar voor hetzelfde geld zijn ze na een dag al gewent, maar ik zou iig het zekere voor het onzekere nemen....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:55

Gewoon binnenhouden en zeker niet naar buiten doen!
Tja en verder is alles al gezegd. Probeer zelf ook bij een knal niet te schrikken, dan hebben ze gauw door dat dat vuurwerk allemaal wel meevalt Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:03

Katten zijn geen honden en kun je niet zomaar even mee ergens naartoe nemen. Mijn advies is dan ook om de katten gewoon bij je moeder te laten. Dat is voor hun ook fijner ivm het vuurwerk. Daar zijn ze thuis en hebben ze hun eigen veilige plekjes. Dit voorkomt een hoop stress bij je katten, ook omdat ze daarna weer gewoon terug naar je moeder gaan. Hoe maak je een kat gek!?

Mocht je er toch voor kiezen om ze mee te nemen naar je vader, houd ze aub binnen!!! Ook niet achter in de tuin o.i.d. Laat ze met nieuwjaar zelf kiezen welke kamer ze het veiligst vinden. Zorg ervoor dat ze niet naar buiten kunnen ontsnappen (ramen en deuren dicht dus!)

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:16

misschien niet zo heel duidelijk gezegd:
ik wil ze evt naar buiten doen in de rest van de week niet tijdens nieuwjaar.
en ik ben niet bij ze tijdens het vuurwerk.
maar ik kan het misschien beter niet doen, als ik niet bij ze ben en ze zijn op en vreemde plek, ik denk toch dat het ze een beetje teveeel word.
iig iedereeen heel erg bedankt voor jullie goede advies ed.!!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:20

Ik bedoelde ook dat je ze zo wie zo niet naar buiten moet doen, ook al is het nog geen nieuwjaar! Katten moeten altijd eerst wennen aan een nieuwe plek en kunnen dan dus niet naar buiten omdat ze terug willen naar hun oude plek.
Ik vind het een verstandige keuze om ze bij je moeder te laten!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Babsiej, Domi_94, Duran123, Fly_high, GoogleAdsense, HELder, lina1998, moOby, Muurp, Paardje02, RoronaZorro, veerledec, xoranlover en 61 bezoekers