waarom gaat het thuis nou wel goed en in de ring..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roze

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: emmeloord,vollehoven.

waarom gaat het thuis nou wel goed en in de ring..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 19:21

Ik had laatst een dressuur wedstrijd,je raad het al,met inrijden ging het super maar toewn ik in de ring was ging het helemaal verkeerd!!!!!
ik had 202 punten!echt te weinig dus.....ze stonden er verbaast bij te kijken iedereen dacht dat ik het wel goed zou doen!
mijn pony liep scheef,gewoon helemaal met haar hoofd naar binnen
! Bloos
ik stond echt voor paal!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:35

202 punten is nog niet zo verkeerd hoor ! *LOL*
Maar ik denk dat je een ander aantal punten bedoelt, of dat je een niet officiele proef met meer onderdelen bedoelt Knipoog

Wil je alleen je verhaal even kwijt, of wil je graag tips van bokkers ?

roze

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: emmeloord,vollehoven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:42

tips lijkt me ook wel handig...of ik beter die dag ervoor nog kan rijden of niet?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:18

Volgens mij is de dag ervoor ook rijden nooit verkeerd. Maar was jezelf ook niet een stuk zenuwachtiger toen je de ring in moest? Vaak merkt een paard dat ook. Tenminste ik heb dat ook weleens met een pony meegemaakt, door mijn zenuwen werd hij ook zenuwachtig en liep daardoor een stuk minder...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:27

Goed oefenen op wat er in de ring fout gaat! alles wat in de ring fout gaat goed voorbereiden onder de training! dus als je pony zijn hoofd naar binnen houd dan hou je wat extra je buiten teugel er bij! Je pony goed op sluiten tussen teugels en benen.
Loopt je pony met zn kont naar binnen zet je hem schouder voor allemaal dat soort dingen oefenen! Je moet gewoon zorgen dat je pony goed aan de hulpen is! dan is het in de proef ook altijd een stuk makkelijker!
En denk vooral aan je eigen zenuwen! probeer die onder controle te krijgen want als je die niet onder controle hebt kun je weinig beginnen!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:18

je moet thuis goed oefenen op onderdelen uit de proef. of rij thuis eens vaker een proef en doe net of er een jury bij zit en alles en dat alles goed moet gaan. en de dingen die dan foutgaan kun je daar mooi op oefenen en weet je dat weer voor de volgende wedstrijd.
succes verder!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:51

whaha doe mij 202 punten Haha! Maar je zal idd wel een andere proef bedoelen....

Als het aan de zenuwen ligt is het denk ik alleen maar op te lossen door vaak naar wedstrijden te gaan!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:41

denk het ook! ik zat al van 202 punten te laag?? Haha!

maar op wedstrijd gaat het meestal toch minder goed dan thuis, dus moet je zorgen dat je thuis alles al goed voor elkaar hebt. Je kan als je thuis je proefje rijd ook je moeder/vader of iemand laten filmen en dan kijken wat er beter kan.
iig succes!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:31

probeer zo vaak mogen lijk op een ander terein te komen ( mischien manege bij jou in de buurt) iniedergeval niet dat je elke dag in het saaie zelfde stukje rijdt.
je paard went dan ook niet aan een andere omgeving.
gewoon flink rijden en hem belonen als hij wat eng vind en er dan toch langs gaat.
je paard moet heel veel vertrouwen hebben in de ruiter.
rijd je ook buiten langs de weg Verward
dat kan ook nog wel eens van pas komen.
je paard moet echt leren om op jou te letten in plaats van op de omgeving.
probeer het maar.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:45

Mm sorry, maar was is er laag aan 202 punten?? Was het Z dressuur ofzow?? Dan is t nog hoog! Ik dnek dat je zelf teveel spanning bij je hebt zodra je de ring in gaat. Dan wil je het te goed doen in de ring en dan wil het juist niet! Mijn buurmeisje had altijd precies hetzelfde alleen ze wou er niet aan dat het bij haar vandaan kwam, maar het lag aan de pony. Maar goed, ik zou gewoon de ring in gaan en denken, we zien wel hoe het gaat en gaat het nu niet dan de volgende keer wel! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik vind het het proberen waard!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:32

K heb dat ook elke x. Met losrijden gaat het veel bter dan in de ring.
Ik ga ook heel anders rijden als k de ring in kom. Zo van oh, ik moet stil zitten en alles moet netjes. Dus dan zit k erop, maar k rij er niet meer aan.
Miss heb jij dat ook wel.