Bewogen foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Bewogen foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 13:57

Ik heb gister foto's proberen te maken van het springen,
alleen de achtergrond was goed,en het paard bewogen.
Ik maak ze met een 820 LCD POWERC@M ZOOM
Is er iemand die mij kan helpen,zit er een of ander knopje daarvoor op ?

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG



Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:59

Als de achtergrond goed is en het paard bewogen dan is je sluitertijd te lang geweest. Geen idee wat voor camera je hebt, maar als je handmatig de sluitertijd kan veranderen zou ik dat doen, bijv., naar 1/1000 als je voldoende licht hebt. En anders heb je misschien een sport-stand? Dan kan je die gebruiken. Vaak pakt zo'n stand de korst mogelijke sluitertijd.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:58

Ik denk ook dat je je camera op de hindernis gefocussed hebt, en hebt geklikt toen het paard over de hindernis sprong. Op die manier staat de hindernis er scherp op, maar het paard niet. Dan kun je nog altijd beter focussen op het paard (knopje half indrukken) en meebewegen met het paard. Omdat je camera al gefocussed is, zal er geen vertraging optreden wanneer je klikt. Klik wanneer je paard springt. Het kan zijn dat de achtergrond dan wazig wordt, maar das altijd beter dan het onderwerp. Wordt de achtergrond wazig, dan moet je inderdaad naar de sluitertijd gaan kijken, die is waarschijnlijk sowiezo al te hoog, zoals Wmijn al aangeeft.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 20:20

Afbeelding
Dit is een voorbeeldje
Ik zal eens even kijken of ik het kan vinden,alvast bedankt!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:55

Te weinig licht om een echt mooie foto te maken.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:28

Ja, ben het met Pegasus eens, er is te weinig licht. Daardoor heb je een lange sluitertijd waardoor het paard er niet scherp op staat, maar ook de achtergrond heeft last van bewegingsonscherpte, als ik het goed zie. En verder ziet de hindernis er overbelicht uit, daarvoor zou je wel weer een kortere sluitertijd mogen hebben. Kortom, lastige situatie om foto's in te maken.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Elitedeux, Gambler99, jmvdh, kimberly1995, leenleen11, meintje, mmajar, moOby, nonnekee, PipMarly, s_casper, Sabbientje, secricible, Selente, Vavane en 176 bezoekers