Rare dag gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Rare dag gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:59

Het is niet echt een drama maar het is vandaag 2 jaar geleden dat ik door de stalhouder werd gebeld toen ik op de A28 reed ter hoogte van de afrit Nijkerk dat mijn paard dood was... het was toen kwart over acht. Vanmorgen was ik onbewust vroeg wakker. Ik kon uitslapen vandaag.

Het klinkt raar maar ik heb bij haar foto een kaarsje gebrandt. Even rustig gezeten en naar haar foto gekeken en nagedacht over wat zij mij allemaal geleerd heeft. En das een heleboel. Ik heb me aangekleed en ben gauw boodschappen gaan doen. Toen ik thuis kwam, kwam mijn vriend net z'n bed uit. Hij moest even bij komen van een lichte kerstkater.
Hij sloeg heel lief zijn arm om me heen en hij zei en heb je al een kaarsje gebrandt ik knikte en ik moest even heel diep zuchten hij keek me begrijpend aan. Het is heel raar dat het je na 2 jaar nog zo kunt voelen als de dag van gisteren.

Toen gauw naar vrienden die ophalen en naar stal. Ik was als eerste op stal en voor het eerst hinnekte Kitano naar mij en ze keek me ook echt aan. Zo gaaf was dat en ze drukte haar neus tegen mij aan en gaf ook een zucht. Mmmm zouden paarden dat soort dingen ook kunnen herrinneren? Ze lijkt heel veel op haar moeder en ik zal er nog genoeg mee te stellen krijgen maar het was gewoon raar... mijn dipje 's morgens en 's middags haar dochter die reageerde zoals zij dat deed.

Daarna nog lekker met Harry gereden en een sprongetje gemaakt het ging lekker.

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad, en dat iedereen met goede moed het nieuwe jaar in gaat... Ik heb nog wat dingen waar ik over na moet denken maar vandaag heeft er wel iets positiefs aanbijgedragen.

Het klinkt slap geneuzel (en ik ben heel niet zo'n typje maar toch)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 02:58

Ik herken het helemaal. Toen Julius drie jaar dood (4 dec) was heb ik ook moeten slikken en ik heb ook een kaarsje gebrand.

Normaal denk ik met een glimlach aan hem terug. Maar wat misstte ik hem op die dag.

Ze zeggen dat verdriet slijt met de jaren. maar bij mij is het ieder jaar nog net zo heftig.

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:15

wat rot voor je! ik zou niet weten hoe het voelt omdat ik nog nooit iemand die me echt super dierbaar was heb verloren. ma sterkte en hopen dat het volgend jaar beter gaat!

xxx natal

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:18

tja het slijt zegge ze, maar mijn pony is nu ruim 10 jaar dood en nog word ik s,nachts wakker , O help ze heeft geen eten gehad , of ik heb al maanden de stal niet uitgemest. Terwijl ik daar heel precies mee was. Het is nu nog maar een paar keer per jaar, maar toen ze net gestorven was bijna iedere nacht. Dus je gevoel is heel begrijpelijk.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:26

Precies Heike.......... ik kan nog ontzettend verdrietig worden als ik aan prins denk, of aan sebas........... ik kan er nog steeds snachts van wakker worden..........

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:34

sterkte chronos, ik begrijp dat echt wel!!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:44

tsjonge wat een triest en toch een mooi verhaal.....
ik ben nog nooit een vaan mijn lievelingen verloren,dus zou ook niet weten hoe ik me erby zou voelen...
maar ik wens je sterkte en veel plezier toe met het dochterpaardje,en denk dan maar zo;het leven van je lieveling is dan inderdaad niet voor niets geweest!!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:33

heel veel sterkte Ach gut
ik het nog niet gehad dat een dierbaar paard was overleden, alleen ik moet wel een dier bare missen omdat hij verkocht is (hij was niet van mij anders had ik hem van me leven niet verkocht )